Zprovoznění dálničního mostu pro motoristy ŘSD plánuje na 9. prosince.

„Zatěžovací zkouška je nezbytná před spuštěním mostu do provozu. Ten může být sice teoreticky navržen podle výpočtů, ale praktická zkouška ukáže, zda konstrukce skutečně unese očekávané zatížení. Použití plně naložených nákladních vozidel simuluje reálnou provozní zátěž – nejvyšší, která se na mostě může objevit. Během zkoušky měříme prohnutí, posuny a napětí v konstrukci. To ukazuje, jak se most chová při maximálním zatížení a zda jsou deformace v bezpečných mezích,“ vysvětlil správce stavby z ŘSD Pavel Dvořák.

Most je unikátní hned v několika ohledech. Vyniká netradičním technickým řešením ocelové konstrukce, barevným odstínem přesně podle amerického Golden Gate Bridge a obloukem s výškou až 20 metrů. S rozpětím 115 metrů je druhým největším dálničním mostem na Moravě. „Nový dálniční most na D55, který se napojuje na obchvat Otrokovic, umožní kapacitní překonání řeky Moravy a výrazně zvýší plynulost a bezpečnost silničního provozu. Součástí je také protihluková stěna, která ochrání obytnou zástavbu Napajedel před hlukem z dálnice,“ doplnil ředitel Správy Zlín ŘSD Karel Chudárek.

Hlavní údaje o stavbě:

  • Délka trasy: 0,5 km

  • Kategorie: D 25,5/120

  • Počet stavebních objektů: 38

  • Zhotovitel: FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s., MI Roads a.s.

  • Cena stavby dle smlouvy: 674 mil. Kč bez DPH

  • Termín realizace: 2023 – 2025