Společnost Chládek & Tintěra představuje své nové dvoucestné rypadlo MH Plus S.2

Společnost Chládek a Tintěra, a. s. Litoměřice pozvala redakci Stavebních a investorských novin na prohlídku svého nového stroje, dvoucestného rypadla MH Plus S.2. Naše setkání se uskutečnilo v Lomu  u Tachova, kde právě probíhá rekonstrukce regionální trati zahrnující výměnu kolejových polí a štěrkového lože a opravu mostních propustí.

Společnost Chládek & Tintěra představuje své  nové dvoucestné rypadlo MH Plus S.2

Stroj jsme zastihli v plném provozu a průvodce nám zde dělal technický ředitel společnosti Bc. Tomáš Pátek.  Zajímalo nás, jaké byly důvody pro koupi tohoto stroje a zeptali jsme se i na společnost Chládek & Tintěra, a. s. Litoměřice, trochu obecněji.

Pane řediteli, co byste na úvod řekl o vaší společnosti?

Společnost Chládek a Tintěra a. s., Litoměřice je úspěšná, na trhu stavebních prací více než 24 let etablovaná stavební firma, jejíž součástí je několik výrobních závodů a středisek. Největším z nich je závod kolejových staveb, který se zabývá kompletní výstavbou železničních kolejových svršků a spodků. Dalšími výrobními složkami společnosti je středisko inženýrských staveb, závod mostních staveb, středisko pozemních staveb, středisko dopravy a mechanizace, středisko svařování, středisko elektromontáží, středisko údržby a středisko drážní dopravy. Stroj, kvůli kterému jsme se dnes sešli, bude sloužit převážně pro potřeby závodu kolejových staveb a střediska údržby, které působí zejména v oblasti opravných prací na železnici a které svými provedenými stavebními výkony rok od roku eskaluje.

Na které referenční stavby z oblasti výstavby železnic byste rád upozornil?

U všech firem, které se pohybují na železnici, patří mezi stěžejní referenční stavby tzv. koridorové stavby, které jsou výkladní skříní toho, co společnost umí a na co odborně i kapacitně stačí. Na jaře tohoto roku se nám podařilo vysoutěžit velkou zakázku, která spadá právě do této kategorie staveb a jedná se o rekonstrukci železniční stanice Strakonice. Tato stavba je již realizována a svým objemem a rozsahem prací je jednou z největších staveb, na jaké jsme se kdy podíleli. Jsme rádi, že se nám ji podařilo získat a bereme ji jako výzvu, závazek, ale i zkoušku toho, co vše jsme schopni zvládnout. Naše společnost je ale na trhu kolejových staveb již více než 24 let velice etablovanou firmou a vybrat jen pár referenčních staveb je složité. Když se ale dnes pohybujeme tady u Tachova, rád bych zmínil alespoň jednu stavbu z tohoto okolí. Před rokem a půl jsme zdárně dokončili svůj podíl stavebních prací na koridorové stavbě Stříbro – Planá, kde jsme byli členem sdružení a realizovali zde objemy prací ve výši stovek miliónů korun. Samozřejmě se snažíme soutěžit i zakázky nekoridorového charakteru, abychom byli schopni v rámci našeho portfolia prací závodu kolejových staveb zajistit během celého roku dostatečný objem těchto vysoce specializovaných prací. Neřeknu žádné tajemství, když prozradím, že společnost Chládek a Tintěra Litoměřice vyprodukuje roční obrat 1 - 1,4 miliardy korun, přičemž se středisko kolejových staveb na tomto objemu podílí přibližně ze 40 - 50 %.

Společností Chládek & Tintěra je ale více. Jakým způsobem jsou spolu propojeny?

Každá ze společností Chládek & Tintěra funguje naprosto samostatně, má své vlastní vedení, hospodaření i své vlastní vize a na trhu působíme jako autonomní společnosti. Nicméně znovu připomínám, že značka Chládek & Tintěra je na stavebním trhu dlouhodobě velmi úspěšná.

Vraťme se teď k vašemu novému stroji. Proč jste se rozhodli ­právě pro New Holland a proč právě od společnosti Agrotec servis s. r. o.?

