Model DX165WR-7 je postaven na stejném podvozku jako nový model DX160W-7 a poskytuje optimální těžiště díky dlouhému rozvoru kol a ideálnímu rozložení hmotnosti. Model DX165WR-7 ve výsledku nabízí maximální výkon a kombinuje velmi krátký poloměr otáčení s tou nejlepší stabilitou a zvedacími kapacitami v této třídě strojů.

Model DX165WR-7 poskytuje extrémně přesné, výkonné a plynulé ovládání hloubení potřebné pro výkopové a zvedací práce a přináší v každém ohledu výrazně vyšší výkon než stroj  předchozí generace. Stejně jako další nová kolová rypadla Doosan řady „DX-7“ kombinuje  model DX165WR-7 zvýšenou kapacitu nosiče nástrojů, nové funkce asistence obsluhy a vyšší komfort s novými funkcemi, které zvyšují palivovou účinnost, dobu provozuschopnosti a návratnost investic. Jeho předností je vyšší výkon, robustnost a agilita.

Nová technicky vyspělá kabina poskytující vysoký komfort
Nová technicky vyspělá kabina modelu DX165WR-7 vyniká prostorností a ergonomií, čímž posouvá pohodlí obsluhy a snadnost ovládání na novou úroveň. Vylepšená kabina je vybavena novým vysoce kvalitním sedadlem a standardně nabízí více funkcí než jiné stroje na trhu, což zajišťuje vynikající ovladatelnost a vysokou přesnost při veškerých aplikacích.

Kabina modelů je například standardně vybavena luxusním volantem s chromovaným ramenem a logem. Nová konstrukce dvouramenného volantu zajišťuje řidiči lepší výhled. Sloupek řízení má také novou podobu, včetně teleskopické funkce v rozsahu 80 mm umožňující řidiči přiblížit volant více k sobě, aby bylo možné nastavit jeho optimální polohu pro řízení. Kromě toho je zde nová sklopná páka, která umožňuje 15stupňový sklon směrem k řidiči s cílem zlepšit výhled přes horní část volantu, například při provádění výkopových prací. Užší konstrukce sloupku řízení také přispívá k lepšímu výhledu.

Mezi další klíčové nové funkce v kabině a jejím okolí patří:
• Nová 8palcová obrazovka Doosan Smart Touch, která poskytuje více informací (displej je větší o 30 %)
• DAB Audio (Systém volání handsfree a Bluetooth)
• Bezklíčové startování (Doosan Smart Key) a dálkové uzamykání/odemykání dveří
• Plně nastavitelné vzduchově odpružené sedadlo s vyhříváním (s volitelnou funkcí chlazení)
• Systém paralelních stěračů a nové provedení pedálů
• Vylepšené proudění vzduchu pro odmrazování a klimatizaci
• Standardně 7 LED pracovních světel
• Volitelně další 4 LED světla
• AVM – sledování výhledu do všech stran pomocí 360° kamer (volitelně)

Zvýšená kapacita nosiče nástrojů
Model DX165WR-7 umožňuje lepší pohyb vpřed při použití rotujících nástrojů, např. mulčovačů, a zdokonalen byl také pracovní rozsah kloubových předních příslušenství. Byl zvýšen zdvih válce kloubového výložníku, zatímco montážní poloha zůstala stejná. Na horní část válce výložníku byl nyní přidán uzavírací ventil, aby se zabránilo neočekávanému uvolnění válce kloubového výložníku při výkopových pracích.

 

Kolové rypadlo Doosan DX165WR-7


Model DX165WR-7 je standardně vybaven protizávažím o působivé hmotnosti 3,3 tuny v případě konfigurace s mono výložníkem i kloubovým výložníkem, ale lze jej vybavit volitelným těžším protizávažím o hmotnosti 3,8 tuny. To u modelu DX165WR-7 přispívá k vyšší zvedací a výkopové kapacitě ve srovnání s modelem předchozí generace. Při použití volitelného o 15 % těžšího protizávaží je model DX165WR-7 zvláště vhodný pro práci s těžšími přídavnými zařízeními, např. naklápěcími rotátory.

