Negrelliho viadukt bude psát svou novou historii s podpisem mostařů ze SUDOPU PRAHA

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu v Praze započala, vlaky na Negrelliho viaduktu vystřídali dělníci, Negrelliho viadukt projde náročnou rekonstrukcí za 1,5 mld. Kč. Oprava více než jeden kilometr dlouhého památkově chráněného mostu bude trvat déle než dva roky.

Silnice I/44 Červenohorské sedlo – jih

Stavba silnice I/44 Červenohorské sedlo – jih, realizovaná v průběhu období říjen r. 2014 až červen r. 2017, navázala na dokončenou modernizaci úseku silnice I/44 na severní straně Červenohorského sedla, která byla uvedena do provozu v roce 2008. Předmětem stavby byla modernizace části silnice I/44 v úseku Kouty nad Desnou (konec obce) – hranice okresu Šumperk/Jeseník (Červenohorské sedlo).

Brno, městská část Bosonohy - III. a IV. etapa - dostavba oddílného kanalizačního systému

Projekční kancelář Valbek, spol. s r. o. oslavila v letošním roce 27 let od svého založení. Od roku 1993 se firma zabývá i projektováním vodohospodářských staveb. V současné době projektují vodohospodářské stavby odborníci v sídle firmy, v Liberci a dále pak ve střediscích v Ústí nad Labem, v Plzni a v Bratislavě.

Stavba úseku dálnice D1 Přerov – Lipník nad Bečvou dle projektu Dopravoprojektu Brno

Předmětem stavby 0137 Přerov – Lipník nad Bečvou je úsek dálnice D1 v délce 14,312 km (km 85,400 – km 99,312) se čtyřmi mimoúrovňovými křižovatkami (MÚK Lipník n. B. – Trnávka, MÚK Lipník n. B., MÚK Loučka a provozní MÚK Žernov – SSÚD), s oboustrannou velkou odpočívkou, přeložkami křižujících komunikací a přeložkami inženýrských sítí. Kategorie dálnice D1 je D26,5/120.

Revitalizace areálu Klementina

V roce 2008 bylo Ministerstvem kultury a Národní knihovnou ČR rozhodnuto o investičním záměru Revitalizace areálu Klementina. V soutěži na zpracování projektové dokumentace uspěl METROPROJEKT Praha.

Posouzení dynamického zatížení od výrobní technologie v průmyslové hale firmy Kamax

Společnost Kamax se sídlem v Turnově je významným výrobcem vysokopevnostních spojovacích prvků pro automobilový průmysl. V roce 2011 rozšířila svoje působení výstavbou nového výrobního areálu, který zahrnuje administrativní budovu, expedici a halu na tepelné zpracování ocelových produktů. Námi popisovaná přístavba lisovny je již III. etapou výstavby a plánem investora je dokončit areál v roce 2020

Linio Plan dovršuje první desetiletku

V letošním roce oslaví firma Linio Plan, s. r. o. deset let od vstupu na trh projektových prací v oblasti dopravních staveb. Při této příležitosti jsme požádali o rozhovor ředitele firmy Ing. Pavla Vacka.

SUDOP BRNO představuje revitalizaci trati Frýdlant nad Ostravicí – Valašské Meziříčí

SUDOP BRNO, spol. s r. o. je projektová, inženýrská a dodavatelská společnost, jejíž hlavní činností je projektování staveb dopravních, inženýrských, bytových a občanských. V dnešním článku se zaměřuje na „Revitalizaci trati Frýdlant nad Ostravicí – Valašské Meziříčí“, která proběhla v roce 2015.

Pilotní projekt a principy BIM byly otestovány při realizaci stavby Modernizace ŽST Č.Lípa

Čistě jazykově je BIM zkratka, která reprezentuje anglický termín Building Information Modeling. Postupně se stále více dostává do povědomí širší odborné veřejnosti. Ptáte se, co vlastně znamená v praxi, co ji tvoří a jak funguje?

Druhý nejdelší most v úseku Hubová – Ivachnová na slovenské D1 nese rukopis Link projektu

V roce 2014 byla zahájena výstavba další části dálnice D1 na Slovensku v úseku Hubová – Ivachnová. Dálniční úsek dlouhý zhruba 15 km je vedený cca 2 km severně od města Ružomberok, územím vklíněným mezi pohoří Velké Fatry a Chočských vrchů.

Příprava Elektrizace trati č. 290 Olomouc – Šumperk

Projektová, inženýrská a konzultační společnost MORAVIA CONSULT Olomouc a. s. v současnosti připravuje projektovou dokumentaci záměru elektrizace trati č. 290 Olomouc – Šternberk – Uničov – Šumperk. Jedná se o jeden z nejrozsáhlejších projektů elektrizace trati na území Moravy, jehož investorem a zadavatelem je Správa železniční dopravní cesty, s. o., Stavební správa východ.

Návrh technologií výstavby mostů a jejich optimalizace

V současnosti je stále většina veřejných zakázek pro výběr zhotovitele inženýrských staveb a klíčové dopravní infrastruktury soutěžena s rozhodujícím kritériem nejnižší ceny nabídky. Tento stav vede nejen v inženýrském stavitelství k nabídkovým cenám pohybujícím se často na úrovni nákladů potřebných k výstavbě soutěžených staveb. U mostního stavitelství je tato situace obzvlášť markantní.

