... sendvičovými panely a obkladovými deskami a prosazuje se také ve výstavbě bytových a průmyslových objektů na klíč. Výraznou stopu zanechala také při rekonstrukcích nádraží, ať již se jednalo o nádraží v Bohumíně, Ostravě–Svinově, Břeclavi, Pardubicích nebo v Praze v Edenu a na Zahradním městě. V loňském roce dokončila také rekonstrukci nástupiště nádraží ve Vsetíně. Dnes představuje čtenářům svou poslední dokončenou stavbu, kterou je rekonstrukce střechy školy v Havířově.
Rekonstrukce střechy základní školy na ulici Frýdecké v Havířově-Bludovicích
Rekonstrukce střechy spočívala v odstranění staré, plechové krytiny, kterou byly plechové šablony, tzv. DACHMANY, laťování a bednění, sanaci krovu a následné položení nové střešní krytiny. Vzhledem k tomu, že velká část krovu nebyla zespoda přístupná, vše podstatné bylo zjištěno až po samotném rozkrytí střechy. Zde je potřeba říct, že vzhledem k předchozí sanaci krovu v roce 2022 byl krov relativně v pořádku a opravy na něm byly pouze minimální. Nikde nezatékalo, takže nás čekaly pouze menší výměny nových trámů. Následně byly některé části krovu obroušeny a krov byl zasanován nástřikem proti dřevokazným houbám a hmyzu. Na krokve byla položena difuzní fólie BE-FOL 230, kontralatě s těsnící páskou, latě a střešní krytina LINDAB – tašková tabule o tloušťce plechu 0,6 mm, tmavě červené barvy. Původně, podle plánu, měly být tyto taškové tabule na celé střeše. V průběhu stavby ale došlo k tomu, že investor požadoval navíc na střechu zabudování fotovoltaických panelů, na což společnost LINDAB žádné systémové řešení nenabízí. Bylo proto nutné na část střechy použít falcovanou krytinu, na kterou se tyto fotovoltaické panely dají uchytit. Největším problémem celé stavby byl šibeniční termín jejího dokončení. Samotná stavba započala až koncem srpna 2024, takže prakticky po celou dobu rekonstrukce byla škola v plném provozu. Kolem školy jsme měli postavené lešení a zvídavé děti bylo třeba hlídat, aby nedošlo k žádnému úrazu. Rozměry střechy jsou opravdu úctyhodné a bylo třeba počítat s plochou zhruba 2 300 m2. Dalším problémem byla také doprava taškových tabulí na střechu i samotná práce s tímto materiálem, protože se jednalo o tabule o rozměrech 1 m na šířku a 2–6 m na délku. Ve dnech, kdy hodně foukal vítr, se s těmito tabulemi na střeše pracovat opravdu nedalo, protože hrozilo odfouknutí tabule i s našimi pracovníky. Termín dokončení stavby byl podle smlouvy 100 dní. K těmto 100 dnům ale bylo možné připočíst dny se špatnými povětrnostními podmínkami, takže jsme byli nuceni zapisovat každý déšť nebo větrné počasí, kdy se na střeše pracovat nedalo. Počasí nám ale většinou přálo, takže se stavba zpozdila pouze o 14 dnů. Jeden týden jsme museli odepsat kvůli povodním, které se přehnaly Moravskoslezským krajem. Právě v této době byla střecha zakrytá pouze fólií, takže jsme měli velkou obavu z toho, co to způsobí. Naštěstí ani tehdy nedošlo k žádnému významnému zatečení, takže škody byly minimální. Rekonstrukce střechy probíhala ve čtyřech etapách, nakonec dopadla velice dobře a stavba byla před koncem roku předána. Samotná střecha vypadá moc hezky a investor i škola byli s naší prací i termínem dokončení spokojeni. Takovou perličkou na závěr by mohlo být, že při vyklizení prostorů za krovy, jsme našli poválečné noviny ještě z roku 1946, ve kterých se psalo třeba o znovuzvolení Dr. Eduarda Beneše prezidentem republiky. Tyto noviny se ale pomalu rozpadaly, takže už nám z nich bohužel nic nezbylo.