Jakou cestu za toto období u nás značka TECE urazila, tak to již byla naše první otázka, která při naší redakční návštěvě mířila na ředitele společnosti, pana Aleše Daniela. Ten k tomu záhy poznamenává: „Dalo by se říci, že deset let činnosti je již poměrně dlouhá cesta. Na druhé straně se musím přiznat, že nám to v TECE uteklo jako voda. Ano. Je tomu skutečně tak a z malé firmy, která zkoušela prorazit na zdejším trhu, můžeme po deseti letech říci, že se nám zde podařilo úspěšně etablovat. Se vší pokorou děláme i nyní maximum proto, abychom hráli významnou roli v segmentu produktů, ve kterém působíme.

Jak se vám daří zvládat ­dopady současné pandemie po ekonomické stránce?

Tak to je skutečně velmi těžká otázka. A to z toho důvodu, že se domnívám, že to nejsložitější období je teprve před námi. My totiž v současné době teprve dokončujeme aktivity a práce, které byly nasmlouvány ještě v době před pandemií. Tudíž si nyní nemáme na co stěžovat. Na druhé straně samozřejmě vnímáme, že budoucnost nemusí být úplně růžová. Jsme na to ale připraveni. Naše firma má v tomto směru proaktivní přístup. Hledáme cesty, jak na trhu svoji pozici nejen udržet, ale ji i mírně vylepšovat.

Inovované tlačítko TECEloop, které bude splňovat více požadavků na moderní a plošší vzhledtlačítka, má název TECEvelvet.


Který z vámi nabízených produktů vás zájmem zákazníků nejvíce překvapil?

My jsme od počátku naší činnosti nejvíce sázeli na podomítkové splachovací nádržky a ovládací tlačítka toalet. Ty svoji roli favorita jednoznačně potvrdily. Mě ale velice překvapil prodej a růst zájmu o naše sprchové žlaby a prvky interiérového odvodnění. Tam jsem skutečně nečekal, jaký boom bude tato část našeho sortimentu zažívat, a přiznám se, že jsem tím velmi mile překvapen. Obdobného pocitu jsem se dočkal i v posledních letech, kdy jsme na trh zavedli sprchovací toaletu s obchodním názvem TECEone, kde jsem zpočátku při jejím uvedení na trh čekal, že budeme spíše outsidery. Raketový nárůst zájmu o ni mě také velmi překvapil. Osobně jsem rád, že vyrábíme, a co hlavně, vyvíjíme takové výrobky, které jsou v souladu se soudobými trendy a jejich nástup na trh je velmi rychlý a dynamický.

Jaké produkty z vašeho sortimentu budou hrát v nejbližším období klíčovou roli?

Jak již jsem zmínil dříve, naší snahou je vyvíjet stále nové a nové věci, které nám pomohou naši pozici na trhu neustále zlepšovat. Velký potenciál vidím u našich sprchovacích toalet, kde pevně věřím, že se v budoucnu stanou hygienickým i uživatelským standardem. Stejně tak věřím ve velký růst i u interiérových sprchových žlabů. Děláme samozřejmě maximum proto, aby i zbylá část našeho produktového portfolia neupadla v zapomnění a i zde směřujeme naše inovační úsilí. Nicméně hlavní náš potenciál budoucího růstu vidím u sprchovacích toalet a sprchovacích žlabů.

Novinkou jsou funkční úpravy nádržek všech typů.


To, že je značka TECE známá svým inovačním úsilím, víme. Představí v návaznosti na konání veletrhu ISH Digital novinky i v letošním roce?

Naše firma pravidelně směřuje představení novinek k veletrhu ISH, který se koná každé dva roky v německém Frankfurtu nad Mohanem. Jestli je tato výstava pořádána klasicky nebo digitálně nás v našem úsilí nezastavilo. Plánujeme novinky a máme novinky. První naší novinkou jsou dvě ovládací tlačítka. První z nich je inovované tlačítko ­TECEloop, které bude splňovat více požadavků na moderní a plošší vzhled tlačítka. Zcela nové naše tlačítko má název TECEvelvet. To je jedinečné hlavně použitým materiálem. Pro jeho výrobu používáme materiál Fénix, který byl doposud znám svým využitím spíše při realizaci kuchyní. My jako vůbec první jej používáme pro výrobu ovládacího tlačítka k toaletě. Dále, jak jsem již zmínil, naším stěžejním výrobkem jsou splachovací nádržky, kde se snažíme uspokojit co nejvíce zákazníků a i v tomto směru tlačíme vývoj kupředu. Zde jsou velkými novinkami funkční úpravy všech našich nádržek všech typů.

Kde si mohou případní zájemci výrobky značky TECE koupit?

