Vážený pane řediteli, jaké byly počátky podnikání a kdy společnost vznikla?

Naše společnost vznikla v roce 1991, v loňském roce jsme oslavili 20 let od založení. Firmu zakládal můj otec, který po revoluci cítil příležitost začít něco prodávat, ale přesně nevěděl, kterou komoditou se má zabývat, a proto také vznikl název Elfetex, který se vlastně skládá ze tří zkratek nebo ze začátku tří slov, a to EL jako elektro, FE jako železo, a TEX jako textil. Jak vidíte, nakonec to zůstalo u toho elektra. Já si myslím, že k tomu přispěla také jeho zkušenost, protože dlouhou dobu pracoval jako vedoucí maloprodejny elektro. Prvním naším prodejním místem byla maloprodejna v Plzni Na Doubravce, kde pracovali pouze dva zaměstnanci. Tato prodejna brzy nestačila narůstajícím prodejům, a tak jsme otevřeli první sklad v Malické ulici, který bohužel taky za chvíli nestačil kapacitně, a tak jsme se přestěhovali do stávajícího moderního areálu, kde se nacházíme nyní. V tomto areálu na Hřbitovní ulici jsme v roce 2004 otevřeli náš nový centrální sklad a správní budovu. Důležitou metou historie naší společnosti byl rok 1998, kdy jsme se stali součástí světového koncernu Würth.

Vlastníte velký a moderní centrální sklad v Plzni. Jak široký sortiment nabízíte svým klientům?

Na našem skladě je více než 25 000 položek. Všechny tyto položky umíme dodat na naše pobočky do 24 hodin. Jedná se o sortiment kabelů, vypínačů, rozvaděčových skříní, rozvaděčové techniky, svítidel, světelných zdrojů atd.

Kolik poboček v republice vlastníte a kde si zákazníci mohou zboží vyzvednout nebo koupit?

Máme po celé ČR 17 prodejních míst. Dá se říct, že nejsilnější jsme v západních a severních Čechách a dále na severní a jižní Moravě, ale také máme pobočku ve východních Čechách. Již nyní můžu prozradit novinku, že 1.  dubna 2012 budeme otevírat pobočku v Praze – Jinočanech. Zákazníci si mohou přijít vybrat své zboží i na zmíněných prodejních místech, tato místa fungují také jako velmi dobře vybavené prodejní sklady. Naši zákazníci si mohou vybrat přímo v prodejně či z regálu nebo si u nás zboží objednat a my jim ho doručíme, kam potřebují.

S kolika elektromontážními firmami po ČR spolupracujete a jaké výhody jim přináší nákup zde ve vašem areálu?

Naše firma obslouží ročně 9 000 zákazníků, z čehož asi polovina je pravidelně kupujících. Našim odběratelům nabízíme široký sortiment zboží, nadstandardní logistické služby s tím, že i když má zákazník třeba pět akcí po celé ČR, tak mu těchto pět akcí umíme v jeden den zavézt. Nabízíme také odbornou technickou podporu, hledáme řešení pro různé aplikace jak světelné, průmyslové, tak samozřejmě i pro domácí. Na naše zákazníky čeká profesionální vyškolený personál, který se snaží splnit zákazníkům všechna jejich přání.

Jak hodnotíte minulá léta z pohledu obchodního, jak se dařilo společnosti Elfetex v minulých letech a co očekáváte v blízké budoucnosti?

Za těch dvacet jsme už přece jen určitým vývojem prošli, něco jsme zažili a trh se opravdu za tu dobu velmi změnil. Z takových těch pionýrských let, kdy bylo všechno překotné, se naši zákazníci začínají chovat řekněme úsporně a svoji práci si více promýšlejí a plánují. My se snažíme jim samozřejmě v tomto vycházet maximálně vstříc. Chceme se změnit tak, jak oni budou potřebovat a i pro letošní rok máme novinky, které podpoří to, co teď říkám. Plánujeme spuštění zákaznického portálu, jehož součástí bude velký silný katalog zboží, dobrý objednávkový systém, věrnostní systém, spousta informací o naší logistice. Tento systém by měl zpříjemnit a zlepšit objednávání zboží našich odběratelů. Další z věcí, kterou připravujeme, je EDI komunikace. Je to elektronická výměna dat s našimi zákazníky a dodavateli. V podstatě, když to trošku zjednoduším, zákazník může ušetřit sílu na to, aby přepisoval doklady ručně do svého systému. Tato elektronická výměna dat to bude umět řešit automaticky.

Pane Šafaříku, děkuji za rozhovor, ať se společnosti Elfetex daří i v následujících letech, ať jsou odběratelé spokojeni s vašimi službami a produkty.

Jaroslav Pospíšil

www.elfetex.cz