Výrobě předcházely úspěšné zkoušky prefabrikátů z drátkobetonu, provedené Kloknerovým ústavem ČVUT v Praze. Jednotlivé Metrostavem vyrobené díly (tzv. tybinky) obstály na výbornou, s rezervou splnily všechny normy v tlaku i ohybu, a jsou tudíž schváleny pro použití na této právě zahajované náročné stavbě.

Každý prstenec o vnějším průměru  9,5 metru se skládá ze sedmi základních dílů a jednoho doplňkového (vázacího) dílu a má celkovou hmotnost 60 tun. Délka jednoho prstence jsou dva metry a tudíž pro každý přibližně čtyřkilometrový jednokolejný tunel železniční tratě pod terénními útvary Homolka a Chlum bude potřeba 2000 takovýchto dílů.

Železniční trať v uvedeném úseku modernizuje akciová společnost Metrostav, která ve veřejném výběrovém řízení uspěla s projektem výstavby za použití moderní technologie TBM. Tento bezpečný a efektivní způsob ražby u nás naposledy využila největší česká stavební společnost na trase metra V.A, když zhruba šestimetrové razicí štíty Tonda a Adéla za necelých 20 měsíců vyrazily jednokolejné tunely o délce 8354 m (2x 4177 m).

Na trati Rokycany - Plzeň vzniknou dva jednokolejné železniční tunely, každý o délce 4150 m. Délka trati se tím zkrátí o přibližně 6100 m. Bude je razit větší sourozenec již zmíněných strojů, který bude mít průměr řezné hlavy téměř 10 metrů, bude dlouhý 110 m a bude vážit 1800 tun. Zatím je beze jména, nese jen výrobní číslo S-799 a právě končí náročný proces výrobní přejímky ve firmě Herrenknecht v německém Schwanau. Již od září se jeho jednotlivé díly budou navážet na místo budoucího zahájení ražeb u Kyšic (Ejpovic). Stavbaři z Metrostavu, kteří museli svou hlavní činnost posunout kvůli archeologickým vykopávkám téměř o rok, nyní připravují místo, kde ho smontují a odkud štít zahájí ražby, tzv. vjezdový portál. Vlastní ražby by měly začít v posledním měsíci letošního roku. Až stroj dokončí ražbu prvního tunelu, částečně se demontuje, přes již vyražený tunel se přesune zpět na vjezdový portál a zahájí ražbu druhého tunelu. Pokud vše půjde podle plánu, oba tunely by měly být hotovy do konce roku 2017. Vlaky by pak mohly i tímto úsekem železničního koridoru projíždět rychlostí 160 km za hodinu a doba jízdy z hlavního města Prahy do Plzně klesne pod jednu hodinu.

Metrostav a.s.