Její umístění a tvarové řešení navazuje na urbanistické řešení města a lávka propojuje oblast místního nádraží s protilehlým břehem řeky Bíliny a současně přemosťuje přilehlou pobřežní komunikaci S I/3, která tvoří jednu z hlavních dopravních tepen města.
Tvarové řešení lávky je podmíněno vzdáleností, vzájemnou výškovou úrovní propojovaných míst a požadavkem na sklon lávky s ohledem na možnost pohybu lidí s omezenými pohybovými schopnostmi.
Vlastní mostovka má průřez tvaru T s proměnnou výškou v závislosti na vzdálenosti opěr. Mostovka je uložena na pilířích tvaru V.
Realizaci lávky provedla firma Betonstav Teplice a.s., základové konstrukce byly provedeny jako subdodávka. Výstavba pilířů a mostovky proběhla v červnu až září 2010.
Bednění pro provedení železobetonových monolitických konstrukcí bylo v celém rozsahu dodáno firmou PASCHAL s.r.o.
Použité bednící systémy:
• pro pilíře bylo použito systémové bednění PASCHAL LOGO s doplněním tesařské výdřevy pro konečné tvarové řešení
• mostovka lávky byla prováděna do tesařských konstrukcí uložených na podpůrném systému GASS s doplněním prvky pro stropní bednění PASCHAL DECK. V místech křížení konstrukce mostovky a překročení silnice S I/3 byl systém GASS doplněn upravenými válcovanými profily HEA pro zajištění únosnosti konstrukce bednění v místě s velkými rozpony. Podpůrné věže GASS byly ukládány na prefabrikované dílce, podle potřeby i do říčního koryta.
Celková délka mostovky: 130,70 m
Max. výška nad vodní hladinou: 10,24 m
Max. výška nad silnicí: 7,10 m
Hmotnost betonové směsi průřezu proměnná: min. 65 kN/bm
PASCHAL s.r.o.
tel.: 221 594 594
www.paschal.cz