RYCHLEJI A KOMFORTNĚJI K CÍLI
Je už naší dobrou tradicí, že se dodávkami našeho betonu podílíme na významných dopravních stavbách v regionech, ve kterých podnikáme. Jedním z nejdůležitějších projektů dneška, co se naší národní silniční sítě týče, je nepochybně dostavba posledního zatím chybějícího úseku dálnice D1 mezi Přerovem a Říkovicemi, který by měl být dle aktuálního harmonogramu zprovozněn už v závěru letošního roku. Tím vznikne souvislá, 377 kilometrů dlouhá spojnice tří největších českých měst a přes hraniční přechod v Bohumíně také polské dálniční sítě. V současnosti se již dokončuje mostovka na téměř kilometr dlouhé estakádě (SO 209) převádějící budoucí dálnici přes řeku Bečvu, chemický závod Precheza a železniční trať, která je z hlediska dodávek betonu zajímavá kromě samotného objemu také různou recepturou pro každou z jejích stran – C 30/37 XD1 XF2 XA2 Dmax 16 mm S4 pro levou a C 35/45 XD1 XF2 XA2 Dmax 16 mm S4 pro pravou stranu. Práce na ní, ale také na dalších mostních objektech pak budou dle plánu pokračovat betonáží říms v celkové délce téměř 5 kilometrů, krom toho se dodávkami betonu z naší nedaleké betonárny v přerovské Tovačovské ulici podílíme například také na betonáži základů portálů dopravního značení (beton C 30/37 XF4 Dmax 16 mm S4) a dalších dokončovacích pracích.
Hned dva zářezy jsme si v poslední době připsali také na dálnici s označením o číslovku vyšším, tzn. „bratislavské“ D2. Výstavba její cca šedesátikilometrové české (moravské) části probíhala v letech 1974 až 1980, a tak není divu, že mnohé stavební objekty jsou již na hranici své životnosti, případně za ní. To byl i případ mostu, který je součástí nájezdové rampy exitu 25 směr Břeclav a nese označení D2-029.1. Jeho rekonstrukce probíhala od srpna loňského roku a došlo během ní ke kompletní výměně nosné konstrukce včetně úložných prahů opěr, ložisek, mostních závěrů, přechodových oblastí a dalšího příslušenství. K dokončení prací a následnému opětovnému umožnění nájezdu na dálnici D2 ve směru Břeclav, resp. Bratislava pak došlo už v listopadu téhož roku. A poplatná době svého vzniku, tedy 70. letům 20. století, je také odpočívka s názvem Zeleňák nacházející se na 17. kilometru téže dálnice. V rámci její aktuálně probíhající rekonstrukce, na které se našimi betony taktéž podílíme, dojde k celkové modernizaci spojené s významným zkapacitněním (více než 250 parkovacích stání celkem v obou směrech, z toho téměř polovina pro kamiony). Součástí stavby je také například vybudování retenční nádrže (beton C 30/37 XA1 Dmax 16 mm S4) nebo přeložky vedení vysokého i nízkého napětí. Dodávky betonových směsí pro obě stavby byly/jsou v režii naší hustopečské betonárny.
Na unikátní dronem pořízené záběry (nejen) obou zmíněných staveb se můžete podívat na našem YouTube kanálu.
KOLOBĚH VODY
Také stavby související s vodou jsou pro nás již tradiční výzvou. Bezprostředně poté, co jsme v závěru loňského roku z naší betonárny ve Skalici nad Svitavou dovezli poslední kubíky betonu pro rekonstrukci vodního díla Letovice, jsme začali participovat na stavbě nového kalového hospodářství v areálu brněnské (modřické) čističky odpadních vod, druhé největší v Česku, jež ročně zpracuje zhruba 35 milionů kubíků vody. První dodávky byly určeny pro stavbu čtyř nových vyhnívacích nádrží impozantních rozměrů (průměr 26 metrů, výška 19 metrů), která byla realizována systémem posuvného bednění s předepnutou stěnou. Betonáž každé z nádrží probíhala z důvodu prevence vzniku pracovních spár kontinuálně (24 hodin denně) po dobu průměrně deseti dní, a to za neustálého dohledu našich technologů, kdy byl sledován zejména náběh teplot v průběhu jednotlivých cyklů, tzn. vývin hydratačního tepla. Pro tuto realizaci byla vyvinuta speciální receptura, konkrétně beton C 30/37 XC4 XD2 XA1 Dmax 16 mm S4 s využitím výhradně těženého kameniva. Projekt v současnosti pokračuje výstavbou dalších objektů, na kterých se dodávkami betonu také podílíme, respektive budeme podílet, a to například vyrovnávacích nádrží, sušáren kalu, plynového hospodářství a dalších, a potrvá do jara roku 2027.
