Stejně jako u všech ostatních rypadel Doosan byla velká pozornost věnována pohodlí a bezpečnosti obsluhy. Model DX1000LC-7 má velmi prostornou kabinu osazenou ergonomickými ovládacími prvky. Zvláštní pozornost byla věnována zajištění snížení hluku na minimum díky lepšímu utěsnění motorového prostoru a rozsáhlému použití materiálů tlumících zvuk.

Všechny komponenty a sestavy jsou navrženy, vyrobeny a testovány s cílem zajistit jejich odolnost. Vícestupňové filtry a funkce, jako jsou ochranné kryty pásů a ochranné kryty válců pro výložník a rameno, systém automatického mazání a mazané a utěsněné články pásů jsou navrženy tak, aby poskytovaly vynikající spolehlivost a dlouhou životnost. Údržba modelu DX1000LC-7 je snadná, což dále snižuje prostoje na minimum.

Nejvýkonnější motor Stage V ve své třídě
Rypadlo DX1000LC-7 je poháněno novou verzí osvědčeného dieselového motoru Perkins 2806J a poskytujícího vysoký výkon 469 kW (629 k), což je více než u jakéhokoli jiného stroje této třídy. Motor splňuje emisní předpisy Stage V využitím technologií následného zpracování, recirkulace výfukových plynů, selektivní katalytické redukce, dieselového oxidačního katalyzátoru a dieselového filtru pevných částic (DPF).

DPF se automaticky regeneruje každých 25 hodin a provozuschopnost rypadla během této regenerační fáze není nijak dotčena. Obsluha může zkontrolovat stav DPF prostřednictvím displeje na přístrojové desce.

Nejvyšší hydraulický průtok ve své hmotnostní třídě
Vysoký výkon motoru je kombinován s hydraulickým systémem Virtual Bleed Off (VBO) (D-ECOPOWER+) a ovládán elektrickým manipulátorem (FEH), který poskytuje nejlepší hydraulický průtok v dané třídě (3x 523) – 1569 l/min a vysoký systémový tlak 360 bar, což dohromady přispívá k nejlepšímu výkonu v segmentu 100tunových strojů.

Technologie D-ECOPOWER+ FEH od společnosti Doosan využívá elektronické tlakem řízené čerpadlo v hydraulickém systému s uzavřeným středem k optimalizaci produktivity a spotřeby paliva, v závislosti na zvoleném režimu. Hlavní regulační ventil s uzavřeným středem minimalizuje tlakové ztráty, zatímco elektrické tlakem řízené čerpadlo účinněji řídí a optimalizuje výkon motoru.

rypadlo Doosan DX1000LC-7


Software je využíván k elektronické reprodukci všech výhod hydraulického systému s otevřeným středem s velmi malými ztrátami energie. Hydraulický systém a výkon motoru jsou plně optimalizovány a synchronizovány, což dále snižuje ztráty v systému.

Vylepšená zpětná vazba obsluze prostřednictvím joysticku ve výsledku zajišťuje lepší ovládání stroje a menší únavu obsluhy. Zrychlení a zpomalení funkcí pracovní skupiny rypadla je plynulejší, což obsluze umožňuje provádět opakované otáčivé a výkopové pohyby s menším počtem trhavých pohybů.

Výběr režimů výložníku a otáčení
Pro zajištění optimálního provozu při práci s rypadlem DX1000LC-7 může obsluha přepínat mezi dvěma režimy – Výložník nebo Otáčení – upřednostňováním pohybů výložníku nebo otáčení, a má tak možnost co nejlépe přizpůsobit používání stroje činnosti, která právě probíhá.

Vyšší pracovní rychlosti jsou u modelu DX1000LC-7 zajištěny systémem regenerace výložníku v dolní poloze se 2 šoupátky, což zároveň snižuje spotřebu paliva. Hydraulický systém se 2 šoupátky pro válec lžíce také zvyšuje hydraulický průtok a pracovní rychlost lžíce, a to opět vede ke snížení spotřeby paliva. Model DX1000LC-7 také standardně obsahuje uzamykatelný ventil výložníku/ramena válce (ventil proti přetržení hadice), který zvyšuje bezpečnost a zabraňuje nehodám způsobeným prasknutím hydraulické hadice na pracovišti.

