Zvýšená kapacita nosiče nástrojů
Modely DX170W-7, DX190W-7 a DX210W-7 umožňují lepší pohyb vpřed při použití rotujících nástrojů, např. mulčovačů, a zdokonalen byl i pracovní rozsah kloubových předních příslušenství. Rovněž byl zvýšen zdvih válce kloubového výložníku, zatímco montážní poloha zůstala stejná. Na horní část válce výložníku byl nyní přidán uzavírací ventil, aby se zabránilo neočekávanému uvolnění válce kloubového výložníku při výkopových pracích.

Nová kolová rypadla také disponují novým inteligentním hydraulickým systémem, který ve srovnání s předchozími modely přináší při práci s přídavnými zařízeními zlepšení přibližně o 30 %. Nový systém využívá inteligentní logiku hydrauliky pro optimální rozdělení hydraulického průtoku, když rameno i přídavné zařízení pracují současně, s novým prioritním ventilem a dodatečným hydraulickým vedením udržujícím nepřetržitý hydraulický průtok k přídavnému zařízení, i když je rameno právě používáno.

Oba modely DX170W-7 a DX190W-7 jsou standardně vybaveny protizávažím o hmotnosti 3,2 tuny, ale model DX170W-7 lze vybavit i volitelným protizávažím o hmotnosti 3,7 tuny. Model DX210W-7 ve verzi s rovným mono výložníkem disponuje standardním protizávažím o hmotnosti 4,0 tuny a verze rypadla s kloubovým výložníkem je standardně vybavena protizávažím o hmotnosti 3,2 tuny. Pro modely s rovným a kloubovým výložníkem jsou k dispozici volitelná protizávaží o hmotnosti 4,5 tuny a 4,0 tuny. Při použití volitelných těžších protizávaží jsou modely DX170W-7 a DX210W-7 zvláště vhodné pro práci s těžšími přídavnými zařízeními, např. naklápěcími rotátory.

Všechna tři kolová rypadla mají nové horní konstrukce, které poskytují prostor a odolnost pro standardní a volitelná těžší protizávaží a kloubová přední příslušenství. Kromě toho je nyní u rypadel nabízena jako volitelná možnost náprava o šířce 2750 mm, která poskytuje o 8–9 % vyšší zvedací kapacitu přes boční stranu ve srovnání se standardní nápravou.

Kolové rypadlo Doosan DX170W-7


Nový režim naklápěcího rotátoru
Na ovládacím panelu modelů DX170W-7, DX190W-7 a DX210W-7 je k dispozici nový režim Naklápěcí rotátor, který lze zvolit pro zajištění optimalizovaného hydraulického průtoku, a pomoci tak maximalizovat přesnost práce naklápěcího rotátoru odstraněním zpětného tlaku. Tento nový režim naklápěcího rotátoru představuje speciální režim obousměrného průtoku, je ale řízen systémem EPOS jako režim jednosměrného průtoku, s přímým návratem do nádrže v každém směru, aby se zabránilo zpětnému tlaku a zvýšil se průtok a ovladatelnost.

Nová funkce jemného otáčení
Další novinkou v základní výbavě je funkce Fine Swing (Jemné otáčení), která minimalizuje otřesy působící na zvednutý předmět při zahájení nebo zastavení otáčivého pohybu rypadla. Nová funkce má za cíl zvýšit pohodlí obsluhy díky plynulým pohybům, pomoci chránit bezpečnost okolních pracovníků a zabránit škodám způsobeným pádem předmětu z rypadla.

Kolová rypadla standardně obsahují nové zvedací oko, které je součástí odlitku tlačného prvku pro připojení lžíce na konci ramena. Nové zvedací oko má maximální nosnost 5 tun a obsahuje speciální vložku pouzdra zabraňující deformaci zvedacího otvoru.

Nové funkce asistence obsluhy
Technicky vyspělá kabina modelů DX170W-7, DX190W-7 a DX210W-7 vyniká prostorností a ergonomií, čímž posouvá pohodlí obsluhy a snadnost ovládání na novou úroveň. Vylepšená kabina je vybavena novým vysoce kvalitním sedadlem a standardně nabízí více funkcí než jiné stroje na trhu, což zajišťuje vynikající ovladatelnost a vysokou přesnost při veškerých aplikacích.

Kolové rypadlo Doosan DX190W-7


Kolová rypadla například standardně nabízejí novou funkci Auto Digging Brake (Automatická brzda při kopání), která automaticky udržuje provozní brzdu v poloze, když se vozidlo zastaví (rychlost je nulová), aniž by řidič musel šlápnout na brzdový pedál. Řidič může aktivovat nebo deaktivovat funkci stisknutím tlačítka na ovládacím panelu. Po sešlápnutí plynového pedálu se funkce Auto Digging Brake uvolní.

