Letos byly opět partnerem finále Soutěže učňů stavebních oborů (SUSO) v kategorii obkladač, které proběhlo v září v rámci doprovodného programu veletrhu FOR ARCH v pražských Letňanech.

„Již před třemi lety jsme se rozhodli podporovat učňovské školství, profesní zaměření obkladač. Naše podpora má podobu spolupráce s různými učilišti a poskytování věcných darů potřebných pro kvalitní výuku. Zároveň jsme také partnerem soutěžní přehlídky řemesel SUSO, která dává učňům možnost porovnat se svými kolegy teoretické znalosti a praktické dovednosti. Vrcholem letošního 14. ročníku bylo celostátní finále, při kterém nás mile překvapily schopnosti a šikovnost všech zúčastněných týmů,“ říká Jaroslav Berger, projektový manažer SIKO KOUPELNY.

Nejen Česká republika, ale celá Evropská unie se potýká s nedostatkem kvalifikovaných a schopných řemeslníků. Podle pravidelného každoročního průzkumu jedné z personálních agentur je pozice řemeslník tou nejhůře obsaditelnou.

V žebříčku pro Českou republiku figurovala na prvním místě v roce 2009 i letos. Stejně tak školy, které mohou pomoci díru na trhu zaplnit, se musí vypořádávat s nízkým zájmem ze strany absolventů základních škol. „Jsme si tohoto problému velmi dobře vědomi, a proto se snažíme ve spolupráci s přehlídkou SUSO zatraktivnit řemeslné stavební obory. Těší nás velký zájem, který soutěžní přehlídka každoročně mezi školami vyvolává,“ dodává Jaroslav Berger.

Letošními vítězi v kategorii obkladač jsou studenti Střední školy polytechnické z Olomouce Leoš Havlena a Martin Vláčil, kteří získali peněžitou odměnu a věcné ceny od organizátora a partnerských firem. O druhé a třetí místo svedla boj česká a slovenská škola. Zástupci SOŠ a SOU Hradec Králové nakonec těsně obsadili druhé místoa zástupci SOŠ Povážská Bystrica místo třetí.

Společnost SIKO KOUPELNY
vznikla v roce 1991 jako ryze česká soukromá firma, která se zabývá velkoobchodním a maloobchodním prodejem kompletního vybavení koupelen. V současnosti je v oboru vybavení koupelen největší specializovanou sítí prodejen působící ve 37 pobočkách po celé ČR, z toho 26 vlastních. Zaměstnává více než 400 zaměstnanců a její roční obrat překračuje 2,5 miliardy Kč. Díky svému širokému sortimentu a komfortním vzorovým prodejnám se firma maximálně řídí svým sloganem „SIKO – prodejny plné inspirace“.