V souvislosti s tolik důležitou vodou bychom ještě rádi zmínili také dlouho očekávané dokončení stavby protipovodňových opatření v brněnské ulici Poříčí, kterou jsme v několika posledních letech taktéž z naší betonárny ve Vídeňské ulici zásobovali betonem do pilot C 25/30 XA1 Dmax 16 mm S4 nebo významnou realizaci vlastních investic – stavebních opatření zaměřených na úspory vody (retenční nádrže na srážkovou vodu, systémy pro efektivnější využití kalové vody, přečerpávací technika) ve třech z našich betonáren, a to konkrétně v Brně, Znojmě a Skalici nad Svitavou.
Tyto a další zajímavé reference pro vás průběžně monitorujeme na našem Facebooku.
BETON PRO ZDRAVÍ
Historie Masarykova onkologického ústavu nacházejícího se na brněnském Žlutém kopci sahá až do konce dvacátých let minulého století, kdy s myšlenkou na jeho výstavbu přišla Lucie Bakešová, matka chirurga Jaroslava Bakeše. Ten vypracoval projekt „protirakovinného léčebného a výzkumného ústavu“, pro který se podařilo získat podporu i od tehdejšího prezidenta T. G. Masaryka, jehož jméno dodnes nese. Provoz ústavu byl zahájen v lednu roku 1935 a v roce 90. výročí jeho otevření probíhají v tomto areálu hned dvě stavební akce, na kterých se dodávkami našich betonů podílíme. Jedná se o dostavbu Švejdova pavilonu z roku 1991, který se v rámci projektu výstavby Centra inovativní a podpůrné péče rozroste nejen o šestnáct nových ambulancí, ale získá také nový vstup od kruhového objezdu na Vaňkově náměstí, 60 parkovacích míst a vyhlídkovou terasu, a také stavbu zbrusu nového objektu Centra onkologické prevence, který vyrůstá na místě bývalé transfuzní stanice v Tomešově ulici a po svém dokončení umožní přesunout a rozšířit stávající pracoviště s kapacitou přes 50 tisíc preventivních vyšetření ročně.
A nový pavilon vyrůstá s přispěním našeho betonu také v areálu nemocnice v Kroměříži, kam jej vozíme z naší tamní betonárny v Kotojedské ulici. Jedná se o pavilon urgentního příjmu, jehož součástí ale bude i nové oční oddělení s vlastním operačním sálem. Dodávky jsme zahájili na podzim loňského roku betonem C 30/37 XF1 Dmax 16 mm S4 do základů, dokončení stavby je plánováno na červen roku 2026.
Naše fotografie z těchto a dalších staveb pro vás nahráváme na náš Instagram.
SPOLUVYTVÁŘÍME NOVOU BRNĚNSKOU DOMINANTU
Město Brno se v současnosti doslova mění před očima. A tím možná úplně nejviditelnějším projektem je aktuálně stavba polyfunkčního komplexu Dornych, který nahradí nedávno spektakulárně zbouraný obchodní dům Tesco v sousedství brněnského vlakového nádraží. Nový komplex po svém dokončení v roce 2027 nabídne 60 000 m² kancelářské, rezidenční i maloobchodní plochy v celkem šesti atriem propojených budovách. Stavba je momentálně ve svém počátku, takže hlavním cílem našeho betonu jsou v tuto chvíli zejména základy jednotlivých objektů. Ty jsou budovány s využitím tzv. milánských stěn, pro které jsou směsi dodávány v konzistenci S5, a to z důvodu požadavku na zpracovatelnost až 180 minut po dodání na stavbu.
Další informace o této zajímavé a zároveň významné brněnské stavbě již brzy najdete v našem blogu.
VESELÁ MYSL A DOBRÉ SRDCE
… jsou symbolem našeho podnikání už 25 let. Již od samého počátku totiž podporujeme nejen kulturní či sportovní akce v regionech, ve kterých působíme (Pálavské vinobraní, Hudební festival Znojmo a další), ale také Nadační fond dětské onkologie KRTEK, který už od roku 1999 doplňuje práci lékařů a zdravotníků Kliniky dětské onkologie Fakultní nemocnice Brno. Odměnou za tuto podporu jsou nám krásné obrázky nakreslené dětmi do programu NFDO KRTEK zapojenými, které nám slouží jako originální novoročenky s poselstvím našim zákazníkům a partnerům, z nichž mnoho se díky tomu k podpoře následně také připojuje.
Více informací, včetně těch, které se týkají možností připojení se k této podpoře, naleznete zde.