Joystick Steering (Řízení pomocí joysticku) je nová možnost, která řidiči umožňuje řídit stroj pomocí rolovacího kolečka na joysticku (bez použití volantu) při práci a jízdě v pracovním režimu. Joystick Steering funguje pouze do rychlosti 20 km/h, když je zařazen první nebo druhý rychlostní stupeň. Funkce se aktivuje nebo deaktivuje stisknutím tlačítka řízení rolovacím kolečkem na ovládacím panelu po dobu alespoň jedné sekundy.

Load Isolation System (Systém izolace zatížení, LIS) je další nová možnost, která zvyšuje jízdní komfort obsluhy zmírněním nárazů přenášených na přední část stroje při jízdě mimo silnici po nerovném a náročném terénu. Funkce Boom Suspension (Odpružení výložníku) (LIS) se také aktivuje stisknutím tlačítka na ovládacím panelu – lze ji aktivovat, když je rychlost jízdy 5 km/h ± 0,5 km/h nebo vyšší, a funkce se deaktivuje při rychlosti 4 km/h ± 0,5 km/h.

Kabina modelů je například standardně vybavena luxusním volantem s chromovaným ramenem a logem. Nová konstrukce dvouramenného volantu zajišťuje řidiči lepší výhled. Sloupek řízení má také novou podobu, včetně teleskopické funkce v rozsahu 80 mm umožňující řidiči přiblížit volant více k sobě, aby bylo možné nastavit jeho optimální polohu pro řízení. Kromě toho je zde nová sklopná páka, která umožňuje 15stupňový sklon směrem k řidiči s cílem zlepšit výhled přes horní část volantu, například při provádění výkopových prací. Užší konstrukce sloupku řízení také přispívá k lepšímu výhledu.

Kolové rypadlo Doosan DX190W-7


Mezi další klíčové nové funkce v kabině a jejím okolí patří:

- Nová 8palcová obrazovka Doosan Smart Touch, která poskytuje více informací (displej je větší o 30 %)
- DAB Audio (Systém volání handsfree a Bluetooth)
- Bezklíčové startování (Doosan Smart Key) a dálkové uzamykání/odemykání dveří
- Plně nastavitelné vzduchově odpružené sedadlo s vyhříváním (s volitelnou funkcí chlazení)
- Systém paralelních stěračů a nové provedení pedálů
- Vylepšené proudění vzduchu pro odmrazování a klimatizaci
- Standardně 7 LED pracovních světel
- Volitelně další 4 LED světla
- AVM – sledování výhledu do všech stran pomocí 360° kamer (volitelně)
- Ultrazvuková detekce překážek (volitelně)

Nový motor Stage V
Aby byly splněny emisní předpisy pro motory Stage V, jsou kolová rypadla DX170W-7, DX190W-7 a DX210W-7 poháněna dieselovým motorem Doosan DL06V nejnovější generace, který poskytuje výkon 111 kW (149 k), 121 kW (162 k) a 141 kW (189 k). Motor DL06 přináší nové řešení, které překračuje požadavky normy Stage V bez recirkulace výfukových plynů (EGR), a které zvyšuje množství vzduchu dostupného během spalování, zvyšuje teplotu procesu a výrazně snižuje množství produkovaných pevných částic. Vysoce účinná technologie následného zpracování DOC/DPF+SCR zajišťuje minimální emise. Díky tomu je potřeba údržby filtru pevných částic (DPF) výrazně omezena – dochází k ní až po 8000 provozních hodinách.

Inteligentní řízení výkonu SPC3
U nových kolových rypadel zvýšená palivová účinnost motoru DL06 v kombinaci s novým hydraulickým hlavním ventilem a novou generací inteligentního řízení výkonu SPC3 přináší úsporu paliva ve srovnání se stroji předchozí generace. U modelů DX170W-7, DX190W-7 a DX210W-7 jsou nyní k dispozici čtyři režimy výkonu, které pomáhají zjednodušit obsluhu nových rypadel ve srovnání s komplexnějším výběrem osmi režimů výkonu a kombinací SPC u předchozí generace strojů. Obsluha může nastavit režim výkonu (P+, P, S nebo E) v jednosměrném i obousměrném pracovním režimu.

