Společnost MARO, která patří mezi jeden z nejvýznamnějších specializovaných velkoobchodů pro obor topení – voda – plyn a vybudovala již 7 koupelnových studií, se rozhodla vstoupit do hlavního města s ojedinělým konceptem.

Zadání ztvárnění Nové ­tváře koupelen se úspěšně chopila Ing. Arch. Eva Eichlerová ze studia ­APROPOarch. Ta na úvod říká:
„Velkorysé prostory přízemí administrativní budovy poskytovaly spoustu příležitostí na vytvoření „tak trochu jiného“ interiéru koupelnového studia, kde otevřenost celého prostoru podporuje jedinečnou atmosféru studia.“


Design ve spojení s funkčností

Specifičnost showroomu je dána funkčními zónami a výrobky. „Požadavkem investora nebylo vytvořit jen obyčejné koupelnové studio, kde se prezentují koupelny v mnoha kójích, ale chtěli kromě designu jednotlivých výrobků poukázat i na jejich reálnou funkcionalitu ve spojení s moderními technologiemi. Pro tuto prezentaci byla navržena moderní konstrukce s plně fungujícími bate­riemi, stěna s tekoucími sprchami anebo ucelená prezentace produktů sloužící pro relaxaci těla a duše ve wellness zóně. Zde si může ­každý návštěvník na vlastní kůži tyto produkty i vyzkoušet,“ popisuje Eva Eichlerová.

Celkový prostor showroomu je ve dvou úrovních a rozprostírá se na cca 700 m2. Hlavní vstup je na úrovni ±0,000. Vstup do zvýšené části je řešen přes rampu. Rozdíl podlah je zde 910 mm.
Denní světlo, které zajišťuje neopakovatelnou atmosféru studia, je vrháno do vesměs celého show­roomu skrze výlohové části v přední a zadní části. V prostřední části je zajištěno díky prosklenému stropu rozkládajícímu se přes celou plochu.

Předchozí prostory byly komponovány pro restaurační prostory a projekčně šlo o jejich rekonstrukci s novým využitím, tzv. fit out komerční jednotky. „Musela jsem si poradit s technologiemi objektu, zejména se vzduchotechnikou, která je ze všech rozvodů nejobjemnější. Jednotka je první v řadě, a tudíž přes její prostor prochází sítě a rozvody vedoucí do dalších nájemních jednotek,“ detailněji popisuje náročnost projektu rekonstrukce Eva Eichlerová.


Požadavky na vzhled interiéru byly teplé, přírodní barvy v kombinaci s tmavými prvky. Nosnými materiály, které byly použity při realizaci interiéru, jsou dubové dřevo, lakovaný černý plech a černá barva použitá na truhlářských konstrukcích. Podlahy i stěny interiéru jsou tvořeny keramickými obklady a dlažbami, které byly pečlivě vybrány z portfolia firmy MARO a zároveň slouží jako prezentační plochy showroomu.

Jedinečné prvky studia tvoří například velkoformátový tenkostěnný obklad na stěně za recepcí, který je řezaný do nepravidelných tvarů na vodním paprsku. Dle přesného spárořezu je jím stěna obložena.
„Práce na tomto showroomu byla pro mě velkou výzvou, zejména otázka, jak vyřešit poměrně velký prostor s požadavky na prezentaci produktů. A to tak, aby byla vyvážena jak estetická a funkční stránka, tak i marketingová. Aby si prostor zachoval svoji jednoduchost, vzdušnost a zároveň nabídl všechny produkty a vše zůstalo vyvážené,“ dodává Eva Eichlerová.


Rohanské nábřeží 670/19, Praha-Karlín 186 00 – přízemí administrativní budovy River Garden
pondělí–pátek: 9:00 – 18:00, sobota: 9:00 – 13:00
+420 778 451 167, +420 778 451 052
www.marokarlin.cz
e-mail: koupelnypraha@maro.cz