Realizace staveb

EUROVIA CS zahájila výstavbu dálnice D3 úseku Ševětín – Borek

Ve středu 15. března stavební skupina EUROVIA CS slavnostně odstartovala výstavbu nového úseku dálnice D3 na trase Ševětín – Borek. Práce na 10 km dlouhého úseku by měla trvat 48 měsíců. Investorem projektu za 933 mil. korun je Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Rekonstrukce střech církevních a památkově chráněných objektů v režii firmy Pario

Rekonstrukce nejsložitějších střech církevních a památkově chráněných objektů, provádění náročných klempířských prací a realizace fasád z kovových materiálů a prvků. Tak by se dala v krátkosti shrnout činnost pokrývačské společnosti Pario s. r. o. se sídlem v Hradci Králové.

Začíná další stavba v železničním uzlu Plzeň. Opraví se i mosty přes Mikulášskou ulici.

Poklepem na železniční kolejnici byla slavnostně zahájena další etapa modernizace plzeňského hlavního nádraží za účasti zástupců hlavního investora Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), spoluinvestora statutárního města Plzeň, zástupců Plzeňského kraje a dalších.

Most v km 80,930 trati Hohenau (ÖBB) – Přerov rekonstruovala Firesta a. s.

Předmětem rekonstrukce mostu bylo odstranění technického stavu mostu a zajištění požadované traťové rychlosti 160 km/hod. Nosná konstrukce nebyla v technicky dobrém stavu – již návrh nosné konstrukce byl nevhodný (ve své době byla konstrukce prototyp). V uložení nosné konstrukce mostu byly zjištěny závažné poruchy – naklonění ložisek.

Viktorie pod vedením Metrostav a. s. pokořila metu 1000 metrů

Již 1008 metrů severní tunelové trouby železničního tunelu Ejpovice vyrazili v polovině prosince raziči akciové společnosti Metrostav. Toto podzemní dílo, které je nejdůležitější částí rekonstrukce trati v úseku Rokycany – Plzeň, měří 4150 m a podchází vrchy Homolka a Chlum.

Heberger CZ s. r. o. - moderní technologická řešení staveb

Společnost Heberger CZ s. r. o. působí na českém trhu jako součást nadnárodní skupiny Heberger Group již od roku 1994. I přesto, že se svou velikostí řadí spíše k menším firmám, objemem a složitostí dodávaných zakázek se vyrovná největším stavebním společnostem v ČR.

Společnost BBA-MONOLIT se v roce 2016 přestěhovala do vlastních prostor

Rok 2016 byl pro naši společnost zlomovým alespoň v jednom bodu – konečně, po mnoha peripetiích, jsme se přestěhovali do našeho nového sídla ve Vestci, což nám umožnilo personálně posílit tým. Přijetí zkušeného přípraváře se, jak doufám, pozitivně projevilo v nabídkové činnosti firmy.

Monolitické konstrukce s firmou Terracon představují jistotu pro investora

Železobetonová monolitická konstrukce tvoří základ řady architektonicky zajímavých staveb nejrůznějšího rozsahu a využití. Z těch posledních a nejznámějších z nich můžeme jmenovat například v současné době finišující stavbu Paláce Národní v Praze na Národní třídě, dostavbu obchodního a kulturního centra v Praze na Chodově či nedávno dokončenou stavbu administrativního centra s názvem BBC Delta.

Luxusní autoservis v Turnově postavila firma Unihal

V letošním roce vyrostl nový reprezentativní autoservis v Paceřicích – Turnově. Autoservis je smontovaný z ocelové konstrukce Unihal a opláštěný vysoce kvalitním sendvičovým panelem. Montovaný autoservis vyniká svým precizním zpracováním a důrazem na každý detail haly.

Renovace fasád hal v logistickém centru v Praze

V průběhu let po roce 1989 do nedávné současnosti se ve velké míře rozvíjela průmyslová a logistická centra. V nich vznikaly s ohledem na poptávku hlavně zahraničních investorů po výrobních a skladovacích prostorách velice rychle jednotlivé haly. Důvodem byla a je hlavně strategická poloha České republiky v srdci Evropy.

Návrh technologií výstavby mostů a jejich optimalizace

V současnosti je stále většina veřejných zakázek pro výběr zhotovitele inženýrských staveb a klíčové dopravní infrastruktury soutěžena s rozhodujícím kritériem nejnižší ceny nabídky. Tento stav vede nejen v inženýrském stavitelství k nabídkovým cenám pohybujícím se často na úrovni nákladů potřebných k výstavbě soutěžených staveb. U mostního stavitelství je tato situace obzvlášť markantní.

Cementobetonové kryty vozovek v tunelech

Cementobetonové kryty vozovek jsou ideální konstrukční vrstvou pro vysoce zatížené komunikace. Vyznačují se vysokou odolností proti deformacím, jsou světlé, nehořlavé a hořením nevznikají toxické plyny. Tyto vlastnosti je zároveň předurčují k realizaci povrchů vozovek v tunelech.

Prioritou je pro nás zprovoznění námi budovaného úseku D3 v plánovaném termínu

říká v rozhovoru pro Stavební a investorské noviny hlavní stavbyvedoucí výstavby úseku D3 Borek – Úsilné ze společnosti Eurovia CS, pan Václav Nedorost. Dálnice D3 je jednou z prioritních komunikací, které tvoří základní páteřní síť dálnic na území ČR. Jejím základním posláním je vytvoření rychlého a bezpečného silničního spojení hlavního města Prahy s jižní hranicí České republiky.

