Původní lávka s příhradovou ocelovou nosnou konstrukcí byla postavena v roce 1958. Lávka slouží ke komunikačnímu propojení severní a jižní části města, které jsou rozděleny železniční tratí Českých drah. Výstavba lávky nové představovala I. etapu komplexního řešení dopravní situace v okolí vlakového nádraží. Navazovat bude výstavba dopravního terminálu, díky němuž dojde k integraci jednotlivých složek dopravy zřízením autobusového nádraží v bezprostřední blízkosti vlakového nádraží a vybudováním parkovišť a příjezdových komunikací pro osobní automobily. Nová lávka je součástí nové pěší komunikace v celkové délce 350m.
Stručný popis stavby
Stavba zahrnuje celkem 22 stavebních objektů. Jedná se o 1 objekt demolice, 1 objekt komunikace, 6 hlavních objektů lávky, 5 objektů vodohospodářských, 4 objekty podzemních kabelových vedení, 2 objekty pozemních staveb, 2 objekty vegetačních úprav a 1 objekt technologického zařízení – osobní výtah.
Hlavní objekty tvoří SO101 Nástupní rampa u ul. Seichertovy, SO201 Podepřená lávka, SO202 Zavěšená lávka, SO203 Komunikační uzel a betonová konstrukce pro osazení technologické části - osobního výtahu a dva objekty u OD Kaufland - SO205 Schodiště a SO251 Opěrná zeď. Vlastní lávka je řešena jako tři oddilatované mostní konstrukce – stavební objekty SO201 – Podepřená lávka, SO202 – Zavěšená lávka a SO203 – Komunikační uzel.
Závěr
Nová lávka přispěje ke zvýšení bezpečnosti chodců oddělením pěší komunikace od automobilového provozu a zároveň bude zajištěno bezbariérové a rychlé propojení historického centra města s obchodní a obytnou zónou v jižní části města.
Projekt „Dopravní terminál Uherský Brod – přístupová lávka“ byl spolufinancován z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj prostřednictvím Regionálního operačního programu Střední Morava „Partner pro váš rozvoj“ ROP NUTS II, dotací ze Státního fondu dopravní infrastruktury a prostředků investora města Uherský Brod. Dodavatelem stavby byla společnost SDS Exmost spol. s r.o. Realizace významně přispěla k modernizaci dopravního uzlu v Uherském Brodě – zvýšení kvality integrované veřejné služby. Došlo k celkové revitalizaci a regeneraci dotčeného území za použití moderních stavebních postupů a úpravou území v přednádražím prostoru. Byl umožněn bezbariérový přístup ke stanovištím veřejné dopravy.
SDS Exmost spol. s r.o.
Údolní 413/66, 602 00 Brno
tel.: 543 432 311, fax: 543 432 301, mobil: 602 783 978
exmost@exmost.cz, www.exmost.cz
Dopravní terminál Uherský Brod - přístupová lávka
Přechodová lávka přes železniční trať v místě ČD zaujímá v organismu města důležitou roli.
Mohlo by vás zajímat
INFRASTRUKTURA I/15 LITOMĚŘICE MOSTY EV. Č. 15-040, 15-041, 15-042 A 15-043
Soumostí Tyršova mostu, vybudované v letech 1906-1910, převádí komunikaci ze středních do severních Čech. Jde o překlenutí řeky Labe v..
Rozšíření průmyslové zóny VRCHABÍ - JIH
Ve vazbě na rozšiřování průmyslové zóny Vrchlabí v rámci projektů souvisejících silničních stavebních akcí je v realizaci i stavba..
Silniční most na III/4206 v Pouzdřanech
Most na silnici III. třídy č. 4206 přes elektrifikovanou železniční trať SŽDC spojuje obec Pouzdřany s okolními obcemi a umožňuje..
Silnice I/11 Oldřichovice – Bystřice
Jedná se o novostavbu silnice I. třídy na úseku Český Těšín – Mosty u Jablunkova o čtyřech jízdních pruzích kategorie S 24,5/100..
Mosty nesou náš rukopis již 20 let
Pokud byste se zeptali někoho ze stavební branže na to, zda by vám mohl doporučit specializovanou mostařskou firmu, určitě by v odpovědi..