Nový režim naklápěcího rotátoru
Na ovládacím panelu modelu DX165WR-7 je k dispozici nový režim Naklápěcí rotátor, který lze zvolit pro zajištění optimalizovaného hydraulického průtoku, a pomoci tak maximalizovat přesnost práce naklápěcího rotátoru odstraněním zpětného tlaku. Tento nový režim naklápěcího rotátoru představuje speciální režim obousměrného průtoku, je ale řízen systémem EPOS jako režim jednosměrného průtoku, s přímým návratem do nádrže v každém směru, aby se zabránilo zpětnému tlaku a zvýšil se průtok a ovladatelnost.

Aby bylo možné používat těžší protizávaží, je model DX165WR-7 vybaven nápravou pro vysoké zatížení ZF3060. Model DX165WR-7 má také novou horní konstrukci, která poskytuje prostor a odolnost pro standardní a volitelná těžší protizávaží a kloubová přední příslušenství. Použitím šroubovaného typu montáže vznikl větší převis zadního/předního podvozku, což zajišťuje ještě lepší stabilitu.

Stejně jako ostatní modely nových pásových a kolových rypadel Doosan střední třídy disponují všechny nové 23–25tunové modely novým inteligentním hydraulickým systémem, který přináší zlepšení přibližně o 30 % při pracích s příslušenstvím ve srovnání s předchozími modely rypadel. Nový systém využívá inteligentní logiku hydrauliky pro optimální rozdělení hydraulického průtoku, když rameno i přídavné zařízení pracují současně, s novým prioritním ventilem a dodatečným hydraulickým vedením udržujícím nepřetržitý hydraulický průtok k přídavnému zařízení, i když je rameno právě používáno.

Nové funkce asistence obsluhy
Kolové rypadlo DX165WR-7 standardně nabízí novou funkci Auto Digging Brake (Automatická brzda při kopání), která automaticky udržuje provozní brzdu v poloze, když se vozidlo zastaví (rychlost je nulová), aniž by řidič musel šlápnout na brzdový pedál. Řidič může aktivovat nebo deaktivovat funkci stisknutím tlačítka na ovládacím panelu. Po sešlápnutí plynového pedálu se funkce Auto Digging Brake uvolní.

Joystick Steering (Řízení pomocí joysticku) je nová možnost, která řidiči umožňuje řídit stroj pomocí rolovacího kolečka na joysticku (bez použití volantu) při práci a jízdě v pracovním režimu. Joystick Steering funguje pouze do rychlosti 20 km/h, když je zařazen první nebo druhý rychlostní stupeň. Funkce se aktivuje nebo deaktivuje stisknutím tlačítka řízení rolovacím kolečkem na ovládacím panelu po dobu alespoň jedné sekundy.

Kolové rypadlo Doosan DX165WR-7

Load Isolation System (Systém izolace zatížení, LIS) je další nová možnost, která zvyšuje jízdní komfort obsluhy zmírněním nárazů přenášených na přední část stroje při jízdě mimo silnici po nerovném a náročném terénu. Funkce Boom Suspension (Odpružení výložníku) (LIS) se také aktivuje stisknutím tlačítka na ovládacím panelu – lze ji aktivovat, když je rychlost jízdy 5 km/h ± 0,5 km/h nebo vyšší, a funkce se deaktivuje při rychlosti 4 km/h ± 0,5 km/h.

Další standardní novinkou je funkce Jemné otáčení, která minimalizuje otřesy působící na zvednutý předmět při zahájení nebo zastavení otáčivého pohybu rypadla, s cílem zvýšit pohodlí obsluhy díky plynulým pohybům, pomoci chránit bezpečnost okolních pracovníků a zabránit škodám způsobeným pádem předmětu z rypadla.

