Aktuálně probíhá takzvané nalétnutí (nalípnutí) kamerou na povrch terénu, tedy zaměření lícovacích bodů prostřednictvím letecké fotogrammetrie. Tím se vytvoří podklad pro tvorbu digitálního modelu. V následujících měsících se v terénu objeví i geodeti s měřicími přístroji. Cílem geodetických prací je přesné zaměření terénu a polohy objektů v oblasti, kde je plánována výstavba vysokorychlostní železnice.
„Chceme zdůraznit, že jakýkoli dotaz týkající se geodetických prací i obecně přípravy vysokorychlostní železnice mohou lidé směřovat přímo na e-mailovou adresu vrt@spravazeleznic.cz.
Ze zkušeností víme, že rychlá a včasná komunikace pomáhá při řešení případných nedorozumění. Pracovníci v terénu musí vždy respektovat charakter místa. Děkujeme všem za spolupráci,“ vysvětluje za Správu železnic Jakub Bazgier, ředitel Stavební správy vysokorychlostních tratí.
VRT Vysočina fáze II a VRT Moravská brána I jsou jedny z posledních úseků, kde geodetické práce ještě neproběhly. V minulosti již Správa železnic realizovala několik podobných zaměření v místech, kde je plánována výstavba nových tratí. Existuje ale možnost provedení dalších, doplňujících měření.
Geodeti pracují na mapových podkladech pro vysokorychlostní tratě na Vysočině a ...
22.5.2023 /
Projektanti
... v Moravské bráně. Na dvou úsecích budoucí sítě vysokorychlostních tratí (VRT) se naplno rozběhly geodetické práce. Přesné mapové podklady jsou nedílnou součástí připravovaných technických návrhů nových železnic a tvoří předstupeň dokumentace pro územní rozhodnutí či společné povolení. Geodeti nyní zaměřují úseky VRT Vysočina fáze II mezi Světlou nad Sázavou a Velkou Bíteší a VRT Moravská brána I v oblasti mezi Brodkem u Přerova a Prosenicemi. Práce potrvají do letošního listopadu.