Ostravská společnost VÁLCOVNA TRUB TŽ, a.s. (dále jen VTTŽ) ze skupiny TŘINECKÉ ŽELEZÁRNY-MORAVIA STEEL proto vyrábí bezešvé ocelové trubky pro injektáže a zakládání staveb, budování tunelů a metra, stožáry, produktovody, konstrukce a střechy průmyslových i prodejních hal, sportovních areálů, letišť a nádraží, horské dráhy apod. v širokém spektru rozměrů a materiálů s potřebnou certifikací pro domácí i zahraniční stavební trh. Nejlepším důkazem toho jsou realizované dodávky na konkrétní projekty.

Z těch nejnovějších pro ilustraci jmenujme alespoň:

HOKEJOVÁ HALA V BRATISLAVĚ
Slovenský dodavatel objednal letos ve VTTŽ 270 tun trubek s vnějším průměrem 298,5 mm a se silou stěny 22,2 mm z materiálu S355J2H pro výstavbu hokejové haly v Bratislavě.

TERMINÁL LETIŠTĚ SCHÖNEFELD V BERLÍNĚ
V letošním roce budou dodány trubky s vnějším průměrem 323,9 mm a tloušťkou stěny 16 mm z materiálu S355J2H na výstavbu střešní konstrukce terminálu letiště v Berlíně.

Mezi další reference VTTŽ v oblasti stavebnictví, kde byly použity trubky, patří metro v Praze, Strahovský tunel, rekonstrukce historické budovy Tylova divadla v Praze, klášter Františkánů v Brně, klášter v Rajhradě, trať z Čáslavi do Kralup n. Vltavou, horská dráha v Buffalu (USA), horská dráha Eldorádo v Madridu, Millenium Dome v Londýně, letištní hala v Lipsku, odbavovací hala letiště v Kolíně n. R., nádraží ve Frankfurtu n. M., německý pavilon pro EXPO 2000 v Hannoveru, pavilon V výstaviště Brno, zastřešení olympijského stadiónu v Berlíně, víceúčelová hala O2 ARÉNA v Praze, obchodní domy MAKRO, závod VW v Bratislavě, mezinárodní letiště Ruzyně, hypermarket Olympia Brno - Modřice či univerzitní kampus Brno - Bohunice.

Výrobky firmy nacházejí své uplatnění mimo stavebnictví také ve strojírenství a automobilovém průmyslu, v chemickém průmyslu, při těžbě ropy, plynu a čerpání vody nebo geologickém průzkumu, ale také v dnes velmi rozvíjejícím se odvětví energetiky. Trubky tvoří například součásti rámů nákladních automobilů, trolejbusů nebo nárazníků železničních vagónů, jsou součástí zařízení tuzemských jaderných elektráren v Temelíně a Dukovanech, centrálního tankoviště ropy v Kralupech či projektů nadnárodních naftařských a plynárenských společností, jako například Texaco nebo Esso.

V roce 2008 byla ve VTTŽ dokončena nejrozsáhlejší investice v historii rourovny a uvedena tak do provozu modernizovaná válcovací trať Velký Mannesmann. Celá rekonstrukce a modernizace stála zhruba 700 mil. Kč. Hlavním přínosem, kromě navýšení celkové kapacity, je zlepšení povrchové kvality a přesnosti trubek, rozšíření sortimentu jakostí oceli a délek trubek, snížení měrné spotřeby vsázkového materiálu na trubky, snížení nákladů na tepelné zpracování a na dodatečné opravy trubek a v neposlední řadě rozšíření možností a objemu nedestruktivní defektoskopie, značení a svazkování trubek.

Společnost VTTŽ v současné době zaměstnává 740 lidí. Od roku 2005 je členem skupiny TŘINECKÉ ŽELEZÁRNY-MORAVIA STEEL a v loňském roce došlo ke změně názvu společnosti z VVT-VÍTKOVICE VÁLCOVNA TRUB, a.s. na VÁLCOVNA TRUB TŽ, a.s.