Zákazník pouze přiloží telefon k čipu a pomocí aplikace zjistí důležité informace o okně i s odstupem řady let – např. informace o záruce, výrobci, rozměrech, konfiguracích či kódech barev. Tato okenní „digitální občanka“ si primárně klade za cíl usnadnit a urychlit komunikaci mezi ­VEKA partnery a koncovými zákazníky.

Řešení s názvem IPS (Intelligent Product Solutions) zavádí společnost VEKA ve snaze dodat koncovým zákazníkům přidanou hodnotu a prostřednictvím moderních technologií zvýšit uživatelský komfort. „Pomocí této digitální občanky budou i po dlouhých 20 letech přesně vědět, kdo okna vyrobil, instaloval a z jakých materiálů je okno složeno, aby bylo možné objednat identickou náhradu. Stejné informace dobře poslouží pro maximální urychlení a komfort při řešení případných reklamací, které bude možné vyřizovat prostřednictvím aplikace. A pokud bude náhodou zákazník či najatý architekt potřebovat o okně opravdu detailní informace, jistě ocení fakt, že aplikace umožní kdykoliv stáhnout i kompletní dokumenty jako jsou certifikace nebo výkresy,“ říká ­Milan Klepsa, zástupce společnosti ­VEKA pro ČR a SR.


Pro partnery společnosti ­VEKA – např. pro výrobce oken či instalační firmy – představuje čip a aplikace obrovský poten­ciál mimo jiné směrem ke zrychlení a zkvalitnění péče o zákazníka. „Představte si následující scénář – koncovému zákazníkovi se poničí okno. Pomocí svého chytrého telefonu ­oskenuje čip a prostřednictvím aplikace zašle výrobci oken žádost o reklamaci doplněnou o fotografii poničeného okna. Výrobce na danou žádost zareaguje zasláním nabídky na opravu nebo výměnu okna. V rámci ­appky klient klikne na možnost okno opravit a výrobce okna vyšle své zaměstnance na adresu, která je uložena v databázi aplikace,“ osvětluje potenciál aplikace Klepsa a dodává: „Výrobcům oken se může aplikace velmi hodit i pro vyhodnocování zpětné vazby zákazníků. Například z analýzy objednávek jasně vyplyne, které okno nebo model okna vykazuje nižší nebo naopak vyšší počet reklamací.“

Samotný čip funguje na principu „Near Field Communication“ (NFC) technologie, která umožňuje bezdrátovou komunikaci mezi elektronickými zařízeními na vzdálenost do 4 cm. Energetický výdej čipu pro přenos informací na telefon je minimální. Díky zmiňované NFC technologii se při přiblížení telefonu vytvoří elektromagnetické pole, které čipu poskytne energii pro přenos dat.

Aplikace VEKA IPS byla vyvinuta pro systémy Android a iOS, takže je kompatibilní s drtivou většinou chytrých telefonů na trhu a první se na ni mohou těšit zákazníci v Německu. „Novinka bude zavedena na německém trhu do konce roku 2018 a na českém hledáme strategického partnera pro spuštění pilotního projektu. Samozřejmě plánujeme pro spuštění aplikace na českém území její kompletní lokalizaci do českého jazyka,“ říká Milan Klepsa.

Obchodní zástupce
Milan Klepsa
Lanžhotská 482/1, 155 21 Praha 5
tel.: +420 605 110 091
e-mail: MKlepsa@veka.com
www.veka.cz, www.veka-kvalitniprofil.cz