Proces EIA u staveb schválených podle zákona č. 244/92 Sb. je na kritické cestě přípravy

ŘSD ČR s horizontem ukončení jejich realizace do roku 2023 (N+3). Během loňského a počátkem letošního roku naplno vykrystalizovaly neshody mezi EK a českým státem. Podstatou neshod vlekoucích se prakticky od vstupu ČR do EU není obsahová náplň problematiky posuzování vlivů staveb na ŽP, ale náhled na způsob, jakým v Česku provádíme toto hodnocení – formálně, právně i prakticky.

Obor projektování liniových staveb očima experta z Dopravoprojektu Brno

Dopravoprojekt Brno a. s. je přední nezávislá poradenská, projektová a inženýrská společnost specializovaná na oblast dopravní infrastruktury, zejména silničních a dálničních staveb. Zaměřuje se rovněž na segment vodohospodářských staveb, životního prostředí a energetiky.

SUDOP PRAHA a příprava staveb ve 21. století

21. století není jednoduché období. Vedle globálních problémů, jako je migrace obyvatel, války a terorismus, nás trápí nezaměstnanost, korupce a politická situace. Na druhou stranu nám 21. století přináší moderní informační technologie, demokracii s možností se realizovat a něco smysluplného dokázat.

Přeložka silnic v úseku D7 – D8 I. a III. etapa

Stávající silnice II/240 je významnou komunikační tepnou, která je napájena dopravou přilehlé oblasti v prostoru mezi Kralupami nad Vltavou a Prahou. Tento prostor je vymezen dálnicí D7, dálnicí D8 a silnicí II/101. Stávající silnice je využívána jako spojka mezi Kralupami nad Vltavou a Prahou.

Od rekreace k povodním

Projekční kancelář Valbek spol. s r. o. oslavila v loňském roce 25 let od svého založení. Od roku 1993 se firma zabývá i projektováním vodohospodářských staveb.

Nová metodika z Mendelovy univerzity pomůže při stavbě cest šetřit peníze i přírodu.

Až 350 tisíc korun na jeden kilometr, tedy 35 procent, pomůže při stavbě cest ušetřit nová metodika výzkumníků z Mendelovy univerzity v Brně. Poslouží projektantům při výběru nejvhodnější technologie a materiálu při navrhování a stavbě tzv. nízkokapacitních komunikací. Ty přitom tvoří více než 65 procent dopravní sítě České republiky, tedy více než 120 tisíc kilometrů.

Silnice I/50 Bučovice - obchvat (naděje pro město)

Silnice I/50 je součástí mezinárodního dálkového tahu E 50, který svým mezinárodním dopravním významem patří mezi nejdůležitější dálkové trasy v České republice.

Rozšíření průmyslové zóny VRCHABÍ - JIH

Ve vazbě na rozšiřování průmyslové zóny Vrchlabí v rámci projektů souvisejících silničních stavebních akcí je v realizaci i stavba I/14 Vrchlabí, Nerudova – Nádražní.

Rychlostní silnice R4 Prešov - severní obchvat

Usnesením vlády č. 162 ze dne 21. 2. 2001 vláda SR schválila Nový projekt výstavby dálnic a rychlostních silnic, podle kterého je rychlostní silnice R4 definovaná v koridoru státní hranice H / SK – Milhosť – Košice – Prešov – Giraltovce - Svidník – státní hranice SK / PL.

Životní prostředí ve společnosti DOPRAVOPROJEKT Ostrava

Společnost DOPRAVOPROJEKT Ostrava spol. s r. o. je jednou z významných projekčních kanceláří v oblasti dopravních staveb. Společnost byla založena v roce 1991, a za dobu své existence si vybudovala renomé prestižní a vysoce odborné společnosti. Nabídka služeb zahrnuje nejen služby projekční, inženýrskou činnost, činnost technických dozorů, ale i pracovní skupinu sekce životního prostředí.

Silnice I/44 Vlachov - Rájec

Stavba „Silnice I/44 Vlachov – Rájec“ je součástí souvislého tahu 9 staveb silnice I/44 v úseku Mohelnice – Petrov nad Desnou, související s budováním silničního tahu rychlostní silnice R 35 v úseku Hradec Králové – Mohelnice, která spolu s dálnicí D 11 představuje alternativní „severní trasu“ spojující Čechy s Moravou, zejména její severní částí.

Peníze v rozpočtu jsou, ale není co stavět

Za poslední dva roky nevyhodnotilo ŘSD jedinou zakázku na projekční práce – 9 tendrů vypsaných v roce 2013 nebylo dosud vyhodnoceno a dva letošní byly krátce po svém vyhlášení zrušeny. Dosavadní kroky nového vedení této státní organizace, včetně dočasného zastavení přípravy a realizace staveb, budí rozpaky a odborná veřejnost se zase nestačí divit tempu, jakým se na ŘSD mění vedoucí pracovníci.

Na letiště Leoše Janáčka se brzy dostaneme vlakem!

Zhotovitel stavby, EUROVIA CS, a. s., po zimní přestávce naplno rozběhl stavební práce na realizaci stavby „Letiště Leoše Janáčka Ostrava, kolejové napojení“ spolufinancované z Operačního programu Doprava. Stavba zajistí zpřístupnění veřejnou železniční dopravou Letiště Leoše Janáčka Ostrava (LLJO) v Mošnově a průmyslové zóny Mošnov.

Vyhledávač stavebních pojmů

Nechte si zasílat měsíční newsletter

Na facebooku

NAŠI PARTNEŘI Další partneři