„Protože vůz lanovky svými rozměry přesahoval profil montážní cesty, museli jsme ho spouštět v šikmé poloze za pomoci dvou jeřábů. Vůz přitom váží 26 tun a potřebovali jsme ho dostat do 17 metrů hlubokého vestibulu horní stanice. Jsem rád, že technicky komplikovaná montáž proběhla bez komplikací. Po tomto důležitém milníku už budou následovat dokončovací práce a montáž elektrozařízení i dalších řídicích a kontrolních systémů,“ sdělil Marek Gasparovič, hlavní stavbyvedoucí tureckých projektů společnosti Metrostav.

Společnost Metrostav Ankara Inşaat realizuje zakázku v Istanbulu ve formě tzv. EPC projektu (Engineer-Procure-Construct). To znamená, že kromě samotné realizace zodpovídá za návrh, přípravu, montáž, zkoušky, uvedení do provozu a vyškolení obsluhy. Termín dokončení celého projektu bude záviset na ekonomické situaci Turecka, která v současnosti není příliš příznivá a projevila se již několikrát v podobě nuceného přerušení stavebních prací.

Největší česká stavební společnost Metrostav se v posledních letech stává štikou evropského stavebnictví. Její dceřiné společnosti působí v patnácti zemích světa a dosahují mimořádných úspěchů i na prestižních skandinávských trzích. Severské dobrodružství zahájili čeští stavbaři v roce 2006 na Islandu a v současnosti se podílejí na výstavbě metra ve švédském Stockholmu i železničním tunelu v norském Bergenu.