Most 610 - 014 překlenuje inundační území řeky Labe a byl postaven pravděpodobně na přelomu 19. a 20. století. Počátkem padesátých let byl rekonstruován a rozšířen. Most je tvořen kamennou klenbou o třech polích s rozpětím cca 9,3 m. Rekonstrukce na počátku padesátých let spočívala zejména v provedení železobetonové konstrukce nad klenbovými pasy původní konstrukce a umožnila vytvoření nové mostovky a chodníků na obou vnějších stranách mostní konstrukce. Konzoly rozšířené mostovky byly podepřeny celkem pěti pilíři v osách původních kamenných pilířů a tvoří v podélném směru čtyřpolovou konstrukci. Čela kleneb byla zazděna kamenným zdivem. Celková délka přemostění je 38,2 m. Šířka stávající vozovky na mostě je 8,0 m a chodníků 2 x 1,4 m. Most je směrově v přímém a výškově v mírném podélném sklonu.
Rekonstrukce mostu spočívala v odstranění betonových konstrukcí nad kamennými klenbami a následném vybetonování nové železobetonové konstrukce mostovky. Po odstranění vozovky, říms a vyrovnávací betonové desky včetně betonových konzol se odstranil násyp nad vršek kleneb. Po obnažení horní části kleneb se ve vrcholu kleneb provedly jádrové vrty a klenby byly postupně vyplněny betonem. Do klenby se navrtaly spřahující trny a byla vybetonována nová železobetonová konstrukce mostovky. Nová konstrukce je tvořena dvěma nosnými trámy, spřaženými s původní klenbou. Tyto trámy jsou spojeny železobetonovou deskou s chodníkovými konzolami podepřenými betonovým sloupy z padesátých let, na konci chodníkových konzol jsou betonářskou výztuží přikotveny nové železobetonové monolitické římsy. Tvar nové desky odpovídá předepsaným sklonům vozovky a chodníků.
Chodníky byly rozšířeny na 2 m po obou stranách mostu. Všechny nové železobetonové konstrukce byly provedeny z betonu C 30/37 - XF4. Souběžně s budováním nové mostovky probíhala sanace kamenného zdiva spodní stavby, která spočívala v otryskání kamenného zdiva tlakovou vodou a jeho přespárování. Po vyzrání betonu mostovky byla provedena celoplošná izolace pásy z modifikovaného asfaltu a položena živičná vozovka. Součástí dokončovacích prací bylo i osazení zábradlí městského typu podle jednotné koncepce pro všechny mostní objekty nacházející se v souměstí na komunikaci II/60 Brandýs nad Labem - Stará Boleslav.
Stavba probíhala za úplné výluky komunikace. Pro pěší byla zbudována provizorní lávka podél mostu. Celá rekonstrukce trvala 3 měsíce, od dubna do června 2008. Stavební firmu Hobst a.s. založili bratři Michal a Vladimír Hobstové ještě se svým otcem v roce 1992. Důležitým krokem bylo vybudování areálu firmy v Zelenči v roce 2001 a následné založení vinice v roce 2002. V roce 2009 vykázala firma obrat 150 mil. Kč a vyprodukovala 200 l vína neznámé odrůdy a osobité chuti.
Ing. Vladimír Hobst
Stavební firma HOBST, a.s.
Mstětická 533, 250 91 Zeleneč
tel./fax: 281 926 126
e-mail: hobst@hobst.cz, www.hobst.cz