Čeští stavbaři to samozřejmě dobře vědí a již dávno se do strojů a techniky naučili pravidelně investovat.
Mezi společnosti, které jim v této oblasti již déle než 17 let vycházejí vstříc, patří společnost TERRAMET, spol. s r.o. Ta na našem území působí jako výhradní dovozce stavebních strojů JCB a vysokozdvižných vozíků Nissan.
Zdali se portfolio strojů dodávaných firmou TERRAMET na český trh i nadále rozrůstá, to již byla otázka pro obchodního manažera firmy, pana Martina Jíšu. Ten nám v úvodu při návštěvě naší pražské redakce řekl:

Na vaši otázku mi nezbývá říci nic jiného než ano. V posledních třech letech se nám jeví jako velmi zajímavý produkt, se kterým se nám podařilo vyplnit mezeru na trhu, grejdr značky HBM-NOBAS, dlouholetého německého výrobce těchto strojů HBM-NOBAS Baumaschinen.

V čem spatřuje trh výhody tohoto stroje?

Na tuto otázku existuje z mého pohledu jednoduchá odpověď. Stroj představuje velmi dobrou kvalitu za velmi příznivou cenu. Další výhodou, která do značné míry ovlivnila prodej těchto strojů, byly mohutné investice do oblasti budování infrastrukturálních staveb. To bylo příčinou vzrůstající poptávky po těchto strojích.


Kolik strojů se Vám podařilo prodat a kdo byli jejich zákazníky?

Za období tří let, kdy aktivně nabízíme tento stroj, se nám jich podařilo prodat kolem 20 ks. K našim nejvýznamnějším odběratelům patří společnosti Silnice Group a.s., Baltom s.r.o. a Geosan a.s. Je zde však i řada menších zákazníků (např. Milan Staňo).

Jaký sortiment grejdrů od této firmy nabízíte?

Nabízíme ucelenou řadu grejdrů ve váhových kategoriích 11,5 - 23 tun. U všech těchto typů nabízíme pohon kol buď v provedení 6x4 nebo 6x6. To samozřejmě značně zlepšuje provozní vlastnosti grejdrů i jejich ovladatelnost. Jednotlivé váhové kategorie mají své určení a způsob využití. Grejdry BG 110 a BG 130 jsou určeny pro výstavbu lesních cest a pohyb ve stísněných podmínkách. Stroje BG 160 se nejčastěji používají při rovnání podkladních vrstev komunikačních ploch při realizaci logistických center a průmyslových staveb. Typy grejdrů BG 190 a BG 240 jsou určeny vyloženě na výstavbu silnic, dálnic, letišť, sportovních ploch a dalších komunikací.

Kde byly v posledním období tyto stroje s úspěchem nasazeny?

Byla to zejména výstavba automobilky Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku, dále výstavba rychlostní silnice R7 Bítozeves - Vysočany a další stroj je nyní připraven k nasazení při výstavbě úseku dálnice D8 Lovosice-Řehlovice.

Jaké jsou Vaše další cíle v prodeji těchto grejdrů?

Naším cílem do budoucna je samozřejmě získávat stále větší obchodní podíl na trhu s touto komoditou a prosadit se i u velkých stavebních firem. Jsem přesvědčen o tom, že stroje svými technickými parametry, kvalitou i nabízenou cenou mají veškeré předpoklady k tomu, aby se staly skutečně vyhledávanými pomocníky firem zaměřených na výstavbu dopravní infrastruktury.

Za rozhovor děkuje
Ivo Románek


TERRAMET, spol. s r.o.
Obchodní 131, 251 70 Čestlice
tel.: 272 084 710, fax: 272 084 711
e-mail: terramet@terramet.cz
http://www.terramet.cz