ENVIROX s. r. o. - čištění, monitorování a frézování kanalizace

Firma ENVIROX s. r. o. vznikla spojením odborníků s mnohaletými zkušenostmi z oblasti vodohospodářství v České republice i v zemích Evropské unie. Řeší veškeré problémy spojené s provozem kanalizací a stokových sítí, kalového hospodářství a některé oblasti odpadového hospodářství. Její předností je individuální přístup k zákazníkovi, flexibilita a profesionální přístup k řešení jednotlivých úkolů.

Celková přestavba a rozšíření Ústřední čistírny odpadních vod na Císařském ostrově v Praze

Etapa 001 - Nová vodní linka. Účelem projektu je zajistit významu města odpovídající úroveň čištění odpadních vod v souladu s normou Evropské unie na kvalitu odtoku a co nejvyšší přínos ke zkvalitnění životního prostředí.

Získané zkušenosti jsme připraveni využít při realizaci dalších náročných projektů

říká ředitel výstavby tunelů Ejpovice, Ing. Tomáš Kohout z Metrostav a. s. Rozvoj železniční dopravy v ČR vychází zejména ze dvou základních aspektů. Prvním z nich je dosažení kompatibility a propojení naší železniční sítě s dalšími zeměmi evropské unie. Druhým je pak zvýšení konkurenceschopnosti a atraktivity železniční dopravy jak v oblasti osobní, tak i nákladní dopravy.

Záruka vyřešení problému má jméno Čermák a Hrachovec

Rozvoj hlavního města Prahy je bezprostředně spjat s výstavbou nových bytových, kancelářských i provozních objektů. To klade zvýšené nároky nejen na dopravní obslužnost, ale také na výkonnost a kapacitu veškerých inženýrských sítí.

Hydrotechnik Praha – odborníci na bezvýkopové technologie

Využití bezvýkopových technologií je v mnoha případech levnější, časově méně náročný a ekologičtější způsob instalace inženýrských sítí. To dokazuje i stavba s názvem „Novomlýnská věž – odkanalizování a zásobování pitnou vodou“, kterou pro Magistrát hlavního města Prahy v roce 2016 realizovala firma HYDROTECHNIK PRAHA.

Sanace atypické shybky DN 1400 v Moskvě

Před více než deseti lety společnost WOMBAT navázala kontakt se zástupci moskevské společnosti SPECTONNELSTROJ, prostřednictvím které nám byl umožněn vstup na ruský trh.

REPONT použil inovativní bednění DUO při rekonstrukci mostu ve Šternberku

Od letošního června si obyvatelé Šternberku mohli povšimnout omezení provozu z důvodu opravy mostu ev. č. 46-036. Tento most se nachází na silnici I/46 a překlenuje Sprchový potok v těsné blízkosti kruhového objezdu nedaleko šternberské nemocnice. Rekonstrukci provádí firma Repont, s.r.o.

Dlouhé vrty, obtížné podmínky - to jsou dnešní výzvy pro HDD

Křížení vodních toků je při výstavbě vodovodů, plynovodů nebo jiných inženýrských sítí obvyklou překážkou. V dnešní době již ubývá případů, kdy se projektant rozhodne překonat vodní tok jeho překopáním. Je to způsob drahý, časově náročný a nese s sebou i nemalá ekologická rizika.

Instalace technologie pro výrobu a dávkování NaClO v rámci rekonstrukce čerp.stanice Flora

Čerpací stanice Flora slouží k zásobování pitnou vodou cca 130 tis. obyvatel hlavního města Prahy. Rekonstrukce čerpací stanice spočívala v kompletní výměně strojní technologie včetně výměny čerpadel, kompletní rekonstrukce technologické elektroinstalace, MaR a automatického řízení procesů a rekonstrukce stavebních konstrukcí (viz obr. 1).

SaM - silnice a mosty na Vašich cestách

Skupina SAM má v současné době 9 závodů po celé České republice. Je držitelem 10 ocenění Mostní dílo roku, hlavní náplní jsou opravy a novostavby mostních konstrukcí a komunikací (má certifikován výrobek ocelové mostní zábradlí typ SAM, ocelové zábradelní svodidlo typ ZSSAM/H2), výroba a montáž ocelových konstrukcí pro tř. EXC3.

Skupina GASCONTROL se zaměřuje na moderní technologie v energetice

Energetika nabízí velký prostor pro inovace, na druhé straně je to ale odvětví, na které mají velký vliv technické, ekonomické a globální faktory i politická rozhodnutí. Pokud se firmy chtějí rozvíjet, musí se s tím vším vypořádat.

Goldbeck představuje budoucnost kompozitních staveb

Obliba shell and core řešení proniká i do segmentu rodinných domů. Stejně jako veletrhy už dávno nejsou záležitostí čistě jen odborníků a investorů velkých developerských projektů, nejsou ani kompozitní stavby a stavební systémy otázkou pouze užitkových nebo občanských staveb.

Vyhledávač stavebních pojmů

Nechte si zasílat měsíční newsletter

Na facebooku

NAŠI PARTNEŘI Další partneři