Přestože jsme si poslední sezony v našem oboru, stejně jako ve většině dalších odvětví, zvykali na nestabilní, nestandardní prostředí způsobené pandemií covid-19, podařilo se naší společnosti udržet přirozený růst objemových parametrů (obrat r. 2020 ve výši 1 052 mil. Kč), průběžně plnit smluvní závazky vůči našim partnerům, klientům i subdodavatelům, udržovat stabilizovaný tým zaměstnanců a dokončovat jednotlivé stavby v řádných termínech a kvalitě.
V oblasti monolitických železobetonových konstrukcí dosáhla vlastní produkce monolitů objemu cca 25 350 m3 betonu a v tomto roce bylo rozpracováno nebo dokončeno celkem 15 staveb.
Z hlediska této profese stojí za pozornost realizace monolitické konstrukce obytného domu „H“ komplexu „Kaskády Barrandov“ Praha 5 s celkovou podlažností 2 PP + 17 NP + střešní rámové konstrukce.
Celý bytový projekt je konstrukčně rozdělen na dvě části – severní se 4 NP a jižní výškovou se 17 NP. Obě části obsahují celkem 110 bytových jednotek + komerční prostory. Výšková část objektu vyčnívá cca 56 metrů nad terénem. Vzhledem k blízkosti plánovaného prodloužení tramvajového tělesa včetně tramvajové zastávky je do konstrukce zabudován systém vibroizolačních rohoží a to jak ve svislých konstrukcích, tak i horizontálních v úrovni stropu nad 1. PP.
Výrazným prvkem stavebně architektonického návrhu je kromě samotné výšky budovy také výrazné a nepravidelné členění fasády.
U jižní výškové části nadzemních podlaží se z konstrukčního hlediska jedná o stěnový krabicový nosný systém, kde je záměru členitosti fasád dosaženo nepravidelným vykonzolováním, nebo naopak zapuštěním balkonů, lodžií, nebo předsazením dílčích částí fasády.
Z hlediska technologie provádění včetně zajištění uceleného systému prvků BOZP proti pádu osob a předmětů bylo nutné řešit individuálně každé podlaží samostatným návrhem skladby prvků bednicích systémů, vykonzolovaných nosných ocelových konstrukcí a systému pracovních plošin a ochranných lávek včetně dimenzování konstrukcí a kotev v jednotlivých fázích přitížení následnými konstrukcemi.
Odbednění visutých balkonů bylo možné provádět až po naběhnutí pevnosti betonu nejen vlastního balkonu, ale i navazujících svislých konstrukcí. Technologicky nejdříve možná lhůta byla zpravidla až přes následná dvě podlaží. K odbednění a manipulaci bylo nutno používat transportní vidlice zavěšené na věžovém jeřábu.
Celé konstrukci objektu dominují dvě střešní rámové železobetonové konstrukce, které byly zrealizovány již tradičním způsobem podepření soustavou podpěrných věží.
V současné době je dokončena hrubá stavba, dokončení a předání díla proběhne v srpnu 2022.