V poslední době pracovníci společnosti provedli hned několik zajímavých staveb. Za všechny bychom rádi jmenovali například zbrusu nový autosalón značky VW pro společnost Auto Jarov, moderní bytový dům v areálu Auto Jarov, taktéž pro Auto Jarov, Park Hotel v Popovičkách u Prahy, přístavbu kongresové haly hotelu Step ve Vysočanech nebo soubor rodinných vil v Předboji u Prahy.

O tom, že serióznost a kvalitní práci společnosti často a rádi vyhledávají developeři či soukromí investoři, nejlépe vypovídá další stavba, kterou STEP nyní realizuje. Touto stavbou je výstavba obytného souboru s názvem Koti Green Motol pro známého skandinávského developera, společnost YIT. Zajímalo nás, jak se tato stavba vyvíjí v současné době. Navštívili jsme proto výrobně-technického ředitele společnosti STEP, pana Ing. Jiřího Škabradu a požádali jej o bližší informace. Ten nám v úvodu řekl:

Samotné realizaci ­výstavby obytného souboru ­předcházela mimořádně náročná, pětikolová soutěž, ve které se nám nakonec podařilo uspět. Rozhodovala samozřejmě cena, ale také jsme byli nuceni splnit řadu dalších podmínek investora.

Kdy byla stavba zahájena a co je jejím obsahem?

Po složitých přípravách byla stavba zahájena na přelomu roku 2013/14. Předmětem výstavby je vybudování čtyř samostatných obytných objektů A-D, které jsou neseny společným suterénem podzemních podlaží. Po svém dokončení bude soubor disponovat celkem 137 novými byty velikosti 1+kk až 4+kk.

Jaký konstrukční systém byl pro výstavbu zvolen?

Bytový dům je založen na hlubinných základech – pilotách. Ty jsou navrženy dle hodnoty zatížení v průměrech 600, 900, 1200 mm. Nosnou konstrukci objektu tvoří železobetonový skelet, který je kombinací nosných stěn, sloupů a stropních desek. Konstrukce je rozdělena na sedm dilatačních celků spojených smykovými trny.

V podzemním podlaží vytváří tuhou krabici s podlahovou deskou suterénní obvodové stěny tloušťky 300 a 250 mm, sloupy převážně rozměru 900x250 mm a dále pět výtahových a schodišťových jader. Konstrukce pod úrovní terénu jsou navrženy bez izolací, jako bílá vana.

Součástí stropních desek nadzemních podlaží jsou železobeto­nové monolitické balkóny. Schodiště objektu jsou prefabrikovaná. Výtahová šachta je řešena jako samostatná železobetonová konstrukce pružně oddělená od konstrukce objektu. Nenosné konstrukce jsou provedeny z cihelného zdiva. Povrchové úpravy tvoří omítky a obklady. Podlahy bytů v nadzemních podlažích budou realizovány z těžkých dřevěných plovoucích podlah s kročejovou izolací. Pro snazší vedení instalací jsou v nadzemních podlažích navrženy sádrokartonové podhledy.

Jak je navržena obálka obytných objektů?

Fasáda objektu bude zateplena zateplovacím systémem v kombinaci EPS a minerální vaty v základní tloušťce 180 mm. Zateplen bude samozřejmě také nevytápěný strop mezi 1. PP a 1. NP. Střešní plášť je nepochozí, zateplený, ukončený fóliovou hydroizolací a přitížený kačírkem.

Okna jsou navržená jako dřevěná typu euro zasklená izolačními dvojskly. Hlavní vstupní dveře a prosklené sestavy jsou z hliníkových systémů s izolačním zasklením.

Disponuje soubor vlastním topným zdrojem?

Ano, v 1. PP bude vybudována plynová kotelna, která bude zajišťovat vytápění i ohřev teplé vody pro všechny byty. Byty budou vytápěny ocelovými deskovými radiátory. Větrání jednotlivých bytů a různých částí objektů je s pomocí ventilátorů nebo přirozeným způsobem. V rámci slaboproudých instalací bude v objektech proveden systém EPS s napojením na centrální pult HZS hlavního města Prahy. Samozřejmostí je domácí telefon, rozvody pevné telefonní linky a STA. Přístupový systém do domu je navržen jako čtečka karet.

Co patří k zajímavostem a přednostem celého projektu?

Projekt je zajímavý především svým umístěním – lokalitou. Nachází se v přímém sousedství přírodního parku Košíře – Motol, v blízkosti rozhledny Cibulka. Je napojen snad na veškerou občanskou vybavenost. V těsné blízkosti je budována stanice metra Motol, přímo u souboru je golfové hřiště, mateřská školka, základní škola, nemocnice v Motole, tenisové dvorce, tramvajové zastávky a mohl bych dále pokračovat.

Další zajímavostí je, že část bytů (4. patro - viz obrázek vpravo) je v našem vlastnictví a zajišťujeme jejich prodej. V rámci realizace jednotlivých bytů pak řešíme řadu klientských změn a požadavků, ať již jde o dispozice či materiálovou skladbu jednotlivých konstrukcí, místností nebo zařizovacích předmětů.

Jaký je o byty zájem?

V současné době máme pevně blokovány dva byty velikosti 2+kk. Další jsou zájemcům samozřejmě k dispozici. Jednotlivé dispozice bytů si mohou prohlédnout na našich stránkách www.step-praha.cz

Kdy bude bytový soubor dokončen?

Komplexní dokončení a předání obytného souboru je plánováno na konec srpna 2015.

Výstavba tohoto obytného souboru určitě není jedinou stavbou, kterou nyní Step realizuje.

Máte pravdu. Vedle této akce provádíme i celou řadu dalších staveb. K nim patří například kompletní rekonstrukce vily v ulici na Pískách v Praze 6 Hanspaulce, nová stavba Vila domu v Troji, který obsahuje čtyři bytové jednotky, dále připravujeme výstavbu největšího autosalónu v ČR pro značku Audi v Kunraticích pro našeho dlouholetého partnera Auto Jarov, dokončujeme dva rodinné domy v Lipencích a Doubravčicích, zahájili jsme i výstavbu administrativního objektu na Chabrech pro VDC. Nedávno jsme dokončili rekonstrukci autosalonu VW na Jarově dle nového konceptu. Připravujeme modernizaci autosalonu Škoda pro společnost Auto Podbabská Přerost Švorc a zahajujeme parkovací objekt v tomto areálu. V závěru bych chtěl zmínit i zahájení výstavby nové pobočky Komerční banky na Chodově v rámci rozšíření nákupního centra Chodov. Jak vidíte, úkolů pro nadcházející období před námi stojí více než dost.

Děkujeme za rozhovor a srdečné přijetí
Ivo Románek


STEP, spol. s r.
o.
Malletova 1141, 190 00 Praha 9
tel.: 296 786 202, fax: 296 786 298
e-mail: step@step-praha.cz, www.step-praha.cz