Most s výjimečným charakterem
Nový most propojí Prahu 4 a 5 a přinese dlouho očekávané tramvajové spojení přes Vltavu. Stavba bude sloužit nejen městské hromadné dopravě, ale také pěším a cyklistům. Jedním z hlavních přínosů bude odlehčení přetíženému Barrandovskému mostu přesměrováním části autobusové dopravy.Už od počátku se však ukázalo, že půjde o mimořádně náročný projekt. Komplikace začaly již při zakládání pilířů – vysoká hladina spodní vody, rozdílné geologické podmínky a nečekaný objev historického mostního objektu z období Rakouska-Uherska pod Strakonickou ulicí vyžadovaly neustálé přizpůsobování původních plánů.

Technická výzva
Největší výzvou se ale stal samotný design mostu. Jeho prostorově komplikované betonové prvky, z nichž každý má jedinečný tvar, vytvořily situaci prakticky bez precedentu. Spodní stavba i mostovka se skládají z různorodých n-úhelníkových ploch, což znamenalo, že téměř žádné bednění nebylo možné použít opakovaně. Běžná řešení zde jednoduše nestačila.V této chvíli vstoupila do hry společnost PERI jako dlouhodobý partner zhotovitele. Od prvních fází projektu se podílela na návrhu řešení v úzké spolupráci s projektanty, zhotovitelem i architektem. Klíčem k úspěchu se stalo precizní technické plánování a pečlivý výběr bednicích ­systémů.

Preciznost až do posledního detailu
Složitost tvarů si vyžádala přechod na zcela novou úroveň práce s 3D modely. Každý návrh musel být nejprve virtuálně otestován, aby výsledek splňoval nejen technické, ale i estetické požadavky architektů. Do popředí se dostaly vysoké nároky na kvalitu pohledového betonu – výsledná konstrukce bude totiž částečně přiznaná, což znamená, že jakékoliv nedokonalosti by byly okamžitě viditelné.Na různých částech mostu se střídala odlišná technická řešení, přičemž materiál musel být vždy dostupný v přesné konfiguraci. Úzká spolupráce mezi PERI a realizačním týmem na stavbě se tak stala naprostou nezbytností.

Nasazené systémy PERI  – realita výstavby budoucí betonové konstrukce Dvoreckého mostu

Kombinace systémových řešení a zakázkové výroby
Pro dosažení požadovaného výsledku bylo nutné využít celou paletu technických řešení od společnosti PERI, přizpůsobenou specifickým potřebám projektu:

- Systém VARIO se stal základním kamenem pro realizaci pohledových částí pilířů a opěr. Jeho výjimečná variabilita umožnila přesné přizpůsobení i těm nejsložitějším tvarovým požadavkům a architektonickým vizím.
- Rámové bednění TRIO našlo své uplatnění u nepohledových částí opěr a při výstavbě informačního centra. Hlavní předností tohoto systému byla rychlá montáž, která pomohla dodržet náročný časový harmonogram.
- Stavebnice lešení PERI UP poskytla spolehlivé podepření nejkomplikovanějších částí konstrukce. Oceněna byla především pro svou jednoduchou a bezpečnou montáž i mimořádnou flexibilitu při řešení nestandardní geometrie.
- Stavebnice VARIOKIT pro inženýrské stavby přinesla ideální kombinaci robustnosti, rychlé montáže a maximální přizpůsobivosti specifickým požadavkům stavby.Kromě standardních systémů sehrála klíčovou roli také zakázková výroba z tesárny PERI. Šlo o unikátní prvky vyráběné přesně podle 3D modelů, které by na stavbě nebylo možné připravit s dostatečnou přesností. V rámci spodní stavby zhotovitel využíval také předmontáž jednotlivých částí bednění, což významně urychlilo celý proces výstavby. Bylo přitom kritické naladit prefabrikaci tak, aby jednotlivé díly na sebe bezchybně navazovaly.

Partnerství, které překonává očekávání
Dvorecký most představuje jednu z nejsložitějších mostních konstrukcí současné Prahy. Architektonické ambice, omezené prostorové a časové možnosti, komplikovaná logistika a náročné geologické podmínky vytvořily kombinaci výzev vyžadujících profesionální a flexibilní přístup.PERI prokázalo, že dokáže být více než jen dodavatelem materiálu. Od počátku se aktivně podílelo na návrhu bednění, koordinovalo výrobu i logistiku, poskytovalo technickou podporu přímo na stavbě a pomáhalo s optimalizací jednotlivých etap. Zákazník ocenil nejen technické kvality systémů PERI, ale i spolehlivý servis a férové jednání po celou dobu realizace.

Budoucí ikona Prahy
Díky této spolupráci vzniká na břehu Vltavy nejen další důležité dopravní spojení, ale také ukázka toho, že i technicky mimořádné stavby lze realizovat s důrazem na detail, estetiku a kvalitu provedení. Dvorecký most se tak stane nejen funkčním prvkem pražské infrastruktury, ale i architektonickou dominantou, která bude symbolizovat možnosti moderního stavitelství.