Nový buldozer Liebherr PR 746 Litronic váží od 28 900 kg do 30 800 kg a jeho dieselový motor Liebherr disponuje výkonem 185 kW / 252 KS. Větší buldozer nové generace 6, PR 756, váží od 38 300 kg po 41 150 kg a motor dosahuje výkonu 250 kW / 340 KS.
Hlavní komponenty nových buldozerů Liebherr jsou vlastní výroby. K těmto hlavním komponentům patří mimo jiné dieselový motor a vstřikovací systém Common Rail a dále např. hydraulické a elektronické komponenty. Tyto komponenty jsou optimálně nastaveny dle požadavků zvoleného režimu. Liebherr zde ručí 50letými zkušenostmi.

V dubnu tohoto roku byl zároveň představen buldozer PR 736 Litronic a ­zároveň první buldozer nové generace 6.
Nové typy buldozerů PR 746 a PR 756 jsou poháněny dieselovým motorem Liebherr, který splňuje emisní normu stupně IV / Tier 4f. Aby byly splněny cíle týkající se emisí a spotřeby, optimalizoval Liebherr celý spalovací proces. Ideální nastavení různých parametrů bylo dále podpořeno vývojem vlastního Common-Rail vstřikovacího systému včetně vlastního elektronického řízení motoru.

Pro zjednodušení systému a optimalizaci spalování v náročných provozech byla použita selektivní katalytická redukce, SCR-technologie s použitím močoviny Ad Blue®. Efektivní spalování zajišťuje nižší spotřebu pohonných hmot a hospodářské výhody pro zákazníka.

Nejvyšší výkonnost a hospodárnost
Nové buldozery Liebherr 6. generace jsou vybaveny nově vyvinutými, elektronicky řízenými ovladači s ECO-funkcí. To umožňuje strojníkovi volit mezi vysokým výkonem a maximální hospodárností.

Další novinkou u 6. generace je proaktivní přizpůsobení výkonu. Přitom byly zohledněny jak motorické, tak externí parametry stroje, jako například momentální vychýlení joysticku a výkon motoru, který se na krátkou dobu automaticky zvýší dle aktuální potřeby. Z toho vyplývá vedle kratší reakční doby také citelné zvýšení výkonu a průchodnosti terénem.

Díky hydrostatickému pohonu jsou udržovány otáčky motoru v konstantní výši. Veškeré pohonné komponenty a inteligentní Liebherr-Motormanagement jsou spolu optimálně sladěny. Pojezdový pohon Liebherr se vyznačuje vysokou efektivitou a nízkou spotřebou pohonných hmot.

U obou strojů sériově dodávaný, kombinovaný brzdový Inch-pedál ulehčuje přechod z konvenčně poháněného stroje na nový Liebherr-buldozer 6. generace, kde je možné funkci brzdění hydrostatickým pohonem aktivovat mimo joystick také přes nožní pedál. Jako dodatečnou výbavu je k tomu možné objednat pojezdový joystick se třemi polohami (jízda vpřed, stop a jízda vzad).

Moderní design a nová, komfortní kabina
Moderní design nové 6. generace buldozerů, se všemi hranami zaoblenými a panoramatickým sklem, nabízí strojníkovi optimální výhled na okolí stroje, stejně tak i na radlici a zadní rozrývač. Výfuk a ani zvedací válce nebrání ve výhledu na kapotu motoru, protože jsou umístěny za A-sloupkem. Dobré optické podmínky napomáhají k obzvláště efektivní práci a zvyšují bezpečnost v denním provozu.

Kabina je zcela nově zkonstruovaná. Nové joysticky je možné podélně posouvat tak, aby je měl strojník v poloze, která mu nejvíce vyhovuje a díky nové T-formě umožňují ergonomičtější držení ruky a tím přispívá k ještě více pohodlnější práci. Požadovanou rychlost pojezdu je možné zvolit přímo na joysticku. Tím může být dozer zejména v nízké rychlosti ovládán velmi precizně. Rozpoznání strojníka probíhá automaticky prostřednictvím integrovaného spínače v sedadle bez toho, že by musela být použita bezpečnostní páka.

Všechny buldozery nové 6. generace jsou vybaveny dotykovým displejem, který se používá u zemních strojů Liebherr. Prostřednictvím tohoto displeje je možné přehledně a intuitivně obsluhovat a nastavovat důležité parametry jako ECO-funkci nebo klimatizaci.

Pro optimální nasvícení pracovního prostoru je možné stroj vybavit moderními zářiči, např. vysoce výkonnými LED světly. Modulární osvětlovací koncept je součástí nového designu stroje a umožňuje optimální volbu osvětlení pro jakékoliv nasazení.

Jednoduchá údržba a nízké provozní náklady
Centralizované body údržby, široce otevíratelné přístupové klapky a kapota motoru, sériově dodávaná sklápěcí kabina a vyklápěcí ventilátory pro snadnější čištění umožňují perfektní přístup a ulehčují servis. Interval výměny hydraulických olejů může činit u nových modelů dle nasazení a při pravidelných testech kvality až 8 000 motohodin.

Podvozek obou buldozerů je taky zcela nový. Zřetelně větší průměr dělených turasových kol s více zuby v záběru zajišťuje prodlouženou životnost čepů a turasů. Nový dozer PR 756 ­Li­tronic je možné na přání vybavit i kyvným podvozkem. Tím se můžou pojezdové rolny flexibilněji přizpůsobit podloží a zejména v kamenitém nasazení je zřetelně vyšší přenášená tažná síla a plynulá jízda. Nerovnost podloží je díky elastickému zavěšení vyrovnána a zatížení rázy je redukováno na minimum. Toto prodlužuje nejen životnost podvozku, ale chrání i celý stroj před poškozením.

S důrazem na nejmodernější komunikační technologie jsou stroje sériově vybavovány systémem LiDAT, který zahrnuje informace o provozu stroje, a přispívá tak k hospodárnému užívání, optimálnějšímu plánování nasazení a umožňuje vzdálený dohled. Dle volby zákazníka je pak možné nastavit denní aktualizaci dat, které můžou být kdykoliv vyhodnoceny přes internetový prohlížeč. Pro zvlášť důležité informace, když např. stroj opustí vymezenou zónu nebo při kritických provozních stavech, může být zřízeno automatické alarmování.

Další informace obdržíte u Liebherr-Stavební stroje CZ s. r. o.