Skupina SAM má v současné době 10 závodů po celé České republice. Je držitelem 9 ocenění Mostní dílo roku.

Mělník, revitalizace náměstí Míru
Řešení prostoru historického náměstí vychází z motivu soutoku dvou největších českých řek Labe a Vltavy. Symbol vlny v podobě dlažby ve vlnové vazbě se objevuje také na komunikacích historického centra, které jsou víceméně souběžné s řekou. Na náměstí je prezentován symbol výrazné vlny ze žulových odseků pod alejí stromů. Dalším prvkem náměstí je zvýraznění studny - dnes již uzavřené, která dříve představovala pro obyvatele jediný zdroj vody. Studna je řešená jako střed plochy náměstí, vyznačená bronzovým prstencem s nápisem o její historii a zakrytá sklem. Od studny se šíří soustředné kruhy jako na hladině vody. Kruhy jsou vydlážděny ze tří pásů různých typů dlažby. Z potemnělého středu náměstí vystupuje osvětlený prostor studny, doplněný nasvícením sousoší v kašně, stromů, radnice a historického loubí.
Celková plocha řešeného území je cca 8 500 m2.
Stavba byla přihlášena do soutěže „Stavba Středočeského kraje 2012“.

Investor:    Město Mělník, dotace EU
Architekt:    Ing. arch. Petra Zajíčková
Projektant:    PONTEX s.r.o. Praha
Realizace:    06/2011 - 01/2012
Náklad:    17,395 mil. Kč bez DPH

Celková rekonstrukce a Regenerace části městského centra - Bělá pod Bezdězem, I., II etapa
Centrum je městskou památkovou zónou.
V rámci stavby proběhla rekonstrukce a regenerace Masarykova náměstí včetně přilehlého parku. Byly provedeny nové chodníky a obslužná komunikace z mozaiky a žulové dlažby včetně podloží a odvodnění komunikace, nové veřejné osvětlení a sítě NN, osazení mobiliáře (lavičky, INFO panely, odpadkové koše, stojany na kola, zahrazovací sloupky, květináče). Ve vlastním parku byla postavena nová fontána, zbudovány nové mlatové cesty, zrekonstruován gloriet a provedeny nové sadové úpravy. Ve II. etapě stavby byly provedeny dlážděné a mlatové cesty, komunikace a zpevněné plochy, přípojka vodovodu pro retenční nádrž, kompletní osvětlení, přípojka NN, přeložka sdělovacího vedení, sadové úpravy.
Celková plocha regenerovaného a revitalizovaného území činila 2,6 ha.
Stavba je nominována na titul „Česká dopravní stavba & technologie 2011“.

Investor:    Město Bělá pod Bezdězem, dotace EU
Projektant:    Ing. arch. Diana Juřičková
Realizace:    I. etapa 02/2009 - 03/2010,
II. etapa 04/2011 - 11/2011
Náklad:    48,604 mil. Kč bez DPH

1


Rekonstrukce zámeckého mostu v Mimoni

Kamenný most vznikl pravděpodobně ve druhé polovině 17. století. V průběhu rekonstrukce se prováděl stavebně historický, archeologický a dendrochronologický průzkum. Nejvyšší prioritu mělo zachování původního charakteru mostu a jeho autentických konstrukcí. Část konstrukce byla natolik zdevastována, že musela být stržena a znovu celá vyzděná včetně kleneb. V další části bylo bez rozebírání zachováno původní zdivo a využit původní materiál: kromě zdiva i zásyp a čedičová dlažba. Bylo zachováno původní masivní zdivo a autentická skladba vrstev, použita bentonitová izolace. Pro dozdívky byly užity kvádry ze starých staveb ze severních Čech, které jsou svým charakterem v souladu s původním zdivem. Na mostě je protipovodňové odnímatelné zábradlí.
Zámecký most je historická památka, která je dnes jedinou připomínkou barokního konceptu města.
Rekonstrukce mostu byla oceněna titulem MOSTNÍ DÍLO ROKU 2010.

Investor:    Město Mimoň, dotace EU
Projektant:    Ing. Jan Vinař, Murus monumenta
renovamus spol., s.r.o.
Realizace:    07/2009 - 06/2010
Náklad:    8,5 mil. Kč bez DPH

2


Okružní křižovatka v Mimoni

Křižovatka komunikací II/268 a II/270 je nejzatíženější dopravní uzel v Mimoni s dopravním zatížením 12 000 vozidel za 24 hod.
Okružní křižovatka je navržena jako čtyřramenná, s napojením jednoho ramene komunikace na novou okružní křižovatku vychýlením trasy předpolí mostu přes řeku Ploučnici. Byla vybudována betonová opěrná zeď s obkladem stěn původními pískovcovými kvádry, aby byla zachována podobnost se zdivem mostu. Další rameno je připraveno pro napojení průtahu městem v budoucnosti. Vnější průměr obvodu křižovatky je 29 m, přejížděný prstenec 2,5 m široký je dlážděný z dlažebních kostek. Ve středovém prstenci je vybudována betonová kašna čtvercového půdorysu, s opraveným nasvíceným sousoším volavek.
Došlo také k rekonstrukci chodníků a k úpravě přilehlých zelených ploch a parkoviště. Ke zvýšení bezpečnosti chodců by mělo výrazně přispět zřízení čtyř nových nasvícených přechodů. Ve dvou ramenech křižovatky je v jízdním pruhu vyznačen cyklopiktogram pro zjednodušení průjezdu cyklistů.

Stavba byla přihlášena do soutěže „Česká dopravní stavba roku 2011“.

Investor:    Liberecký kraj, dotace EU
Objednatel:    MÚ Mimoň
Projektant:    City Plan s.r.o Praha
Realizace:    03/2011 - 12/2011
Náklad:    22,3 mil. Kč bez DPH

3


Ing. Josef Adamčík, Šárka Žejglicová

SaM silnice a mosty, a.s.
Máchova 1129, Česká Lípa
tel.: 487 834 467/8, fax: 487 834 466
e-mail: sam-cl@sam-cl.cz, www.sam-cl.cz