Zvýšené pohodlí a ovladatelnost
Kabina u modelu DX1000LC-7 kromě toho, že vyniká prostorností a ergonomií, je navržena tak, aby výrazně zlepšila pohodlí obsluhy a snadnost ovládání. Kabina je vybavena vysoce kvalitním sedadlem a standardně nabízí více funkcí než jiné stroje na trhu, což zajišťuje vynikající ovladatelnost a vysokou přesnost při veškerých aplikacích. Klíčové funkce v kabině zahrnují:

- Barevný dotykový LCD displej (8“)
- Integrovaný stereo systém (s funkcí Bluetooth streamování)
- Systém bezklíčkového startování
- Vylepšený výkon klimatizace/odmrazování
- Vyhřívání sedadla (2stupňové)
- 360° kamery (AVM, Sledování s výhledem do všech stran)
- Sada plných LED světel
- Boční ochrana a lávky
- Ochranný kryt FOPS, povinný pro použití v lomech a splnění požadavků na FOPS úroveň 2
- Vzduchový kompresor a vzduchová pistole pro čištění kabiny (volitelně)

rypadlo Doosan DX1000LC-7


Standardem je kompletní sada kamer sestávající z přední kamery, dvou postranních kamer a zadní kamery. Displej kamery je oddělen od hlavního displeje, zajišťuje úplný výhled kolem rypadla a umožňuje obsluze sledovat oblast v okolí stroje seshora. Toto je standardně kombinováno se systémem AVM (sledování s výhledem okolo).

Na novém modelu DX1000LC-7 je už z výroby nainstalován nejmodernější bezdrátový systém pro sledování vozového parku DoosanCONNECT od společnosti Doosan. Systém DoosanCONNECT nabízí webové řešení pro správu vozového parku, které je velmi užitečné pro sledování výkonu, zabezpečení strojů a podporu preventivní údržby.

Pohodlná údržba
Systém chlazení u modelu DX1000LC-7 nabízí větší chladicí kapacitu se sníženou rychlostí ventilátoru a potřebou výkonu pro chladicí ventilátor. Standardně je instalován reverzibilní chladicí ventilátor, který lze použít v opačném směru k vyfukování prachu z chladiče a olejového chladiče, což šetří čas a úsilí při údržbě a zajišťuje, že model DX1000LC-7 je ideální volbou pro práci při náročných aplikacích.

Model DX1000LC-7 kromě toho, že v rámci své třídy přináší špičkový výkon, je také navržen pro maximální provozuschopnost na pracovišti díky osvědčeným, vysoce kvalitním a odolným komponentám, jako jsou systém Bosch Rexroth MCV a systém hlavního čerpadla, otáčecí zařízení Doosan Mottrol a velmi robustní podvozek Berco.

Model DX1000LC-7 je vybaven novou přední částí pro vysoké zatížení s celkem dvěma různými možnostmi přední kombinace při použití 7,2metrového krátkého a 8,4metrového dlouhého výložníku. Konstrukce protizávaží u modelu DX1000LC-7 byla změněna tak, aby pojmula i horizontální montážní systém, který lze snadno sestavit/rozebrat a má vyšší odolnost.

Model DX1000LC-7 standardně obsahuje také ETP (Elektrické čerpadlo pro přenos paliva). Díky ETP může obsluha jednoduše stisknout spínač a zahájit doplňování paliva stroje, což šetří čas a úsilí při údržbě. Šířka lávek na modelu DX1000LC-7 byla také zvětšena na 520 mm, což poskytuje více prostoru pro údržbu a pomáhá předcházet nehodám.

Aplikace s vysokým zatížením
Model DX1000LC-7 je primárně určen k tomu, aby sloužil zákazníkům při aplikacích těžby a dobývání nerostných surovin, odstraňování skrývky a nakládání velkého množství materiálu na kloubové sklápěče nebo nákladní vozidla s pevným rámem. Rypadlo lze také provozovat v rámci velkých projektů staveb a budování infrastruktury, zejména tam, kde je třeba hloubit značné množství materiálu a vršit jej nebo nakládat na nákladní vozidla.

Díky této novince nyní Doosan nabízí stroje od 1 do 100 tun s cílem vyhovět široké škále potřeb a aplikací zákazníků v oblastech stavebnictví, těžby, pronájmu, terénních úprav, zpracování odpadu, recyklace a demolice.

Pro více informací o stavebních strojích Doosan navštivte www.doosanequipment.eu nebo kontaktujte distributora pro ČR, společnost GARNEA a.s. na www.garnea-stavebni.cz.

Stručné specifikace pro rypadlo Doosan DX1000LC-7
- Provozní hmotnost:                                                                     97 tuny
- Objem lžíce:                                                                                 6,8 m3
- Hloubka hloubení s výložníkem 7,2 m a ramenem 2,9 m: 7260 mm
- Dosah hloubení:                                                                        12430 mm
- Výška hloubení:                                                                          12425 mm
- Celková šířka (s deskami pásu 650 mm a schody):           rozšířená 4492 mm
- Výška:                                                                                           5150 mm
- Celková délka v pojezdové poloze:                                         13800 mm
- Poloměr otáčení zadní části:                                                    4565 mm
- Rypná síla na lžíci (ISO):                                                           48,2 tuny
- Rypná síla na ramenu (ISO):                                                   40,8 tuny
- Pojezdová rychlost:                                                                    nízký rozsah – 2,6 km/h, vysoký rozsah – 4,5 km/h
- Motor (ISO 14396 celkový):                                                      6válcový Perkins 2806J Stage V, 469 kW (629 k) při 1800 ot./min