Díky stavebním pracím došlo například k náhradě nevyhovujícího ocelového mostu mezi střekovským a západním nádražím v Ústí nad Labem. Vlaky pod známou dominantou krajské metropole – Větruší – tak nově využívají tišší ocelobetonovou mostní konstrukci.   
Celkové náklady stavby Rekonstrukce mostu v km 3,040 trati Ústí nad Labem-Střekov – ­Ústí nad Labem západ dosáhly 105 902 461 Kč. Práce provedla společnost STRABAG Rail.
Menší hlukovou zátěž pro své okolí přinesl i nový dvoukolejný most nedaleko stanice Teplice v Čechách, výhledově na něm bude možné zvýšit traťovou rychlost až na 120 km/h. Změna jeho celkové délky zajistila zlepšení rozhledových poměrů na křižovatce Spojenecké ulice a ulice Na Hrázi, chodník pod mostem se rozšířil na dva metry.
Celkové náklady stavby Rekonstrukce mostu v km 18,582 trati Ústí nad Labem – Most jsou ve výši 80 539 755 Kč. Jejím zhotovitelem byla firma Chládek & Tintěra.
Obnovou prošla i dvoukolejná trať napříč Litoměřicemi; nově získala protihlukovou stěnu, která snižuje dopady z provozu vlaků na okolní zástavbu. Součástí stavby byla i rekonstrukce silničního nadjezdu v Libochovanech, která zajistila plnohodnotný přístup do centra obce.
Celkové náklady stavby Rekonstrukce trati vč. protihlukových opatření části úseku Litoměřice město – Velké Žernoseky činí 156 351 585 Kč. Práce provedla společnost BERGER BOHEMIA.
Realizace staveb byla spolufinancována Evropskou unií z nástroje Just Transition Mechanism (JTM). Úvěr Evropské investiční banky poskytnutý na tyto stavby je 163 597 826 Kč. Míra podpory EU představuje 25 % poskytnutého úvěru, výše dotace tak činí 40 899 457 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.