Samotné zahájení prací se plánuje na začátku roku 2026, jejich výsledkem bude dvoukolejná elektrifikovaná trať, která povede z velké části v podzemí.
Vítězové výběrového řízení vytvoří projektovou dokumentaci pro společné povolení stavby, a to i s využitím informačního modelu stavby BIM.
Cílem stavby je modernizace traťového úseku od nové zastávky u Výstaviště po současné nádraží v Dejvicích. Dvoukolejný elektrifikovaný úsek povede povrchově pouze v lokalitě Stromovky, následně vlaky vjedou do hloubeného tunelu a nové podzemní stanice Praha-Dejvice. Stávající nádražní budova přestane sloužit cestujícím, nástupiště v nové poloze umožní lepší napojení na stanici metra Hradčanská. Příspěvkem ke zvýšení bezpečnosti provozu bude zrušení všech železničních přejezdů.
Zahájení prací se plánuje na začátku roku 2026, dokončení o tři roky později. Předpokládané celkové náklady stavby činí téměř 7,7 miliardy korun.
Vytvoření projektové dokumentace stavby Modernizace trati Praha-Výstaviště (mimo) – Praha-Dejvice (včetně) je spolufinancováno Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.