Železobetonová oblouková konstrukce zaujala porotu svou prostorovou lehkostí a nízkými stavebními náklady. Autorem projektu je brněnská projekční společnost SHP, zhotovitelem byla společnost Skanska. Cenu udělilo Ministerstvo dopravy ČR.
Dalšími oceněnými projekty mezi novostavbami byla lávka u Strakonického hradu a most na silnici I/34 u obce Květinov. V kategorii Opravy a přestavby uspěl znojemský viadukt, železniční most. Výsledky soutěže byly vyhlášeny na 16. Mezinárodním sympoziu Mosty 2011, který se uskutečnil koncem minulého týdne při stavebním veletrhu IBF v Brně. Soutěže se mohly zúčastnit mosty, které byly zkolaudovány v roce 2009. Porota při hodnocení přihlížela ke kvalitě projektu, provedení mostu a v neposlední řadě také k estetickému vzhledu mostního díla.
„Ocenění si velmi vážíme a bereme ho jako ocenění zajímavého projektu i ohodnocení kvalitní práce mnoha lidí, kteří se na stavbě podíleli. Jsem rád, že Skanska opět potvrdila, že v tomto segmentu patří k absolutní špičce,“ okomentoval zprávu o udělení cen ředitel závodu Mosty, divize Silniční stavitelství Skanska František Mašek. „Délka mostu je necelých 86 metrů, šířka 6,7 metru a výška mostu dosahuje zhruba 9 a čtvrt metru,“ zpřesnil rozměry mostu Mašek.
Oceněný most převádí polní cestu přes dálnici D47 v úseku Hladké Životice – Bílovec. Most je betonový obloukový s horní mostovkou. Rozpětí oblouku je 51,3 m a vzepětí 5,195 m. Průřez oblouku má šířku 2,5 m a tloušťku 0,6 m. Celková délka nosné konstrukce je 85,9 m. Objem betonu činí 677 m3, hmotnost měkké výztuže činí celkem 120 tun, hmotnost předpínací výztuže je celkem 8,9 tuny. Most má deskovou mostovku, která je podpírána ve vrcholu oblouku, čtyřmi šikmými stojkami a na koncových příčnících, tvořících opěry. Deska mostovky má šířku 6,2 m a tloušťku 0,5 m. Koncové příčníky jsou propojeny vzpěrami s patkami oblouku. Oblouk, stojky a vzpěry mají obdélníkový průřez a jsou vyrobeny ze železobetonu. Deska mostovky má lichoběžníkový průřez a je předpjatá. Vodotěsná izolace je provedena z natavovaných asfaltových pásů. Vozovka je dvouvrstvá, tloušťky 85 mm. Zakládání je hlubinné na vrtaných pilotách. Celkové skutečné náklady díla činily necelých 10,5 milionu Kč, což představuje náklady na m2 zhruba 18,2 tisíce Kč.