Kolové rypadlo DX165WR-7 standardně disponuje novým zvedacím okem, které je součástí odlitku tlačného prvku pro připojení lžíce na konci ramena. Nové zvedací oko má maximální nosnost 5 tun a obsahuje speciální vložku pouzdra zabraňující deformaci zvedacího otvoru.

Inteligentní řízení výkonu SPC3
Aby byly splněny emisní předpisy pro motory Stage V, je nové kolové rypadlo DX165WR-7 poháněno dieselovým motorem Perkins 1204J, který poskytuje výkon 102 kW (137 k) při 2000 ot./min. Zvýšená palivová účinnost motoru v kombinaci s novým hydraulickým hlavním ventilem a novou generací inteligentního řízení výkonu SPC3 přináší zvýšenou úsporu paliva ve srovnání se strojem předchozí generace.

U modelu DX165WR-7 jsou nyní k dispozici čtyři režimy výkonu, které pomáhají zjednodušit obsluhu nových rypadel ve srovnání s komplexnějším výběrem osmi režimů výkonu a kombinací SPC u předchozí generace strojů. Obsluha může nastavit režim výkonu (P+, P, S nebo E) v jednosměrném i obousměrném pracovním režimu.

Při řízení kolových rypadel může obsluha zvolit režim pojezdu se dvěma čerpadly pomocí dotykového ovládání na hlavním panelu. Ten při aktivaci snižuje otáčky o přibližně 300 ot./min, přičemž výsledkem je až o 10 % nižší spotřeba paliva při pojezdu. Vylepšena byla také funkce zrychlení, takže obsluha po sešlápnutí plynového pedálu pocítí rychlejší odezvu. Když je pojezd se dvěma čerpadly deaktivován, je k dispozici vyšší točivý moment pro jízdu do kopce. Obecně ale platí, že pokud sklon není příliš extrémní, doporučení výrobce je používat pojezd se dvěma čerpadly.

Telematický systém DoosanCONNECT
Na novém modelu DX165WR-7 je už z výroby standardně nainstalován nejmodernější bezdrátový systém pro správu vozového parku DoosanCONNECT. Systém nabízí webové řešení, které je velmi užitečné pro sledování výkonu, zabezpečení strojů a podporu preventivní údržby. Je k dispozici jako standardní funkce u všech nových rypadel Doosan (od 14 tun), u všech nových kolových nakladačů a kloubových damprů Doosan.

Pro více informací o stavebních strojích Doosan navštivte www.doosanequipment.eu nebo kontaktujte distributora pro ČR, společnost GARNEA a.s. na www.garnea-stavebni.cz.

Stručné specifikace kolového rypadla Doosan DX165WR-7
•    Lžíce: .......................................................................................................................... 0,65 m3
•    Provozní hmotnost: ........................................................................................................ 17,9 t
•    Výkopová hloubka (standardní přední část): .......................................................... 5020 mm
•    Výkopový dosah (standardní přední část): ............................................................. 8235 mm
•    Výkopová výška (standardní přední část): .............................................................. 8850 mm
•    Celková šířka: .......................................................................................................... 2490 mm
•    Výška (standardní přední část): .............................................................................. 3211 mm
•    Celková délka v pojezdové poloze (standardní přední část): ................................. 8205 mm
•    Poloměr otáčení zadní části: ................................................................................... 1878 mm
•    Rypná síla na lžíci (ISO): ............................................................................................... 11,7 t
•    Rypná síla na ramenu (ISO): ........................................................................................... 6,9 t
•    Zvedací kapacita na úrovni terénu (přes přední stranu): .............................................. 5,59 t
•    Zvedací kapacita na úrovni terénu (přes boční stranu): ................................................ 4,37 t
•    Pojezdové rychlosti: ........................................................................................... 3/10/34 km/h
•    Motor (SAE J1349, čistý): ..4válcový Perkins 1204J Stage V 102 kW (137 k) při 2000 ot./min