Realizace staveb

Společnost Čermák a Hrachovec realizuje největší tunelovou stavbu své historie

Společnost Čermák a Hrachovec patří mezi nejvýznamnější stavební společnosti v pražském regionu, které se úzce specializují na výstavbu inženýrských sítí, zejména pak vodovodů a kanalizací.

Na rekonstrukci kanalizačního sběrače Nad Novou Libní se podílí firma Čermák a Hrachovec

V letních měsících loňského roku byla zahájena rozsáhlá rekonstrukce kanalizačního sběrače v ulici Nad Novou Libní v Praze. Akce, která si vyžádá investiční náklady ve výši cca 85 mil. Kč je nyní v plném proudu. Generálním dodavatelem akce je společnost INOS Zličín s. r. o.

Výstavba nejdelších železničních tunelů v ČR Ejpovice spěje do finále

Výstavba železničních tunelů Ejpovice budí zasloužený zájem nejširší odborné i laické veřejnosti. Není divu. Stavba je totiž technickým unikátem a drží hned několik primátů.

Viktorie pod vedením Metrostav a. s. pokořila metu 1000 metrů

Již 1008 metrů severní tunelové trouby železničního tunelu Ejpovice vyrazili v polovině prosince raziči akciové společnosti Metrostav. Toto podzemní dílo, které je nejdůležitější částí rekonstrukce trati v úseku Rokycany – Plzeň, měří 4150 m a podchází vrchy Homolka a Chlum.

Získané zkušenosti jsme připraveni využít při realizaci dalších náročných projektů

říká ředitel výstavby tunelů Ejpovice, Ing. Tomáš Kohout z Metrostav a. s. Rozvoj železniční dopravy v ČR vychází zejména ze dvou základních aspektů. Prvním z nich je dosažení kompatibility a propojení naší železniční sítě s dalšími zeměmi evropské unie. Druhým je pak zvýšení konkurenceschopnosti a atraktivity železniční dopravy jak v oblasti osobní, tak i nákladní dopravy.

Po 500 dnech a 4 kilometrech tunelovací stroj Viktorie opět na denním světle

Prorážkou do portálu těsně před plzeňskou čtvrtí Doubravka končí ražby více než čtyřkilometrové jižní trouby tunelu Ejpovice. Po téměř rok a půl trvající práci pod zemí se tunelovací stroj Viktorie podíval alespoň částečně na denní světlo.

Tvrdou prací se nám podařilo získat obyvatele Varšavy zcela na naši stranu

říká v rozhovoru pro Stavební a investorské noviny ředitel divize 4 Metrostav a.s., Ing. Josef Neuwirth

Metrostav generálním partnerem Handy cyklo maratonu

Unikátní projekt Handy cyklo maraton, nejdelší cyklistický maraton ve střední Evropě, v letošním roce ponese jméno Metrostavu. Vyplývá to ze smlouvy o generálním partnerství na rok 2016, kterou podepsali v minulých dnech Jiří Bělohlav, prezident Skupiny Metrostav, a Heřman Volf, předseda neziskové organizace Cesta za snem.

Nový zákon o zadávání veřejných zakázek

by mohl situaci ve stavebnictví paradoxně ještě zhoršit Říká v rozhovoru pro Stavební a investorské noviny pan Ing. Milan Veselský, obchodní ředitel Metrostav a.s.

Čelákovická lávka postavená Metrostavem sbírá ocenění

Prestižní ocenění Americké společnosti pro beton (ACI) získala v minulých dnech v coloradském Denveru Lávka pro pěší Čelákovice. Unikátní dílo, jež zvítězilo v soutěži Excellence Awards 2015 v kategorii Infrastruktura, vybudoval tým Metrostavu řízený Ing. Petrem Koukolíkem.

Metrostav podepsal smlouvu na výstavbu rychlostní silnice S7 v Polsku

Smlouvu na výstavbu 20kilometrového úseku rychlostní komunikace S7 Gdaňsk (Polsko) za 9 mld. Kč podepsali dnes zástupci Metrostavu a GDDKiA (obdoba Ředitelství silnic a dálnic). Největší česká stavební firma nabídla ve výběrovém řízení, jehož se účastnilo celkem 10 uchazečů, nejlepší podmínky.

Varšava chválí stavbaře z Metrostavu

Předáním modernizované části okruhu S8 a mostu Generála Stefana Grota-Roweckiego přes Vislu ve Varšavě investorovi završili čeští stavbaři 26 měsíců trvající náročný projekt v hodnotě zhruba pět miliard korun.

Metrostav a jeho partneři mohou začít modernizaci další části dálnice D1

Již za několik dnů by měla začít modernizace zhruba pětikilometrového úseku dálnice D1 mezi Hvězdonicemi a Ostředkem za zhruba 550 milionů korun. Zástupci vítězného sdružení vedeného Metrostavem, jehož členy jsou dále firmy Swietelsky a Hochtief, si po podpisu smlouvy s Ředitelstvím silnic a dálnic převzali staveniště a intenzivně pracují na přípravě náročné akce.

