Realizace staveb

Na Slovensku byla podepsána smlouva na výstavbu úseku dálnice D1 Prešov západ – Prešov jih

Obyvatelé Prešova si konečně vydechnou. Slavnostním podpisem smlouvy dnes odstartovala výstavba jihozápadního obchvatu města Prešov. Téměř osmikilometrový úsek dálnice D1 bude vybudovaný do roku 2021. Postaví jej sdružení firem pod vedením Skupiny EUROVIA CS za 9,6 mld. korun (356 mil. EUR). Objednavatelem projektu je Národná diaľničná spoločnosť.

Skupina EUROVIA CS si udržela rentabilitu i v roce 2016

Konsolidovaný obrat stavební Skupiny EUROVIA CS dosáhl v minulém roce 13,4 mld. Kč. Společnosti se zároveň podařilo udržet rentabilitu tržeb na 4,9 %. K poslednímu dni v prosinci 2016 zaměstnávala skupina EUROVIA CS celkem 2 833 osob. Proinvestovala do nových strojů a zařízení až 500 mil. korun.

EUROVIA CS zahájila výstavbu dálnice D3 úseku Ševětín – Borek

Ve středu 15. března stavební skupina EUROVIA CS slavnostně odstartovala výstavbu nového úseku dálnice D3 na trase Ševětín – Borek. Práce na 10 km dlouhého úseku by měla trvat 48 měsíců. Investorem projektu za 933 mil. korun je Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Začíná další stavba v železničním uzlu Plzeň. Opraví se i mosty přes Mikulášskou ulici.

Poklepem na železniční kolejnici byla slavnostně zahájena další etapa modernizace plzeňského hlavního nádraží za účasti zástupců hlavního investora Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), spoluinvestora statutárního města Plzeň, zástupců Plzeňského kraje a dalších.

Most v km 80,930 trati Hohenau (ÖBB) – Přerov rekonstruovala Firesta a. s.

Předmětem rekonstrukce mostu bylo odstranění technického stavu mostu a zajištění požadované traťové rychlosti 160 km/hod. Nosná konstrukce nebyla v technicky dobrém stavu – již návrh nosné konstrukce byl nevhodný (ve své době byla konstrukce prototyp). V uložení nosné konstrukce mostu byly zjištěny závažné poruchy – naklonění ložisek.

Viktorie pod vedením Metrostav a. s. pokořila metu 1000 metrů

Již 1008 metrů severní tunelové trouby železničního tunelu Ejpovice vyrazili v polovině prosince raziči akciové společnosti Metrostav. Toto podzemní dílo, které je nejdůležitější částí rekonstrukce trati v úseku Rokycany – Plzeň, měří 4150 m a podchází vrchy Homolka a Chlum.

Cementobetonové kryty vozovek v tunelech

Cementobetonové kryty vozovek jsou ideální konstrukční vrstvou pro vysoce zatížené komunikace. Vyznačují se vysokou odolností proti deformacím, jsou světlé, nehořlavé a hořením nevznikají toxické plyny. Tyto vlastnosti je zároveň předurčují k realizaci povrchů vozovek v tunelech.

Prioritou je pro nás zprovoznění námi budovaného úseku D3 v plánovaném termínu

říká v rozhovoru pro Stavební a investorské noviny hlavní stavbyvedoucí výstavby úseku D3 Borek – Úsilné ze společnosti Eurovia CS, pan Václav Nedorost. Dálnice D3 je jednou z prioritních komunikací, které tvoří základní páteřní síť dálnic na území ČR. Jejím základním posláním je vytvoření rychlého a bezpečného silničního spojení hlavního města Prahy s jižní hranicí České republiky.

Celková přestavba a rozšíření Ústřední čistírny odpadních vod na Císařském ostrově v Praze

Etapa 001 - Nová vodní linka. Účelem projektu je zajistit významu města odpovídající úroveň čištění odpadních vod v souladu s normou Evropské unie na kvalitu odtoku a co nejvyšší přínos ke zkvalitnění životního prostředí.

Získané zkušenosti jsme připraveni využít při realizaci dalších náročných projektů

říká ředitel výstavby tunelů Ejpovice, Ing. Tomáš Kohout z Metrostav a. s. Rozvoj železniční dopravy v ČR vychází zejména ze dvou základních aspektů. Prvním z nich je dosažení kompatibility a propojení naší železniční sítě s dalšími zeměmi evropské unie. Druhým je pak zvýšení konkurenceschopnosti a atraktivity železniční dopravy jak v oblasti osobní, tak i nákladní dopravy.

REPONT použil inovativní bednění DUO při rekonstrukci mostu ve Šternberku

Od letošního června si obyvatelé Šternberku mohli povšimnout omezení provozu z důvodu opravy mostu ev. č. 46-036. Tento most se nachází na silnici I/46 a překlenuje Sprchový potok v těsné blízkosti kruhového objezdu nedaleko šternberské nemocnice.

SaM - silnice a mosty na Vašich cestách

Skupina SAM má v současné době 9 závodů po celé České republice. Je držitelem 10 ocenění Mostní dílo roku, hlavní náplní jsou opravy a novostavby mostních konstrukcí a komunikací (má certifikován výrobek ocelové mostní zábradlí typ SAM, ocelové zábradelní svodidlo typ ZSSAM/H2), výroba a montáž ocelových konstrukcí pro tř. EXC3.

