V poslední době pracovníci společnosti provedli hned několik zajímavých staveb. Za všechny bychom rádi jmenovali například zbrusu nový autosalón značky VW pro společnost Auto Jarov, moderní bytový dům v areálu Auto Jarov, taktéž pro Auto Jarov, Park Hotel v Popovičkách u Prahy, přístavbu kongresové haly hotelu Step ve Vysočanech nebo soubor rodinných vil v Předboji u Prahy.
O tom, že serióznost a kvalitní práci společnosti často a rádi vyhledávají developeři či soukromí investoři, nejlépe vypovídá další stavba, kterou STEP nyní realizuje. Touto stavbou je výstavba obytného souboru s názvem Koti Green Motol pro známého skandinávského developera, společnost YIT. Zajímalo nás, jak se tato stavba vyvíjí v současné době. Navštívili jsme proto výrobně-technického ředitele společnosti STEP, pana Ing. Jiřího Škabradu a požádali jej o bližší informace. Ten nám v úvodu řekl:
Samotné realizaci výstavby obytného souboru předcházela mimořádně náročná, pětikolová soutěž, ve které se nám nakonec podařilo uspět. Rozhodovala samozřejmě cena, ale také jsme byli nuceni splnit řadu dalších podmínek investora.
Kdy byla stavba zahájena a co je jejím obsahem?
Po složitých přípravách byla stavba zahájena na přelomu roku 2013/14. Předmětem výstavby je vybudování čtyř samostatných obytných objektů A-D, které jsou neseny společným suterénem podzemních podlaží. Po svém dokončení bude soubor disponovat celkem 137 novými byty velikosti 1+kk až 4+kk.
Jaký konstrukční systém byl pro výstavbu zvolen?
Bytový dům je založen na hlubinných základech – pilotách. Ty jsou navrženy dle hodnoty zatížení v průměrech 600, 900, 1200 mm. Nosnou konstrukci objektu tvoří železobetonový skelet, který je kombinací nosných stěn, sloupů a stropních desek. Konstrukce je rozdělena na sedm dilatačních celků spojených smykovými trny.
V podzemním podlaží vytváří tuhou krabici s podlahovou deskou suterénní obvodové stěny tloušťky 300 a 250 mm, sloupy převážně rozměru 900x250 mm a dále pět výtahových a schodišťových jader. Konstrukce pod úrovní terénu jsou navrženy bez izolací, jako bílá vana.
Součástí stropních desek nadzemních podlaží jsou železobetonové monolitické balkóny. Schodiště objektu jsou prefabrikovaná. Výtahová šachta je řešena jako samostatná železobetonová konstrukce pružně oddělená od konstrukce objektu. Nenosné konstrukce jsou provedeny z cihelného zdiva. Povrchové úpravy tvoří omítky a obklady. Podlahy bytů v nadzemních podlažích budou realizovány z těžkých dřevěných plovoucích podlah s kročejovou izolací. Pro snazší vedení instalací jsou v nadzemních podlažích navrženy sádrokartonové podhledy.
Jak je navržena obálka obytných objektů?
Fasáda objektu bude zateplena zateplovacím systémem v kombinaci EPS a minerální vaty v základní tloušťce 180 mm. Zateplen bude samozřejmě také nevytápěný strop mezi 1. PP a 1. NP. Střešní plášť je nepochozí, zateplený, ukončený fóliovou hydroizolací a přitížený kačírkem.
Okna jsou navržená jako dřevěná typu euro zasklená izolačními dvojskly. Hlavní vstupní dveře a prosklené sestavy jsou z hliníkových systémů s izolačním zasklením.
Disponuje soubor vlastním topným zdrojem?
Ano, v 1. PP bude vybudována plynová kotelna, která bude zajišťovat vytápění i ohřev teplé vody pro všechny byty. Byty budou vytápěny ocelovými deskovými radiátory. Větrání jednotlivých bytů a různých částí objektů je s pomocí ventilátorů nebo přirozeným způsobem. V rámci slaboproudých instalací bude v objektech proveden systém EPS s napojením na centrální pult HZS hlavního města Prahy. Samozřejmostí je domácí telefon, rozvody pevné telefonní linky a STA. Přístupový systém do domu je navržen jako čtečka karet.
Co patří k zajímavostem a přednostem celého projektu?
Projekt je zajímavý především svým umístěním – lokalitou. Nachází se v přímém sousedství přírodního parku Košíře – Motol, v blízkosti rozhledny Cibulka. Je napojen snad na veškerou občanskou vybavenost. V těsné blízkosti je budována stanice metra Motol, přímo u souboru je golfové hřiště, mateřská školka, základní škola, nemocnice v Motole, tenisové dvorce, tramvajové zastávky a mohl bych dále pokračovat.
Další zajímavostí je, že část bytů (4. patro - viz obrázek vpravo) je v našem vlastnictví a zajišťujeme jejich prodej. V rámci realizace jednotlivých bytů pak řešíme řadu klientských změn a požadavků, ať již jde o dispozice či materiálovou skladbu jednotlivých konstrukcí, místností nebo zařizovacích předmětů.
Jaký je o byty zájem?
V současné době máme pevně blokovány dva byty velikosti 2+kk. Další jsou zájemcům samozřejmě k dispozici. Jednotlivé dispozice bytů si mohou prohlédnout na našich stránkách www.step-praha.cz
Kdy bude bytový soubor dokončen?
Komplexní dokončení a předání obytného souboru je plánováno na konec srpna 2015.
Výstavba tohoto obytného souboru určitě není jedinou stavbou, kterou nyní Step realizuje.
Máte pravdu. Vedle této akce provádíme i celou řadu dalších staveb. K nim patří například kompletní rekonstrukce vily v ulici na Pískách v Praze 6 Hanspaulce, nová stavba Vila domu v Troji, který obsahuje čtyři bytové jednotky, dále připravujeme výstavbu největšího autosalónu v ČR pro značku Audi v Kunraticích pro našeho dlouholetého partnera Auto Jarov, dokončujeme dva rodinné domy v Lipencích a Doubravčicích, zahájili jsme i výstavbu administrativního objektu na Chabrech pro VDC. Nedávno jsme dokončili rekonstrukci autosalonu VW na Jarově dle nového konceptu. Připravujeme modernizaci autosalonu Škoda pro společnost Auto Podbabská Přerost Švorc a zahajujeme parkovací objekt v tomto areálu. V závěru bych chtěl zmínit i zahájení výstavby nové pobočky Komerční banky na Chodově v rámci rozšíření nákupního centra Chodov. Jak vidíte, úkolů pro nadcházející období před námi stojí více než dost.
Děkujeme za rozhovor a srdečné přijetí
Ivo Románek
STEP, spol. s r. o.
Malletova 1141, 190 00 Praha 9
tel.: 296 786 202, fax: 296 786 298
e-mail: step@step-praha.cz, www.step-praha.cz