Pražské inovační centrum vznikalo v ovzduší konstruktivní a pozitivní spolupráce

Stejně jako lidé mají i budovy své životopisy. Narodí se s financemi a vyrostou stavbou. Pokračují maturitou – kolaudací – a do dospělosti vstupují začátkem užívání. Nejlepší získají tituly. Dlouhý život však nečeká na všechny.

Viktorie se zakousla do země

Největší razicí štít TBM v ČR jménem Viktorie o průměru hlavy téměř 10 metrů se poblíž Kyšic zakousl do břidlic vrchu Homolka, aby se za přibližně 10 měsíců objevil před Potoční ulicí v Plzni - Doubravce. Poté se vrátí na místo startu a zahájí výstavbu druhé (severní) tunelové trouby tohoto podzemního díla, které by mělo být celé dokončeno v roce 2017.

Ve Zlatníkách - Hodkovicích se otevřelo inovační centrum InnoCrystal za 100 miliónů

Ve čtvrtek 29. ledna 2015 se uskutečnilo slavnostní otevření inovačního centra InnoCrystal ve Zlatníkách-Hodkovicích u Prahy.

Zajímá vás modernizace trati Rokycany – Plzeň?

Aktuální stav rekonstrukce železniční trati mezi Rokycany a Plzní a další důležité údaje o projektu se mohou dozvědět zájemci v novém Informačním středisku stavby, které bylo dnes otevřeno v Industriálním parku Plzeň Ejpovice mezi obcemi Kyšice a Dýšina.

Metrostav sklízí chválu ve Varšavě

Zprovozněním severního jízdního pásu, včetně mostu přes Vislu, završili v minulých dnech stavbaři pod vedením Ing. Radima Čápa, ředitele výstavby Polsko, dvě třetiny prací na modernizaci 4,65 km dlouhého úseku hlavního silničního průtahu S8 Varšavou.

Fantastické dílo českých stavbařů a inženýrů - Trojský most již slouží veřejnosti

Mosty obdivujeme od nepaměti. Důvodů, proč tomu tak je, najdeme mnoho. K těm pragmatickým patří zkracování dopravních vzdáleností a zdolávání pro člověka jinak nepřekonatelných překážek. Symbolickými důvody jsou pak silná témata spojování dvou břehů, sbližování protipólů i našeho dílčího vítězství nad přírodou.

Štít pro Ejpovice připlul po Labi

Po 1400 kilometrů dlouhé a 14 dnů trvající plavbě dorazily do přístavu v severočeských Lovosicích hlavní a nejdůležitější části nového razicího stroje TBM. Tento štít, který má průměr řezné hlavy téměř 10 metrů, použije Metrostav na ražby nejdelšího českého železničního tunelu Ejpovice na trase Rokycany – Plzeň.

Metrostav v polovině ražeb na Islandu

Již téměř polovinu – přesně 3686 m - z celkové délky 7566 m tunelu Nordfjardargöng na východě Islandu vyrazil tým Metrostavu vedený Ing. Alešem Gothardem.

Pro zavření mostů na D47 nejsou žádné důvody, řidiči jsou rukojmími boje o ŘSD

Dva mosty v Ostravě na trase dálnice D47, které ŘSD v pondělí uzavřelo pro kamionovou dopravu, omezilo pro osobní dopravu a hovoří dokonce o jejich zřícení, nebezpečné nejsou.

Metrostav staví Residenci Garden Towers v Praze

Nový komplex Residence Garden Towers (dříve Residence Central Plaza) s celkem 682 byty začala budovat na pražském Žižkově největší česká stavební společnost Metrostav.

Metrostav zahájil ražby tunelu v Norsku

Ražbu 1565 m dlouhého silničního tunelu Bjornabakkane ve středním Norsku zahájili v těchto dnech raziči Metrostavu. Ve spolupráci s místní firmou Havnen Anlegg postaví pro norskou obdobu českého Ředitelství silnic a dálnic - úřad Staten Vegvesen - protilavinové zabezpečení silnice v oblasti největšího norského fjordu Sognenfjorden.

Příprava na ražby tunelů Ejpovice v plném proudu

První prstenec segmentového ostění pro železniční tunely Ejpovice na modernizované trati Rokycany – Plzeň vyrobili v těchto dnech pracovníci provozů Metrostavu nedaleko místa stavby v západočeské Prefě Dýšina.

Nejčtenější články
Zobrazit nejčtenější články

Vyhledávač stavebních pojmů

Nechte si zasílat měsíční newsletter

Na facebooku

NAŠI PARTNEŘI Další partneři