Nová letištní hala v Karlových Varech se stala Stavbou roku Karlovarského kraje. Další dva projekty si vysloužily ocenění za jejich ekologický aspekt. V červnu letošního roku pak udílela odborná porota ceny v rámci soutěže Česká dopravní stavba roku 2008, z níž si EUROVIA CS odnesla nejvíce titulů, a to hned za tři projekty.
Ve svých kategoriích České dopravní stavby roku 2008 zvítězily Železniční estakáda přes Masarykovo nádraží v Praze a Přeložka silnice I/14 Liberec - Kunratická, II. a III. etapa. Cenu poroty získal projekt Praha - Kotevní stání na nábřeží Edvarda Beneše. Za významný přínos stavbyvedoucího na vzniku díla pak získal cenu České komory autorizovaných inženýrů a techniků Ing. Richard Lajksner z libereckého závodu EUROVIA CS.
V kategorii stavby dopravní infrastruktury na transevropské dopravní síti zvítězila Železniční estakáda Masarykovo nádraží v Praze, kterou realizoval závod Řevnice EUROVIA CS. Titul mezi stavbami dopravní infrastruktury s rozpočtem nad 50 mil. Kč získala Přeložka silnice I/14 Liberec - Kunratická, II. a III. etapa, kterou postavil liberecký závod.
Stavby hodnotila odborná porota pod vedením děkana Dopravní fakulty ČVUT, prof. Petra Moose, podle několika kritérií, kterými byla mimo jiné technická náročnost, ohleduplnost k životnímu prostředí, efektivita stavby, význam pro bezpečnost, uživatelský komfort či snížení dopravně-energetické náročnosti.
"Všech udělených cen si velmi vážíme a bereme je jako uznání naší kvalitně odvedené práce. Například stavba železniční estakády přes Masarykovo nábřeží trvala čtyři roky a byla náročná zejména tím, že probíhala v podstatě v centru hlavního města a zasahovala do dopravně důležitých komunikací," reagoval na vítězství Zdeněk Synáček, obchodní ředitel EUROVIA CS, a.s.
Pořadatelem České dopravní stavby roku 2008, jejímž cílem je vyzdvihnout a prezentovat zlepšující se kvalitu dopravní infrastruktury České republiky, je společnost TOP EXPO CZ. Soutěž vyhlašuje Ministerstvo dopravy České republiky společně se Státním fondem dopravní infrastruktury.
Ohleduplnost k životnímu prostředí
EUROVIA CS klade důraz na ekologii a udržitelný rozvoj. Svůj odpovědný přístup k životnímu prostředí dokazuje společnost řadou oceněných staveb. Cenou za ekologický přínos realizovaného projektu se může pochlubit Silnice I/44 Červenohorské sedlo-sever. Stavbě, kterou realizoval zlínský závod, titul udělilo sdružení Stavíme ekologicky spolu s Ministerstvem životního prostředí a Svazem podnikatelů ve stavebnictví v ČR. Komunikace je jedinou přístupovou cestou k horskému středisku Červenohorské sedlo a propojuje důležité sídelní útvary Šumperska a Jesenicka. Vzhledem k umístění této silnice téměř v centru CHKO Jeseníky, byly brány v úvahu zejména ekologické aspekty modernizace a zachování plného začlenění stavby do krajiny.
Oceněním se může pochlubit také unikátní lávka pro pěší a cyklisty v Dačicích. Českobudějovický závod si za její pečlivě provedenou rekonstrukci vysloužil čestné uznání PRESTA - prestižní stavba jižních Čech. Vrchní část stavby, která spojuje centrum města s odpočinkovou zónou, je celá ze dřeva, konkrétně nosná konstrukce je z lepených smrkových profilů, mostovka pak z dubových fošen. Dílo je vhodně umístěno do okolí a bezbariérové řešení umožňuje pohodlný pohyb chodců i cyklistů.
Stavbou roku Karlovarského kraje se stala nová letištní hala
Projekt Modernizace Letiště Karlovy Vary - III. etapa uspěl v soutěži o Stavbu roku Karlovarského kraje. Dílo v hodnotě přes 98 milionů korun realizoval karlovarský závod. Výstavba probíhala od jara 2008 do dubna 2009.
Nový futuristický halový komplex v podobě motoru proudového letadla umožní odbavit až půl milionu cestujících za rok. Dostavbou této fáze modernizace se letiště v Karlových Varech stalo komfortní vstupní branou pro cestující přilétající do Karlovarského kraje. Nový aeroport tudíž dosáhl standardní úrovně jak prostorové, tak i kvalitativní, která se očekává u regionálních letišť EU obdobného významu.
Rekonstrukci Americké třídy v Plzni ocenila veřejnost
V rámci konání letošního ročníku České dopravní stavby roku 2008 získal ocenění také projekt Rekonstrukce Americké třídy v Plzni. Jednalo se o cenu veřejnosti. Stavba získala nejvíce hlasů od návštěvníků veletrhu Roadware 2009 a vybraných soutěžních internetových stránek.
Projekt zahrnoval celkovou rekonstrukci 700 metrů dlouhého úseku Americké třídy v Plzni. Vybudována byla nová živičná a dlážděná vozovka, chodníky, kamenné fontány, pítka a zcela nový městský mobiliář, který zahrnuje například lavičky, čekárny MHD, parkovací automaty apod. Komunikaci také od nynějška lemuje 54 kusů listnatých stromů. Provedeny byly přeložky veškerých inženýrských sítí a položena byla nová kabelová vedení pro veřejné osvětlení, místní rozhlas aj. Upraveno bylo také trakční vedení pro trolejbusovou dopravu.