Hyundai Doosan Infracore (HDI) urychluje vývoj svých vodíkových motorů a uvedení prvního prototypu. Vodíkový motor, který HDI vyvíjí, je 11litrový motor s výkonem 300 kW (402 k) a točivým momentem 1700 Nm při 2000 ot./min. Splňuje předpisy Tier 5 / Stage V / Euro 7, které vyžadují snížení emisí o 90 % oproti současné úrovni tak, aby bylo dosaženo nulového CO2 (pod 1 g/kWh) a tím i nulových emisí.

Nové motory jsou poháněny vodíkem s nízkou čistotou, díky čemuž jsou odolné, ekonomické a mají vysokou hustotu energie. Díky tomu jsou nejvhodnějším pohonem pro vozidla střední až velké velikosti a pro vozidla používaná na dlouhé vzdálenosti. Na jedno nabití v délce 10 minut lze ujet až 500 km a jsou o 25–30 % úspornější než palivové články nebo baterie, vezmeme-li v úvahu cenu vozidla a náklady na údržbu.

HDI hodlá využít své stávající technologie a výrobní kapacity s cílem snížit náklady a urychlit komerční uvedení na trh. Nové vodíkové motory budou do roku 2024 pro ověření instalovány do užitkových vozidel, např. nákladních automobilů, velkých autobusů a do stavebních strojů, přičemž sériová výroba v plném rozsahu je plánována na rok 2025.

Na veletrhu CONEXPO 2023, který se koná v březnu v USA, představí HDI různé produkty včetně H2ICE, bateriových sad pro elektrická vozidla a plug-in plně hybridních pohonných jednotek. Stánek oddělení motorů společnosti HDI se bude nacházet na výstavní ploše s číslem S84044 ve 2. patře South Hall.

Kim Joong-soo, vedoucí oddělení motorů společnosti HDI, uvedl: „Vodíkové spalovací motory se budou používat ve středně velkých až velkých užitkových vozidlech, např. nákladních automobilech, autobusech, a ve stavebních strojích a generátorech elektrické energie střední až velké velikosti. Vynaložíme maximální úsilí k dosažení uhlíkové neutrality.“