... či dálnice s vysokou intenzitou provozu.

MAI úzce spolupracuje s akademickými institucemi a výzkumnými centry a čerpá z nejnovějších poznatků v oblasti dopravního inženýrství a umělé inteligence. Příkladem této spolupráce je systém mobilního liniového řízení dopravy, instalovaný v roce 2023 na dálnicích D1 a D2 u Brna. Tento systém, vyvinutý ve spolupráci se společností VARS a provozovaný prostřednictvím NDIC, dokáže v reálném čase reagovat na provozní podmínky, upravovat rychlostní limity, signalizovat nebezpečí a výrazně přispívat ke zklidnění dopravních toků.MAI je také příjemcem podpory v rámci výzkumného programu Doprava 2030 Technologické agentury ČR, kde realizuje projekt MLŘD+, jehož cílem je vývoj autonomního dopravního řízení nezávislého na pevné infrastruktuře. Projekt využívá metody strojového učení, pokročilé dopravní detektory, meteorologická data a kooperativní C-ITS komunikaci mezi infrastrukturou a vozidly.Společnost MAI tak představuje klíčového hráče v oblasti inovativního řízení dopravy, jehož cílem je dlouhodobě zvyšovat bezpečnost a plynulost provozu na českých silnicích a dálnicích pomocí špičkových technologií a vědecky podložených přístupů.