„Za uplynulých 25 let došlo v naší firmě k výraznému posunu v oblasti technického vybavení výroby i v rámci výrobních technologií. Smyslem vždy bylo a je, kromě zvýšení produktivity práce, také zvýšení užitné hodnoty výrobků, popř. vylepšení některých jejich vlastností,“ říká v úvodu našeho rozhovoru vedoucího obchodního úseku firmy, MgA. Stanislav Obyt.

Jaké kategorie dveřních výplní máte v současné době v nabídce?
Když se nad tím člověk takhle zamyslí, dveřních výplní nabízíme opravdu hodně. Klasické, moderní, dvoubarevné, s drážkami nebo pásky, skleněné atd. Dalo by se říci, že si u nás vybere každý, ale i přesto měsíc co měsíc zhotovujeme několik atypických výrobků dle přání zákazníků. Od jednoduchého posunutí, zmenšení či zvětšení prosklené části, až po úplně nové tvary, které standardně nemáme v nabídce. Vždy se objeví zákazník, který touží po něčem, co nikdo jiný nemá. A to je samozřejmě dobře! Rádi pro něj vyrobíme výplň na přání.

Na kterých trzích v současné době působíte a kde se vám daří nejvíce?
Nejvíce prosperujeme samozřejmě v České republice, následuje Německo, které je pro nás největším zahraničním trhem, na který míří čtvrtina naší celkové produkce. Dále dodáváme naše výplně do Nizozemí, pobaltských států a začínáme postupně pronikat i na polský na trh, i když tam to bude běh na velmi dlouhou trať.

Přišli jste v uplynulé době s nějakými produktovými novinkami?
V poslední době jsme přišli na trh s designovými skleněnými výplněmi a zejména pak dveřními výplněmi certifikovanými v bezpečnostních třídách RC2 a RC3. Zapomenout nemohu ani na certifikované provedení pro akustický útlum. Další novinky připravujeme až na veletrh Fensterbau, který se uskuteční na jaře 2024 v Norimberku. Jedná se o hlavní a největší evropskou akci pro všechny firmy v naší branži. Přiznávám se, že vzhledem k rozsáhlosti našeho sortimentu už je občas dost těžké přijít s nějakou novinkou, ale pro Fensterbau již máme něco připravené. Prozatím nebudu prozrazovat, ale už se moc těším na reakce našich stávajících i potenciálních zákazníků. Jsem přesvědčen, že je na veletrhu dokážeme oslovit.


Jaký máte názor na veletrhy u nás a v zahraničí? Myslíte si, že si v dnešní „online“ době udrží své místo?
Veletrhy v Německu a Holandsku určitě! Navzdory všeobecnému přesvědčení, zejména u nás, se zdaleka ne vše odehrává ve vir­tuálním světě a pro obor stavebnictví, který je velmi konzervativní, to platí dvojnásob. V nejbližších desítkách let se o budoucnost velkých a tradičních stavebních veletrhů rozhodně neobávám.

Co plánujete v nejbližší budoucnosti?
Zásadním úkolem pro nás je udržet pozice na trhu v České republice, ideálně je malinko vylepšit, a především expandovat na zahraniční trhy, zejména do Polska, kde vidíme obrovský potenciál. Momentálně rozhodující většina našich výrobků končí u nás nebo v Německu. Naším cílem je získat větší podíl i na dalších trzích, a to nejen v EU, ale i mimo ni.

Děkujeme za rozhovor
Ing. Jiří Zahradnický