V devadesátých letech 20. století se pozornost firem a výzkumných institucí stále častěji obracela k otázce, jak pomocí stavebních komponentů snížit tepelné ztráty v budovách. Záhy se začala soustředit na malou součást zasklívací hrany izolačních skel – distanční rámečky. Pomocí termínu „teplá hrana“ se od začátku zdůrazňuje, že tyto plastové distanční rámečky poskytují ve srovnání s běžnými kovovými distančními rámečky daleko lepší tepelnou izolaci. Za to, že si teplá hrana získala ve stavebnictví své pevné místo, vděčíme firmám, jako je Swisspacer.

Švýcarská společnost Swisspacer, která vznikla před 25 lety, se v rámci sektoru stala hnací sílou a lídrem v oblasti inovací. To ostatně potvrzuje i rychlý nárůst výrobních kapacit: „Od roku 2015, kdy jsem nastoupil, se naše produkce téměř zdvojnásobila,“ říká Matthias Bach, který se v říjnu stal novým generálním ředitelem Swisspaceru. „Například z jednoduché výrobní haly s materiálem naskládaným na podlaze je dnes vysoce efektivní, automatizovaný závod s moderním vysokoregálovým skladem.“

Nový vzhled a logo
U příležitosti výročí společnosti představil Swisspacer nové logo, které působí svěže a sebevědomě: „Dvě svislé linky, které rámují naše logo, i nové barvy pro nás znamenají víc než jen změnu vizuálu,“ vysvětluje Eunike Heil, manažerka brandového oddělení Swisspaceru. „Jednoduchost a čistota loga zdůrazňuje hodnotu a pozici, které charakterizují naše distanční rámečky – prostor mezi skly dělá rozdíl mezi teplem a zimou, mezi venkovním a vnitřním prostředím.“ Ve výběru barev a loga se současně odráží pestrost firmy a její příslušnost ke skupině Saint-Gobain. Oficiální představení loga bylo součástí narozeninových oslav v polské Gliwici a švýcarském Kreuzlingenu.


Směřování k udržitelnější budoucnosti
S tématem udržitelnosti chce být Swisspacer spojován i do budoucna. „Snižování spotřeby energie je koneckonců jádrem našeho podnikání,“ říká Sarah Sattler, manažerkae prodeje a marketingu. „Jsme jedním z mála výrobců distančních rámečků, který může poskytnout environmentální prohlášení o produktu (EPD) pro všechny šířky. Takže když se bavíme o uhlíkové stopě, je Swisspacer jasným lídrem v našem odvětví. A tak by to mělo být i nadále.

Swisspacer také cítí velký potenciál na mezinárodním poli: „Téma klimatické změny se nezastavuje na státních hranicích,“ vysvětluje Peter Appel, ředitel pro rozvoj nových trhů. V řadě regionů se už Swisspacer stal synonymem pro teplou hranu. „V mnoha zemích vnímáme značný zájem o produkty stojící na místním know-how a dodržující evropské specifikace. To představuje značný potenciál pro celé naše odvětví i pro náš závazek dodávat vždy kvalitu podle švýcarských parametrů.

Aby se toto úsilí naplnilo, bude potřeba spojit síly. „V blízké budoucnosti je snižování uhlíkové stopy jednou z největších výzev, která stojí před celým stavebnictvím. V naší společnosti už nyní vracíme všechen odpad do výrobního cyklu a v tomto směru míříme i na další mety. A to všechno díky zákazníkům, kteří nás motivují a staví před nás nové výzvy, a díky vysoce motivovanému týmu, který ve Swisspaceru máme,“ shrnuje generální ředitel společnosti Swisspacer Matthias Bach.