Obě firmy byly založeny počátkem devadesátých let minulého století a od té doby splnily požadavky a přání tisíců zákazníků. O přiblížení tohoto spojení jsme poprosili jednatele společnosti, ing. Milana Matějů.

Naskýtá se otázka, proč spojit oba velkoobchody s rozdílným sortimentem pod jednu "střechu"?

Po roce 2006 se vedení firmy i-center zabývalo otázkou, co více nabídnout zákazníkovi, aby byl velkoobchod konkurenceschopný pronikajícím marketům DIY (OBI, BAUMAX, HORNBACH atd.) i klasickým specializovaným velkoobchodům a nebyl závislý jen na jednom segmentu trhu. Měli jsme štěstí, že ve stejnou dobu si kladlo stejnou otázku i vedení firmy Vihamij, které mělo již zkušenosti se spojením těchto dvou oborů z holandského a belgického trhu. Po krátkém jednání mezi vedením obou firem vzniklo spojení a dnes již můžeme konstatovat, že rozhodnutí bylo správné.

Jaké jsou vaše další plány rozvoje?

V první řadě, protože máme celkem 17 poboček po celé republice, co nejdříve nabízet obojí sortiment ve všech pobočkách. Není to jednoduchá úloha, protože je třeba vyškolit personál po odborné stránce na rozšířený sortiment a přizpůsobit i logistiku, jak skladovou, tak i zásobovací. Firmy disponují dvěma centrálními sklady, ve Slaném a v Brně. Každý z centrálních skladů je specializován, v Brně na elektroinstalační materiál a ve Slaném na sanitu, vodu, topení a plyn.

Čím se lišíte od konkurence na trhu?

Především právě nabízenou šíří sortimentu. Další služby, jako denní rozvozy materiálu, vyřizování poptávek, nabídek, pomoc při návrhu a realizaci projektů byly již i dříve standardem v obou firmách. Důležitá je i mezinárodní certifikace ISO 9001, která nám otevírá dveře do výrobních firem, kde je tento certifikát nutnou podmínkou. Hlídáme veškerý sortiment jak vstupní, tak i výstupní kontrolou, abychom minimalizovali reklamace, jak v kvalitě zboží, tak i v kvantitě a přesnosti dodávek.

Co by mělo přesvědčit zákazníka nakupovat právě u vás?

Máme několik způsobů prodeje, aby si každý zákazník mohl zvolit ten, který mu vyhovuje. První spočívá v osobní návštěvě zákazníka u nás, kdy všechny skladové prodejny fungují jako samoobslužné s důrazem na rychlou a odbornou obsluhu. Druhý spočívá v přímých závozech na určené místo, kdy zákazník zašle objednávku a další den obdrží požadované zboží. Třetí způsob spočívá v návštěvě našeho obchodního zástupce přímo u zákazníka v terénu, kde řeší společně s nimi jejich požadavky. Čtvrtý probíhá ve spolupráci s vybranými firmami, kdy nabídneme i finální realizaci. Mimo to máme již tři koupelnová studia, v Praze-Holešovicích, ve Slaném a v Uherském Brodě, kde zákazník obdrží kvalifikované poradenství včetně možnosti designového návrhu koupelny. Obdobné poradenství máme v oblasti světelné techniky i elektroinstalačního materiálu.

Co chystáte do budoucnosti?

V současné době se plně koncentrujeme na prolnutí sortimentu ve všech pobočkách. Tento proces bychom rádi dokončili do konce roku 2010. Do budoucnosti se zamýšlíme rozšířit portfólio o další velkoobchodní segment stavebnin případnou koupí nějaké menší sítě. Nyní však jde hlavně o udržení stávajícího zákazníka, nabídnutí mu větší šíři služeb a hlavně získání nových zákazníků.

Děkujeme za rozhovor
Michal Zmrzlík