Při řízení kolových rypadel může obsluha zvolit režim pojezdu se dvěma čerpadly pomocí dotykového ovládání na hlavním panelu. Ten při aktivaci snižuje otáčky o přibližně 300 ot./min, přičemž výsledkem je až o 10 % nižší spotřeba paliva při pojezdu. Vylepšena byla také funkce zrychlení, takže obsluha po sešlápnutí plynového pedálu pocítí rychlejší odezvu. Když je pojezd se dvěma čerpadly deaktivován, je k dispozici vyšší točivý moment pro jízdu do kopce. Obecně ale platí, že pokud sklon není příliš extrémní, doporučení výrobce je používat pojezd se dvěma čerpadly.

Telematický systém DoosanCONNECT
Na nových modelech DX170W-7, DX190W-7 a DX210W-7 je už z výroby standardně nainstalován nejmodernější bezdrátový systém pro správu vozového parku DoosanCONNECT. Systém nabízí webové řešení, které je velmi užitečné pro sledování výkonu, zabezpečení strojů a podporu preventivní údržby. Je k dispozici jako standardní funkce u všech nových rypadel Doosan (od 14 tun), u všech nových kolových nakladačů a kloubových damprů Doosan.

Pro více informací o stavebních strojích Doosan navštivte www.doosanequipment.eu nebo kontaktujte distributora pro ČR, společnost GARNEA a.s. na www.garnea-stavebni.cz.

Kolové rypadlo Doosan DX170W-7

Stručné specifikace kolového rypadla Doosan DX170W-7:
•    Provozní hmotnost (2500 mm rameno a kloubový výložník): ......................................  17700 kg
•    Max. hloubka hloubení: ................................................................................................ 5745 mm
•    Max. dosah hloubení: ................................................................................................... 9140 mm
•    Max. výška hloubení: ................................................................................................. 10210 mm
•    Rypná síla na lžíci (ISO): ....................................................................................................10,1 t
•    Rypná síla na ramenu (ISO): ............................................................................................... 7,9 t
•    Zvedací kapacita při max. dosahu: .................................................................................... 2,31 t
•    Zvedací kapacita v 4,5 m: .................................................................................................. 8,14 t
•    Zvedací kapacita v 6 m: ..................................................................................................... 5,99 t
•    Max. trakční síla: ................................................................................................................ 10,8 t
•    Síla otáčení: .............................................................................................................. 5825 kgf·m
•    Motor (SAE J1349, čistý):  .... 6válcový Doosan DL06V Stage V 111 kW (149 k) při 2000 ot./min

Kolové rypadlo Doosan DX190W-7


Stručné specifikace kolového rypadla Doosan DX190W-7:
•    Provozní hmotnost: (2600 mm rameno / mono výložník, přední dozer, zadní výložník):...20000 kg
•    Max. hloubka hloubení: .... ………………………………………………………………….......5725 mm
•    Max. dosah hloubení:     …………………………………………………………………….......9255 mm
•    Max. výška hloubení:      …………………………………………………………………….......9440 mm
•    Rypná síla na lžíci (ISO):                 ……………………………………………………………......11,4 t
•    Rypná síla na ramenu (ISO): …………………………………………………………………..........9,0 t
•    Zvedací kapacita při max. dosahu:     …………………………………………………………......3,61 t
•    Zvedací kapacita v 4,5 m:      …………………………………………………………………......10,59 t
•    Zvedací kapacita v 6 m:    ………………………………………………………………………......7,74 t
•    Max. trakční síla:           ………………………………………………………………………..........11,8 t
•    Síla otáčení:  …………………………………....…………………………………………......5030 kgf·m
•    Motor (SAE J1349, čistý):  .......6válcový Doosan DL06V Stage V 121 kW (162 k) při 2000 ot./min

Kolové rypadlo Doosan DX210W-7


Stručné specifikace kolového rypadla Doosan DX210W-7:
•    Provozní hmotnost (2750 mm rameno / mono výložník):                                                     21900 kg
•    Max. hloubka hloubení:                                                                                                       5905 mm
•    Max. dosah hloubení:                                                                                                          9705 mm
•    Max. výška hloubení:                                                                                                           9870 mm
•    Rypná síla na lžíci (ISO):                                                                                                           13,6 t
•    Rypná síla na ramenu (ISO):                                                                                                     10,3 t
•    Zvedací kapacita při max. dosahu:                                                                                            5,13 t
•    Zvedací kapacita v 4,5 m:                                                                                                        10,93 t
•    Zvedací kapacita v 6 m:                                                                                                                  8 t
•    Max. trakční síla:                                                                                                                           12 t
•    Síla otáčení:                                                                                                                      6387 kgf·m
•    Motor (SAE J1349, čistý):             6válcový Doosan DL06V Stage V 141 kW (189 k) při 1900 ot./min