Metrostav Norge v současnosti v Norsku buduje tunel pro vlaky, cyklisty a chodce v Bergenu, přístupový tunel pro prodloužení linky metra v Oslu a osm mostních objektů u Molde.

„Norové si hodně zakládají na ochraně přírody, ale zároveň jsou ochotni investovat do infrastruktury tak, aby užívání udržitelných technologií bylo komfortní. Síť dobíjecích stanic, kterou budují a která už začíná být celkem robustní, umožňuje překonat velké vzdálenosti i elektromobilům s nižší kapacitou baterií. Naše Opely mají dojezd 340 km a na stanicích s rychlonabíječkami se stihnou dobít na 80 % za pouhých 20 minut. Pro zajímavost dodávám, že jsme se inspirovali místními obyvateli a stejně jako oni jsme si nechali u svých bytů v Oslu nainstalovat venkovní dobíjecí zásuvky, na nichž můžeme přes noc „natankovat“ plnou,“ říká Aleš Richter, obchodní ředitel Metrostav Norge AS.

Používání elektromobilů v Norsku reprezentuje skutečně ekologický způsob přepravy, protože norský energetický mix je postaven zejména na obnovitelných zdrojích. Podle údajů Evropské sítě provozovatelů přenosových soustav elektřiny vyrobili vloni Norové 92,2 % elektřiny z vody a většinu zbývajícího množství z větru. S trochou nadsázky tak lze konstatovat, že elektromobily jezdí v Norsku převážně na vodu. Také proto země dlouhodobě masivně podporuje rozvoj elektromobility a v posledních letech to již přináší hmatatelné výsledky. Mezi nově prodanými auty již dávno dominují elektromotory nad motory spalovacími.

„V Norsku byly automobily se spalovacím motorem vždy zatíženy ohromnou daní, když jsme to počítali, dospěli jsme k bizarnímu závěru, že firemní diesel tradiční české značky Škoda by nás vyšel v Norsku na leasing dráž než aktuální model elektromobilu značky TESLA!“ uvádí perličku Pavel Přibáň, zaměstnanec Metrostav Norge a velký fanoušek elektromobilů.

Norsko je země čisté energie, fjordů, hor, ale také tunelů. Celkově disponuje více než tisícem tunelů s celkovou délkou kolem tisíce kilometrů. (pro srovnání: Česko se pohybuje na úrovni nižších desítek kilometrů). Největší boom však zažívá norské silniční stavebnictví v současnosti, a to díky tzv. Národnímu dopravnímu plánu, který nasměroval do výstavby infrastruktury stovky miliard norských korun. Společnost Metrostav se podílí na budování tunelů v Norsku již od roku 2014.