Skanska nakupuje 5 nových dvoucestných rypadel Atlas 1604 ZW

SKANSKA, divize Železniční stavitelství, je dodavatelem všech typů kolejových staveb od výstavby přes údržbu až po jejich rekonstrukci. Provádí modernizace, optimalizace a rekonstrukce vysokorychlostních koridorů, regionálních tratí, železničních stanic a vleček, při nichž jsou dvoucestná rypadla naprostou nezbytností.

Skanska nakupuje 5 nových dvoucestných rypadel Atlas 1604 ZW

Z důvodu obnovy a modernizace svého strojního vybavení a jako náhradu za již přestárlé stroje MHS si vybrala a nakupuje 5 nových, dvoucestných rypadel Atlas 1604 ZW od společnosti  AUSTRO Baumaschinen s. r. o. V úvahu původně přicházely oba modely, Atlas 1404 ZW i 1604 ZW, nakonec ale bylo rozhodnuto o nákupu většího z nich. Tyto stroje jsou vybaveny regulačním systémem přítlaku železničního podvozku CARSY, který je trhu naprosto ojedinělý, což, dle zdroje ze společnosti SKANSKA, bylo jedním z důležitých argumentů při výběru stroje. Dalším důvodem, proč ve výběrovém řízení na dodávky těchto dvoucestných rypadel uspěla právě společnost AUSTRO Baumaschinen s. r. o., byly její pozitivní reference, vysoká flexibilita servisu a velmi dobré pokrytí servisních prací v rámci celé České republiky.

ATLAS – to jsou stavební stroje s tradicí
Již téměř 100 let vyrábí ATLAS stavební stroje. První dvoucestné rypadlo vyrobila společnost již v roce 1965 a od té doby vyrábí tyto dvoucestné (dále ZW) rypadla sériově, nikoliv tedy kusově nebo úpravou běžných kolových bagrů. Už tehdy byl ATLAS lídrem trhu v této oblasti a zůstal jím i dodnes.

Dvoucestné rypadlo ATLAS
bylo vyvinuto speciálně pro nasazení na železniční koleje a snoubí v sobě optimální techniku mobilních rypadel s aktuálními poznatky pro stroje nasazené na železnici. Jako jediný dodavatel celosvětově dodává počítačem řízený regulační systém přítlaku náprav (CARSY). V celé Evropě je ATLAS také jediným výrobcem dvoucestných rypadel se zkrácenou zádí s poloměrem otáčení menším než 2 000 mm a je schopen zákazníkům nabídnout libovolnou konfiguraci podvozku, vhodnou pro každou železniční trať. Tyto stroje jsou dodávány ve dvou provedeních:
-    1404 ZW se systémem CARSY, provozní hmotnost 17-20 t, výkon motoru 95 kW (130 PS), poloměr otáčení zádě 1 575, 1 700 mm
-    1604 ZW se systémem CARSY, provozní hmotnost 21-23 t, výkon motoru 115 kW (157 PS), poloměr otáčení zádě 1 750, 2 000 mm

Konstruován pro nekompromisní výkon
ATLAS konstruuje svá mobilní rypadla pro ta nejtěžší staveniště. Výsledkem jsou robustní stroje odolávající těm nejdrsnějším provozním podmínkám. Jsou vybaveny novými motory DEUTZ
4. generace s nepatrnými výfukovými emisemi, kde výfukový systém splňuje poslední normy výfukových exhalací stupně Euro 4 / US EPA st. 4, s utěsněným filtrem sazí dieselového motoru. Disponuje inteligentní hydraulikou pro vyšší produktivitu a dokonalé řízení, kdy pracovní pohyby nejsou ovlivňovány zatížením. Klimatizace je součástí standardní výbavy stroje. Novinkou je provedení konstrukce ramene, které je extrémně lehké a přitom dostatečně robustní. Kabina stroje je funkční a prostorná, což společně s ideálním rozdělením hmotnosti stroje snižuje únavu při práci a zrychluje pracovní cyklus.

Pracovní nasazení
Bezpečnost, síla a rychlá a komfortní práce, to jsou hlavní charakteristiky těchto dvoupodvozkových rypadel, které z nich dělají příjemné pomocníky jak na železnici, tak i v terénu.

Tempo - pracuje rychleji než kdykoliv předtím
-    Při nakolejení modely 1404 ZW a 1604 ZW automaticky nastaví potřebný přítlak železničních náprav – bez zdlouhavého a nepohodlného seřizování přítlaku kol vně umístěnými regulačními šrouby.
-    Vylepšená technika AWE 4 pro citlivé, proporcionální a na zatížení stroje nezávislé řízení všech pracovních pohybů – pro současný pojezd a práci stroje.
-    Přední a zadní železniční podvozky jsou ovládány nezávisle na sobě.
-    Jednoduché nakolejení a vykolejení přispívá k vysokému komfortu obsluhy a zajišťuje plynulou, bezpečnou a ekonomickou práci.

Tažná síla
Díky své obrovské výkonnosti jej lze použít rovněž jako posunovací lokomotivu. Oba modely jsou schváleny do 40 tun celkové hmotnosti nebržděného přívěsu a do 120 tun bržděného přívěsu.

Práce na míru – optimalizovaný pro železnici
-    4 samostatné podpěry stroje optimalizované pro železniční svršek.
-    Individuální úprava – lze zkombinovat rypadlo z různých nástaveb a podvozků přesně podle vašich představ: např. s nástavbou z modelu 1404 ZW a podvozku z modelu 1604 ZW pro maximální stabilitu při ultrakrátkém poloměru otáčení.
-    Protizávaží může být přizpůsobeno k rychlé výměně.
-    Jsou dodrženy požadované rozměry pro naložení na železniční ­vagón.

