První kontrakt zahrnuje dodávky elektronického autobloku ABE-1-BC a diagnostického systému z produkce AŽD Praha na první etapu projektu v úseku Žlobin Podolskij – Mormal - Jaščicy. Na této zakázce spolupracuje AŽD Praha s místním partnerem BETZ (Brestský Elektrotechnický závod), který se na výrobě zařízení podílí přibližně z jedné poloviny. Na celém 159 km traťovém úseku bude dále postupně provedena modernizace celkem 14 železničních stanic, z nichž 5 bude osazeno staničním zabezpečovacím zařízením AŽD Praha typu ESA 44-BC a 9 bude osazeno zabezpečovacím zařízením typu Dněpr z produkce BETZ. Běloruská železnice bude postupně přidávat jednotlivé objekty k realizaci v závislosti na postupu projektových prací. „Lze předpokládat, že postupným doplňováním bude realizována veškerá dodávka pro celý traťový úsek do konce roku 2021,“ říká generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle.

V rámci druhého kontraktu - zabezpečení železničního uzlu Kalinkoviči, dodá AŽD Praha Běloruským drahám plně elektronické staniční zabezpečovací zařízení typu ESA 44-BC, traťové zabezpečovací zařízení ABE-1-BC, systémy diagnostiky a napájecí stojany.

Rozsah této unikátní stavby počítá se zabezpečením celkem 188 výhybek. Což znamená, že společnost AŽD Praha vyrobí a dodá veškeré technologie takzvaně „na klíč“,“ vysvětluje generální ředitel Zdeněk Chrdle.

Instalace celého zařízení, která by měla být v souladu se smlouvou dokončena do poloviny tohoto roku, vyvrcholí návštěvou představitelů Běloruských drah, kteří se budou aktivně účastnit závěrečných zkoušek a testování zařízení na závodech AŽD Praha v Olomouci.

AŽD Praha má s Běloruskem navázánu velmi dobrou spolupráci, což dokazuje fakt, že po dokončení obou zakázek půjde pro českou společnost už o desátou významnou dodávku technologií v daném regionu.