My ani v současné době pandemie nepanikaříme a držíme obchodní model, který jsme nastavili již v minulosti. Jsme odborný výrobce a tudíž prodáváme přes odborné velkoobchody. Jsme strašně rádi, že do naší sítě patří ty největší provozovny. Nerad bych někoho opomenul, nicméně rád bych zmínil kupříkladu síť koupelen Ptáček, Siko, Senesi a řadu dalších menších regionálních provozoven, kdy mi nyní přijde až nefér, že je nemohu všechny jmenovat. Každopádně bych chtěl na tomto místě s pokorou a úctou poděkovat všem za to, že s námi spolupracují.

Kam se dle vašeho názoru ubírá obor instalací?

Děkuji vám za tuto otázku. Samozřejmě i oblast sanity a vytápění podléhá módním trendům. A právě zde má vaše otázka dvě polohy. První polohou je to, že chceme co nejvíce uspokojovat potřeby uživatelů a nabídnout jim co nejvíce komfortu, bezpečnosti a jistoty snadného užívání a pohodlí. Druhou polohou je pak požadavek na snadnou, rychlou a bezpečnou instalaci. Tímto směrem je naše pozornost v současné době upřena poněkud více, protože k čemu by nám byla krásná věc, kterou nikdo nedokáže precizně a kvalitně nainstalovat.

Inovované tlačítko TECEloop, které bude splňovat více požadavků na moderní a plošší vzhledtlačítka, má název TECEvelvet.


Ubírá se tímto směrem i vaše společnost TECE?


Ano. Je to trend, který sledují i naše produkty. Chceme, aby byly co nejjednodušší jak pro jejich uživatele, tak i z hlediska instalace. V našich domácnostech geometrickou řadou přibývají digitální technologie a koupelna v tomto není žádnou výjimkou. V mnoha případech již můžeme pozorovat, že nám technika život nezjednodušuje, ale naopak komplikuje. S jistou mírou nadsázky bych řekl, že se učíme žít ve vlastním domově. My v TECE skutečně vnímáme to, že je výrobky nutné maximálně zjednodušit tak, aby byly uživatelsky příjemné a jejich ovládání bylo intuitivní. Tímto směrem jdeme a jsme na to připravení a svým způsobem i tvoříme trend, že není nutné mít toaletu s dálkovým ovládáním nebo aplikaci na to, kdy a jak si umýt ruce. Ano souhlasím, že někde nám moderní technologie život skutečně usnadňují, avšak nepovažuji to v některých oblastech péče o intimní hygienu či vytápění za klíčové. U vytápění tím nemám samozřejmě na mysli oblast měření, regulace a ovládání topných soustav. Daleko důležitější pro nás je dát našim zákazníkům výrobek, který jim poskytne to, co od něj očekávají, bude jim dělat radost, a ne že přijedou na chalupu a s manuálem v ruce se budou snažit osprchovat.

Mohl byste vaše slova vysvětlit třeba na příkladu vámi nabízené sprchovací toalety?

Řekl bych, že teď jste mi dal ideální námět. Kupříkladu uvažujete o tom, že si domů pořídíte sprchovací toaletu za účelem zvýšení vašeho hygienického standardu, abyste byl čistý, zdravý a já vás v tomto záměru maximálně podporuji. A nyní si půjdeme vybrat ze zařízení, která se ovládají s pomocí dálkového ovládání, mobilních aplikací a umožňuje vám to řadu věcí. Kupříkladu různé masážní programy, fény, nastavení teploty vody apod. Dá se říci, že v určitou chvíli vám někdo nabízí něco, co vy již nechcete. Vaším základním požadavkem od nové toalety je rychle a jednoduše si omýt intimní partie tak, abyste se cítil čistý a zdravý. My přicházíme s naším výrobkem TECEone, který vám umožňuje intenzivním proudem si velmi rychle a efektivně omýt intimní partie a přitom vše ovládat velice jednoduše. Zvládnete to snadno vy i vaše děti bez aplikací a dálkových ovládání. Je na místě se před nákupem sprchovací toalety ptát, jak ji bude ovládat vaše dítě přes aplikaci, když ještě nemá mobilní telefon. Já věřím tomu, že naše řešení je skutečně uživatelsky daleko nejkomfortnější. Jsem přesvědčen o tom, že za pět let už nebude nikdo chodit s mobilem na toaletu. Bude zde chodit pouze za svou intimní hygienou. V to věřím a v to věří i naše firma. Tímto směrem jdeme. Aby lidé neztráceli komfort a užitek, ale zároveň aby ovládání našich zařízení pro ně byla co nejjednodušší, pohodlné a intuitivní.

Děkujeme za rozhovor
a srdečné přijetí

Ivo Románek