Prostorový zázrak – vynikají­cí pro práci v úzkých prostorech
-    Toto rypadlo s ultrakrátkým poloměrem otáčení má na výběr z několika protizávaží.
-    Model 1404 ZW nabízí nejmenší poloměr natáčení 1575 mm na trhu.

Spolehlivost
Vysokopevnostní ocel, nejlepší elektrické a elektronické komponenty a vynikající kvalita zpracování zajišťuje, že toto rypadlo bude naprosto spolehlivě sloužit, a to s nízkými provozními náklady.

Stabilita
Níže uložené těžiště zajišťuje optimální stabilitu stroje při práci, což podporuje i napříč uložený motor.

Bezpečí na kolejích
-    Při nastavení volby „JÍZDA“ se podpěry automaticky zvednou, což zabraňuje jejich poškození při provozu na železnici.
-    Neustálé sledování přítlaku.
-    Tlakové zásobníky vagónové brzdy se nacházejí jak na podvozku, tak na nástavbě stroje a jsou velmi dobře chráněny před poškozením.
-    Automatické zamezení nadměrnému nadzvednutí železničního podvozku při manipulací s podpěrami.

Elektronický omezovač výšky a natáčení
-    Počítačem řízený omezovač natáčení, který před dosažením koncové polohy elektronicky proporcionálně sníží rychlost natáčení nástavby.
-    Elektronický omezovač výšky zdvihu vylučuje riziko kontaktu ramene rypadla s nad ním uloženými překážkami, např. elektrickým vedením. Systém rozpozná, zda je namontovaný drapák nebo lžíce a podle toho přizpůsobí naprogramovanou pracovní výšku. Jakmile je tato naprogramovaná limitní výška dosažena, pohyb ramene se okamžitě zastaví.
-    Omezovače natáčení a výšky lze naprogramovat pohodlně přímo ze sedačky řidiče.

Nouzové vykolejení
-    Nouzové vykolejení je trvale k dispozici a je dvojnásobně jištěno: zaprvé připojením ovládání hydrauliky elektrickým kabelem na zásuvku zapalovače cigaret, zadruhé pomocí pevně zabudovaného ručního nouzového hydraulického čerpadla.

Kabina
Prostorná, dvojitá kabina je největší na trhu a nabízí vše, co je potřeba pro komfortní a efektivní práci:
-    vynikající panoramatický výhled do pracovního prostoru,
-    couvající kamera s displejem ve standardním vybavení,
-    kabina je velmi dobře odizolovaná od všech vibrací,
-    má velmi nízkou hladinu hluku,
-    klimatizace je ve standardní výbavě včetně funkce odmrazování pro rychlé odstranění zamlžení a námrazy oken kabiny,
-    pneumaticky odpružená sedačka je ve všech směrech individuálně nastavitelná,
-    štíhlý sloupek řízení zajišťuje vynikající výhled na pracovní nástroj a otočný kolejový podvozek.

Usazení na trati
Systém CARSY (počítačem řízený přítlak) zabezpečuje elektronicky neustále optimální přítlak železničních náprav na koleje. Systém navíc zajišťuje automatickou autodiagnostiku elektroniky CARSY.

Hnací síla
Je jedno, zda jde o pomalé pojíždění nebo jízdu maximální rychlostí. Vysoká tažná síla rychle a bezpečně proveze rypadlo každým terénem. Citlivé servořízení na kyvné nápravě si snadno poradí s rovnými úseky i nerovným terénem. Oba modely navíc disponují na zmáčknutí tlačítka funkcí přídavného zvýšení trakce, která v případě potřeby zvýší přibližně o 20 % přítlak hnacích kol na koleje, což zajistí lepší rozjezd stroje s nákladem.

Bezpečnost
-    Vazací oka pro rychlé a bezpečné upevnění rypadla při jeho přepravě po železnici nebo silnici.
-    Řízená náprava s automatickým blokováním kyvné nápravy pro jízdu v libovolném terénu s těžkým nákladem. Aktivace blokovacího zařízení podle volby automaticky při brždění nebo ručně.
-    Brzdy: mokré, bezúdržbové lamelové brzdy.
-    Vynikající vlastnosti nouzového řízení.

Kvalitní a spolehlivý partner
Společnost AUSTRO Baumaschinen spol. s r. o. působí na českém trhu již od roku 2002 a je oficiálním dodavatelem značek ATLAS, HITACHI, TEREX a HYDRARAM pro Českou a Slovenskou republiku. Zabývá se prodejem, půjčováním a komplexním servisem těchto stavebních strojů a jejich příslušenství. Společnost AUSTRO Baumaschinen s. r. o. je také dodavatelem dnes velmi žádaného příslušenství právě k dvoucestným rypadlům, ať už se jedná o otočné hlavy Swingotilt, měniče pražců, kladeče pražců, podbiječky, drapáky,  kleště na manipulaci s kolejnicemi, zametače,  paletizační vidle atd. Prostě vše, co ze stroje udělá univerzálního pomocníka na železnici. AUSTRO Baumaschinen s. r. o. je spolehlivým partnerem významných stavebních společností, který nabízí vysokou flexibilitu, příznivé servisní sazby a servisní tým odborníků pokrývající celou Českou republiku.

AUSTRO Baumaschinen, s. r. o.
Vídeňská 264/120b, 619 00 Brno
obchod@austrobaumaschinen.cz
www.austrobaumaschinen.cz

Vyhledávač stavebních pojmů

Nechte si zasílat měsíční newsletter

Na facebooku

NAŠI PARTNEŘI Další partneři