... výšce 2,95 m a hmotnosti do 28 tun.
Martin van Dam, generální ředitel společnosti Van der Vlist Logistics B.V., řekl: „Náš nový S-Bolster se po období intenzivního vývoje oficiálně vydal na trať, a to s rypadlem Develon DX140LCR-7. Naše nová intermodální železniční služba pro nadrozměrný náklad využívá vlastní patentované železniční plošiny, jako je S-Bolster, které jsou konstruovány pro přepravu zařízení, jako jsou bagry, plošiny, zemědělské stroje a obytné vozy, které se nevejdou do standardních kontejnerů.
„Přeprava po železnici nám umožňuje výrazně snížit emise bez nutnosti delší doby přepravy nebo vyšších nákladů. V blízké budoucnosti plánujeme vyvinout a zavést další řešení pro přepravu ještě vyšších a širších strojů.“
Jan LiŠka, ředitel logistiky společnosti Develon Europe, doplnil: „V DevelonU se soustředíme na vývoj špičkových stavebních strojů a digitálních technloogií pro globální trh. Naše úsilí zahrnuje oblasti jako digitalizace, automatizace, udržitelnost, alternativní pohony, propojené stavebnictví a snižování uhlíkové stopy v rámci cirkulární ekonomiky. Nová přepravní řešení společnosti Van der Vlist jsou plně v souladu s naší strategií udržitelnosti a snahou o snižování emisí uhlíku, přičemž minimalizují negativní dopady na lidi a životní prostředí.“
Nová ekologičtější železniční přeprava stavebních strojů
Nová železniční služba pro přepravu velkých strojů, kterou nyní nabízí společnost Van der Vlist Logistics B.V., aktuálně funguje z Nizozemska a Belgie do několika terminálů v Itálii. V blízké době se plánuje rozšíření takÉ do Německa a Skandinávie. Díky denním odjezdům vlaků zůstávají přepravní časy krátké a spolehlivé. První úspěšná přeprava stroje Develon DX140LCR-7 byla realizována v úzké spolupráci se společností Cargobeamer, která umožnila plynulé intermodální přechody a efektivní plánování.
Přechod ze silniční na železniční dopravu snižuje emise CO₂ o 60–75 % při zachování přepravy od dveří ke dveřím, požadovaného pojištění CMR a sledování GPS v reálném čase prostřednictvím portálu Van der Vlist. Nový systém je nejen mnohem ekologičtější volbou, ale také neomezuje rychlost ani nezvyšuje náklady.
Martin van Dam k tomu dodává: „Náš inovativní přístup mění způsob přepravy nadrozměrného nákladu po Evropě – je chytřejší, ekologičtější a stejně rychlý. A tím rozhodně nekončíme – další vývoj tohoto řešení nám umožní přepravovat po železnici ještě vyšší a širší náklady a dál rozšiřovat možnosti udržitelné logistiky.“
GPS monitorování nákladů
Společnost Van der Vlist se dlouhodobě zavázala poskytovat flexibilní a ekologická dopravní řešení a již delší dobu přepravuje stroje v běžném rozchodu po železnici. Nedávno investovala do 45stopových výměnných nástaveb, vybavených satelitním GPS sledováním, díky kterému mohou zákazníci sledovat svůj náklad prostřednictvím online portálu Van der Vlist.
Začleněním železniční dopravy do logistického řetězce umožňuje společnosti Van der Vlist pokračovat v ekologických inovacích. Železniční přeprava nabízí kombinaci nižších emisí a provozní flexibility, což přesně odpovídá dlouhodobým cílům společnosti Van der Vlist v oblasti udržitelnosti.
Vedle systému S-bolster vyvinula společnost Van der Vlist také systém XL-bolster, určený pro přepravu nákladů o maximální šířce 3 m, výšce 3 m, délce 12 m a hmotnosti 28 tun. Společně s dalším klientem společnosti Van der Vlist otestovala nakládání, upínání a zajištění různých typů strojů.
Martin van Dam dodal: „Další výhodou železniční dopravy je úleva pro silniční infrastrukturu a řešení problému s nedostatkem řidičů v mezinárodní dálkové přepravě. Naším cílem je poskytovat efektivní a ekologická přepravní řešení pro nadrozměrné náklady od dveří ke dveřím, a to s co nejnižší uhlíkovou stopou a za využití stávajících pravidelných železničních spojů napříč Evropou. “
Pro více informací o stavebních strojích DEVELON navštivte https://eu.develon-ce.com/en/ nebo kontaktujte distributora pro ČR, společnost GARNEA a.s. na www.garnea-stavebni.cz.























