Modelová řada TATRA PHOE­NIX, která poprvé vyjela z bran kopřivnické automobilky v roce 2011 a hned v roce 2012 získala ocenění v mezinárodní soutěži ­International Truck of the Year jako nejlepší plněpohonné nákladní vozidlo, se od roku 2014 na českých cestách i necestách objevuje v modernizované verzi s motory EURO 6. Tatrovácký podvozek s centrální nosnou rourou chránící hnací trakt a nezávislými, vzduchem odpruženými polonápravami, poskytujícími vozidlu výjimečný komfort a jistotu pohybu v těch nejnáročnějších podmínkách, vytváří s výkonnými a přitom velmi úspornými motory PACCAR, převodovkami ZF a přídavnými dvourychlostními převodovkami TATRA jedinečné vozidlo, které si poradí s těžkým terénem a na cestách se jeho provoz určitě neprodraží.

Stále více řidičů či fleet ma­nagerů stavebních firem potvrzuje, že řešení, které nabízí kopřivnická automobilka ve spolupráci s nejrůznějšími nástavbáři, je velmi zajímavé. A to jak z pohledu provozních nákladů reprezentovaných především spotřebou pohonných hmot, tak z pohledu celkových nákladů vlastnictví, do kterých se promítají náklady na údržbu či opravy vozidla.  Když se k tomu přidá fakt, že tatrovky jezdí, i když „do stavby zaprší“ či fakt, že se dostanou na místa, kam si řidiči s jinými vozidly netroufnou, dostává stavebník vozidlo, které je produktivní a které se z pohledu provozních nákladů chová velmi efektivně.


Vozidla TATRA PHOENIX dnes nabízí možnost nejrůznějších kombinací s nástavbami, od velkoobjemových koreb pro práce spojené s převozem zeminy při zakládání staveb, přes standardní třístranně sklopné korby, doplněné sklápěcím přívěsem, nosiče kontejnerů s hákovým nakladačem, až po mobilní domíchávače či jeřáby, které se dostanou i do zdánlivě nepřístupných míst. To je velmi široké spektrum, které dokáže nabídnout komplexní řešení přepravních činností na stavbách. ­TATRA dostává své řidiče i majitele stavebních firem dál.

www.tatra.cz