Toto vyznamenání jen doplnilo řadu již dříve získaných trofejí – např. titul Dopravní stavba roku 2014, Cena SFDI 2014 či Cena časopisu Silnice Železnice za konstrukční detail. Lávka pro pěší přes Labe vč. napojení na cyklostezku je výjimečná z několika důvodů: překlenuje koryto řeky jedním mostním polem o rozpětí 156 m, které je největší v ČR, je široká 3 m, což umožňuje komfortní bezbariérový přístup chodcům, cyklistům a vozidlům integrovaného záchranného systému z města na pravý břeh Labe. Navíc je mostovka kompletně vybudována z UHPC TOPCRETE (ultra high performance concrete = velmi vysokopevnostní beton) C110/130 s rozptýlenou výztuží. Tento materiál vyvíjí Metrostav a jeho dceřiná firma TBG Metrostav od roku 2010 a je zárukou dlouhodobé trvanlivosti lávky a omezení údržbových prací.
„Jsem rád, že dobrá a kvalitní práce našich specialistů získává ocenění na domácí a zejména zahraniční odborné scéně,“ říká generální ředitel Metrostavu Pavel Pilát. „I to nám pak pomáhá úspěšně se ucházet o velké zahraniční zakázky.“
Segmenty mostovky se vyráběly ve vyhřívané ocelové formě umístěné ve výrobně prefabrikátů firmy SMP CZ v Brandýse nad Labem, beton se vyráběl v betonárně TBG Metrostav vzdálené 25 km od výrobny. Hotové segmenty byly odváženy lodí na staveniště. Krajní pole byla montována na pevné skruži. Hlavní pole nad řekou bylo montováno letmo. Segmenty se dopravovaly lodí a zvedaly do příslušné výšky pomocí speciálně navrženého montážního vozíku, který se pohyboval na již hotové části lávky.
Kompletní lávka byla zkolaudována a uvedena do provozu koncem dubna 2014 po nanesení stříkané izolační vrstvy, vybavení mostu a po vyhodnocení úspěšné statické a dynamické zatěžovací zkoušky.