Ta zejména v současných horkých letních dnech černé příliš plusových bodů nepřidává. Proč? Černá barva totiž (jak je všeobecně známo) přitahuje sluneční záření a na jejím povrchu je tak měřeními zaznamenávána mnohem vyšší teplota, než je tomu například u barev světlejších odstínů. Naposledy to prokázal i test provedený v oblasti automobilového průmyslu, který zjistil, že teplota střechy vozidel v tmavých barevných odstínech je až o 20 - 30 % vyšší v porovnání se světlými modely. To samozřejmě klade vyšší nároky na chod klimatizace a vytváří menší komfort pro posádku při využívání vozidla na kratší městské cesty, kdy je interiér vozidla při nástupu do něj extrémně přehřátý.
Je tedy zřejmé, že s prohlubujícími se klimatickými změnami bude nutné se před zvyšující se teplotou jak v exteriéru, tak i v interiéru budov stále více chránit. Rozpálené budovy zvyšují teplotu ve městech a samozřejmě tmavé konstrukce, jakými jsou chodníky, asfaltové silnice, fasády či střechy tvorbu tepelného smogu ještě více umocňují. To si uvědomuje stéle větší skupina výrobců.
Pokrok nastal kupříkladu v oblasti produkce asfaltových směsí, kdy výrobci přišli s možností výroby a aplikace světlých asfaltových odstínů ve městech. Věřme tedy, že i výrobci střešních krytin přidají do portfolia barevných odstínů svých výrobků světlé barvy. Ty jsou také velmi elegantní a barvy jako světle šedá, okrová či béžová jsou například u stavitelů domů na slunné Floridě velmi populární.