Společnost AGROTEC je naším dlouholetým partnerem již více než 10 let a se současným týmem ­společnosti AGROTEC servis, který je dlouhodobě velmi stabilní, spolupracujeme více než 15 let. Naše spolupráce je postavena nejen na dodávkách strojů a přídavných zařízení, ale zejména jejich servisu. Na tuto otázku je proto velice jednoduchá odpověď. Když bagr, tak samozřejmě od ­AGROTECu. Pro nás je velice důležitá nejen samotná kvalita stroje, ale neméně důležitý je i bezchybný servis těchto strojů, což je alfou i omegou provozu těchto dvoucestných rypadel. V případě, kdy by toto rypadlo zůstalo viset na provozované nebo vyloučené koleji, vzniká obrovský problém a tlaky na servis jsou pak extrémní. A právě na poli servisu máme se společností AGRO­TEC servis vynikající zkušenosti a za celou dobu naši spolupráce můžu s klidným svědomím říct, že nebyl jediný případ, kdy bychom se dostali do opravdu velkých problémů. Pokud se ptáte na to, proč jsme si vybrali právě New Holland, tak tato volba vychází opět z dlouholeté tradice. V roce 1997 jsme si pořídili první stroj, tehdy ještě Orenstein & Koppel, který později fúzoval do značky New Holland. Tyto stroje se vždy vyznačovaly jednoduchostí, rychlostí a obratností. Oproti konkurenci mají obrovskou výhodu v tom, že jsou kompaktní, velice spolehlivé a jsou i velice oblíbené u strojníků, což je pro nás také důležité.

Co byste řekl k této nové verzi MH Plus S.2?

Jedná se o dvoucestné rypadlo nové generace a stroj se může pohybovat jak po klasických komunikacích, tak i po železničním svršku, kam je primárně určen. My jej používáme pro klasické zemní práce na železnici, tzn. pro práci s drapákem, podkopovou lžící nebo svahovací lopatou. Za pomoci přídavných zařízení jej lze využít mimo jiné pro kladení a výměnu pražců, manipulaci s výhybkami, odmetání štěrku, sekání křovin apod. Díky tomuto jeho mnohostrannému využití lze směle říct, že je pro práci na železnici takřka nepostradatelný. Všechny stroje procházejí určitým vývojem a MH Plus S.2 je zatím poslední vývojový článek těchto dvoucestných rypadel. Jsme v České republice první, kteří jej mohou používat, což nás velmi těší.

Jak vidíte další perspektivu společnosti Chládek & Tintěra, a.s. Litoměřice a co říkáte na výhledy stavebního trhu v ČR?

Naším cílem zůstává i do budoucna podílet se v co největší míře na kolejových stavbách a rozvíjet činnosti i v dalších oborech našeho zaměření. Výhled na příští rok i roky další vidíme o dost optimističtěji, než tomu bylo v posledních dvou letech. Ono se ale říká, že všechno zlé je i k něčemu dobré. Stavební trh se ozdravil a silné firmy, mezi které se počítáme, s optimistickým očekáváním hledí do budoucnosti. Očekáváme nárůst objemu prací v obecné stavařině i na poli železničních staveb a jsme na něj připraveni. Vlastně i nákupem tohoto rypadla reagujeme na to, že stavební trh čeká rozvoj. Na poli strojního vybavení máme v úmyslu rozšířit počet dvoucestných rypadel a chystáme i postupnou obměnu současných strojů za nové. Je nám jasné, že při této obměně naše kroky povedou opět do společnosti AGROTEC servis, kde budeme spoléhat na kvalitu strojů NEW HOLLAND a přídavných zařízení značky WINDHOFF.

Děkujeme za rozhovor a přátelské přijetí
Ing. Miroslav Bindač

Chládek & Tintěra, a. s.
Nerudova 1022/16, 412 01 Litoměřice
tel.: +420 416 741 668 , fax: +420 416 741 669
e-mail: cht-ltm@cht.cz, www.cht.cz

Vyhledávač stavebních pojmů

Nechte si zasílat měsíční newsletter

Na facebooku

NAŠI PARTNEŘI Další partneři