Stavební systém Hamco Multi-plate

Mosty, podchody, podjezdy a propusti jsou nutnými součástmi sítě komunikací. Údržba, výstavba a rozvoj výkonnosti určitého hospodářského prostoru a utváření jeho správného životního prostředí vyžadují, aby se jak komunikacím, tak i vodním tokům věnovala neustálá péče.

Nový úsek dálnice D3 postaví EUROVIA CS

Stavební skupina EUROVIA CS podepsala smlouvu s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR (ŘSD ČR) na stavbu dalšího úseku dálnice D3. Práce na trase Ševětín – Borek firma zahájí po předání staveniště investorem. Investorem projektu za 933 mil. korun je ŘSD ČR.

PS BRNO dokončila práce na polyfunkční budově DORN

V letošním roce dokončila společnost PS BRNO práce na realizaci Polyfunkčního domu DORN, který se nachází na nároží ulic Plotní a Dornych v Brně. PS BRNO byla dodavatelem stavebních prací v interiéru budovy a také dodavatelem kompletního obvodového pláště.

Nová metodika z Mendelovy univerzity pomůže při stavbě cest šetřit peníze i přírodu.

Až 350 tisíc korun na jeden kilometr, tedy 35 procent, pomůže při stavbě cest ušetřit nová metodika výzkumníků z Mendelovy univerzity v Brně. Poslouží projektantům při výběru nejvhodnější technologie a materiálu při navrhování a stavbě tzv. nízkokapacitních komunikací. Ty přitom tvoří více než 65 procent dopravní sítě České republiky, tedy více než 120 tisíc kilometrů.

Oprava TWY L v úseku od vyčkávacího místa PO TWY G na LETIŠTI VÁCLAVA HAVLA PRAHA

Předmětem stavby byla oprava krytu pojezdové dráhy TWY L na Letišti Václava Havla Praha v úseku od stop příčky III. kategorie před vzletovou a přistávací drahou RWY 06/24 po křížení s pojezdovou drahou TWY G. Realizace probíhala v dubnu a květnu letošního roku (celková doba trvala 33 dní).

Díky SaM Česká Lípa zámecký most v Mimoni opět prokoukl!

Firma SaM silnice a mosty a.s. obhájila značku CZECH MADE za služby mostní a silniční stavitelství, má certifikován výrobek ocelové mostní zábradlí pro mosty a pozemní komunikace SAM a pro výrobek Silniční záchytný systém obdržela nově ES CERTIFIKÁT SHODY.

COLAS CZ – generální dodavatel silničního stavitelství v ČR

Společnost COLAS CZ, a. s. působí v České republice jako generální dodavatel dopravního a inženýrského stavitelství. Hlavním těžištěm COLAS CZ jsou standardní práce silničního stavitelství – výstavba, rekonstrukce, opravy a ostatní práce na pozemních komunikacích a mostech.

EUROVIA CS získala ocenění za nejlepší stavbu v soutěži Česká dopravní stavba roku

Na galavečeru soutěže České dopravní stavby roku 2015 převzala společnost EUROVIA CS ocenění v hlavní kategorii Silniční a dálniční stavby za stavbu nové silnice I/11 Mokré Lazce – hranice okresů Opava/Ostrava. Slavnostní vyhlášení proběhlo 16. června večer v pražské Betlémské kapli.

Vysokorychlostní trať Praha-Drážďany

V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokory­chlostních tratí. Jednou z priorit, která je zakotvena v evropské síti TEN-T jako její hlavní část, je ­vysokorychlostní spojení Praha – Ústí nad Labem, u něhož je plánováno i návazné přeshraniční propojení Ústí nad Labem – Dresden.

Po 500 dnech a 4 kilometrech tunelovací stroj Viktorie opět na denním světle

Prorážkou do portálu těsně před plzeňskou čtvrtí Doubravka končí ražby více než čtyřkilometrové jižní trouby tunelu Ejpovice. Po téměř rok a půl trvající práci pod zemí se tunelovací stroj Viktorie podíval alespoň částečně na denní světlo.

Společnost SMP CZ dokončila rekonstrukci mostu lanové dráhy na Petřín

V září loňského roku byla zahájena rekonstrukce mostu lanové dráhy na Petřín. Investorem je Dopravní podnik hlavního města Prahy, projektantem firma Pontex a generální zhotovitelem společnost SMP CZ.

Rekonstrukce dálnice D1 v úseku Měřín – Velké Meziříčí, západ

Veřejností velmi sledovaná rekonstrukce dálnice D1 vstoupila díky mírné zimě do své další fáze již krátce po nástupu nového roku. Jednou ze společností, která se na její modernizaci podílí významnou měrou je Eurovia CS. Ta zde již dříve úspěšně provedla kompletní opravu úseku Šternov – Psáře.

INFRASTRUKTURA I/15 LITOMĚŘICE MOSTY EV. Č. 15-040, 15-041, 15-042 A 15-043

Soumostí Tyršova mostu, vybudované v letech 1906-1910, převádí komunikaci ze středních do severních Čech. Jde o překlenutí řeky Labe v místech, kde se do ní vlévá řeka Ohře. Tyršův most je 397,85 m dlouhý, má 8 polí o světlostech 38,95 + 6,0 x 51,3 + 50,8 metru.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Další >
Nejčtenější články
Zobrazit nejčtenější články

Vyhledávač stavebních pojmů

Nechte si zasílat měsíční newsletter

Na facebooku

NAŠI PARTNEŘI Další partneři