Jeřáb si pronajala společnost BRESTT STAVBY a. s., která tento jeřáb bude používat pro dostavbu jedné z budov Šumavská tower. Jeřáb bude využíván na dopravu břemen, bednění a následnou betonáž na nová patra, která budou na budovu dostavěna.
Usazení „velkého oka“ nad Brnem
Raritou tohoto nasazení je, že jeřáb je samostatně stojící. Standardně se při této výšce jeřáb kotví k budově. Podle posouzení statika to však nebylo možné. Proto společnost LIEBHERR-STAVEBNÍ STROJE CZ s. r. o. ve spolupráci s výrobním závodem věžových jeřábů Liebherr v německém Biberachu připravila řešení samostatně stojícího jeřábu.
Toto řešení spočívá ve využití několika věžových systémů. Pro zjednodušenou představu funguje věžový systém jako pyramida, na jejímž vrcholu je věžový jeřáb Liebherr 150 EC-B8 Litronic. Založení jeřábu je na základových kotvách, které jsou zabetonované do země a vzhledem k podloží zesíleny o piloty. Na tyto kotvy jsou pak umístěny tři druhy věžových dílů, které vytvářejí onu pyramidu.
Technické přípravy vč. návozu jeřábu zaštítil ze společnosti LIEBHERR-STAVEBNÍ STROJE CZ s. r. o. pan Jan Hloušek a samotnou montáž pak organizoval hlavní technik Jakub Ulma se svým týmem servisních techniků věžových jeřábů.
Montáž jeřábu trvala tři dny a proběhla za pomoci autojeřábu od společnosti Hanyš – Jeřábnické práce, s. r. o. a to konkrétně jeřábem Liebherr LTM 1500.
Montáž proběhla hladce, díky perfektní spolupráci všech pracovních týmů na stavbě. Jménem naší společnosti děkujeme za hladkou spolupráci společnostem BRESTT STAVBY a. s. a Hanyš – Jeřábnické práce, s. r. o., které se podílely jak na přípravách, tak na samotném průběhu celé akce.
Zaměřeno na výkon
Jeřáb Liebherr 150 EC-B8 Litronic je zcela nový stroj vybaven nejmodernější technologií. Při vývoji stroje výrobce kladl důraz na výkon, bezpečnost i komfort při jeho používání.
Jeřáb má jednu z nejnovějších a nejrychlejších zdvihových jednotek, které jsou v současnosti na trhu.
Samozřejmostí jeřábu Liebherr 150 EC-B8 Litronic je dvoulanové provedení, které zajišťuje dvakrát rychlejší práci zdvihu oproti čtyřlanovému provedení. Výhodou dvoulanového provedení oproti čtyřlanovému je i poloviční spotřeba lana. Ve výšce 94,2 m se jedná o úsporu téměř dvě stě metrů.
Jeřáb je vybaven mikrozdvihem, který se dá využít při jemném umisťování břemene. Dále jeřáb umožňuje okamžité navýšení únosnosti jeřábu o 20 % a tím přechod do zátěžové křivky LM2.
Bezpečnost a komfort z ptačí perspektivy
V kabině je zajištěna maximální bezpečnost a pohodlí.
Kabina je opatřena klimatizací a díky svému provedení zajišťuje dokonalý výhled. Tuto základní bezpečnost dále doplňuje zobrazovací systém EMS. Součástí výbavy jeřábu je systém LiTEL, který umožňuje okamžité zjištění stavu jeřábu, zejména jak je jeřáb aktuálně využíván, dále zjištění celkového spektra zatížení jeřábu a taktéž je možno provést vzdáleně diagnostiku jeřábu.
Jeřábník dosedá do anatomické sedačky s dvoudílným ovládacím pultem. Prostřednictvím displeje sleduje jednotlivé hodnoty, které jsou pro něj v každý moment rozhodující. Jsou to například tyto hodnoty: hmotnost břemene, síla větru, vzdálenost pojezdového vozíku, aktuální výška háku nebo poloha výložníku. Veškeré tyto údaje si může uložit jako referenční body a znovu se na ně vracet.