Hodnota obou zakázek dosahuje dohromady téměř 6,5 miliardy korun.
„Navazujeme na předcházející úspěšný projekt rozšíření metra v Karlsruhe, na němž jsme si mimo jiné vyzkoušeli a vyprecizovali optimální způsob zakládání v extrémně složité geologii. V Hamburku je to v tomto ohledu velmi podobné a investor si nás vybral i právě díky těmto zkušenostem. Dohodli jsme s ním tzv. Value engineering, kdy se úspory z námi provedené optimalizace technických řešení dělí půl na půl,“ říká Robert Dostál z útvaru zahraničního podnikání společnosti Metrostav a člen dozorčí rady BeMo a upřesňuje: „Příkladem bude v západní části trati ochrana stavební jámy pod úrovní výrubu před vniknutím vody. Zatímco v zadání se počítalo s komplikovaným řešením v podobě betonového dna pod úrovní spodní vody, my zde počítáme s hloubkovou izolací pomocí polyuretanového měkkého gelového dna. Jenom tato změna přinese investorovi úsporu v přepočtu minimálně 100 milionů korun.“
Stavbaři BeMo Tunnelling již vloni v listopadu zahájili přípravné a zemní práce v prvním úseku prodloužení linky U4. Zakázka zahrnuje výstavbu nové hloubené stanice Horner Rennbahn I s železobetonovou konstrukcí, úpravu stávající stanice Horner Rennbahn II i křížení dvou tras metra. Stavební práce by měly být dokončeny za čtyři roky. Součástí druhého úseku jsou nové stanice Stoltenstraße a Horner Geest a také obratiště v Dannerallee.
Cílem investora Hamburger Hochbahn je rozšířit síť hamburského metra v několika etapách tak, aby se v příštích desetiletích zvýšila atraktivita a životaschopnost města. Aktuálně realizované stavby dvou úseků prodlužují linku U4 do stanice Horner Geest. Investor však připravuje ještě výběrové řízení na výstavbu třetího úseku, který spočívá ve vybudování vratné koleje východně od stanice Burgstraße.
Rakouská společnost BeMo Tunnelling spadající do české Skupiny Metrostav v posledních letech vybudovala a buduje řadu významných infrastrukturních staveb v Německu i Rakousku: tunely Herrschaftsbuck, Spitzenberg a Bertoldshofen, logistickou halu v Hannoveru, přívodní tunel vodní elektrárny Argenbach ve Vorarlbersku a či mosty Volmarstein a Hengstey v Severním Porýní - Vestfálsku. V návaznosti na předchozí úspěchy se firma hlásí do řady dalších výběrových řízení na podzemní stavby v Německu i Rakousku.