„Úspěch ve veřejné soutěži takového rozsahu vnímáme jako ocenění naší dlouhodobé práce. Norský trh nás dnes bere jako rovnocenné partnery, a to rozhodně není pro zahraniční firmy samozřejmost. K Røldalu ale přistupujeme s velkou pokorou. Vyrazit tunel v délce přes dvanáct kilometrů je výzva sama o sobě – čekají nás poruchové zóny, injektáže kvůli přítokům vody i složité větrání. A když k tomu přidáme bezemisní technologii včetně čtyřicetitunového elektrického nakladače a bateriových dumperů, posouváme laťku ještě o kus výš,“ říká Jiří Horčička, obchodní ředitel Metrostav Norge AS.

Tunel bude součástí evropské silnice E134, která prochází horským terénem a obsahuje řadu tunelových úseků. Nový tunel zásadně zlepší bezpečnost a plynulost dopravy – zejména v zimních měsících, kdy je současná silnice často neprůjezdná.

„Příští rok oslavíme dvacet let skandinávského dobrodružství. Lepší dárek jsme si ani nemohli přát. Røldal bude nejdelším tunelem, jaký jsme kdy v rámci Skupiny Metrostav realizovali,“ dodává Aleš Gothard, generální ředitel Metrostav Norge AS.


Zahájení ražeb v úseku Røldal–Seljestad je plánováno na třetí čtvrtletí letošního roku, dokončení projektu se očekává na konci roku 2030. Investorem nového úseku silnice E134 je společnost Statens vegvesen, norská obdoba českého ŘSD. Metrostav Norge AS bude na projektu spolupracovat ve sdružení s firmou Bertelsen & Garpestad AS. Realizace proběhne formou Design & Build, tedy včetně projekční činnosti. Metrostav bude zodpovědný za kompletní ražbu tunelu a izolace proti vodě a mrazu.

Metrostav Norge AS, norská dcera největší české stavební společnosti, v současnosti realizuje mimo jiné dálniční tunely na silnici E18 na jihu Norska, most přes Ramfjord, rehabilitace městských tunelů v Tromsø, most Nerlandsøy na západním pobřeží a podzemní kaverny pro ukládání odpadu z výroby zinku v Oddě. Skupina Metrostav dosud vybudovala na severu Evropy více než 57 kilometrů tunelů.

www.metrostav.cz