Nejen pro rodinné domy, ale také v jejich okolí a na zahradě se najde využití pro vodopropustný beton PERVIA od společnosti CEMEX. Ať už plánujete chodníky, cestičky, okolí domu nebo bazénu, tento materiál byl vytvořen proto, aby nejen skvěle doplnil vaše obydlí, ale je také vysoce funkční. Na jeho povrchu se totiž netvoří kaluže, a nehrozí tak jejich zamrznutí. Je vhodný jak pro podkladní konstrukční vrstvy např. pod dlažby, nebo travnaté plochy, tak jako finální vrstva pro chodníky.
Beton vždy byl, je a bude oblíbený materiál na stavbu. Ovšem i on prochází vývojem a jeho vlastnosti se během let mění tak, aby odpovídaly požadavkům zákazníků. Udržitelnost a ochrana přírody se skloňuje ve všech odvětvích, stavebnictví nevyjímaje. Současné klimatické podmínky se projevují buď nedostatkem srážkové vody nebo naopak velmi intenzivními srážkami. Aby byla v krajině zachována vlhkostní rovnováha, je zapotřebí minimalizovat odtok srážkové vody a tuto vodu, pokud možno udržet v místě spádu. Společnost CEMEX proto vyvinula speciální vodopropustný beton PERVIA, který je ideálním materiálem pro okolí rodinného domu i zahradních cest a chodníků.
Beton umožňuje vsakování dešťové vody
Konstrukce vytvořené z betonu PERVIA umožňují velmi efektivně hospodařit s dešťovou vodou a dokáží při vysoké pevnosti betonu propouštět více než 500 l vody za minutu (na ploše 1 m2). Beton navíc zachovává původní vlastnosti terénu s ohledem na vsakování dešťové vody. Je také ideální pro stavbu terasy či podkladu terasy a není potřeba prudké spádování.
Plochy realizované z tohoto betonu umožňují srážkovou vodu uschovat ve svém podloží nebo tvořit doplněk systému retencí a biotopů. Zároveň zabraňují přímému odtoku povrchové vody do kanalizačního a říčního systému, čímž redukují nejen zahlcení kanalizace, ale také znečištění vodních toků. Plochy z tohoto betonu jsou vhodné pro podkladní konstrukční vrstvy např. pod dlažby, sportovní nebo travnaté plochy. Tato betonová směs navíc umožňuje dešťovým srážkám nebo závlaze propustnost ke kořenům.
Netvoří se na něm námraza
Speciální vodopropustná betonová směs PERVIA se také používá třeba k provádění povrchových vrstev vozovek, parkovišť nebo účelových komunikací. Na povrchu chodníků a dalších zpevněných ploch se díky tomu netvoří kaluže.
Vodopropustný beton také absorbuje méně tepla než běžné hutné povrchy. Mezerovitá struktura vykazuje na povrchu rychlejší tání ledu a sněhu ve srovnání s nepropustnými povrchy. Voda z tajícího sněhu je odváděna svrchní plochou a nenamrzá na povrchu, nedochází tak ke vzniku ledových ploch. Vodopropustné plochy tak vyžadují při zimní údržbě až o 70 % méně posypových materiálů.
Vodopropustný beton PERVIA umí hospodařit s vodou
Pokud hledáte vhodný povrch pro zahradní chodníky, příjezdové cesty nebo okolí svého domu, v případě speciální vodopropustné betonové směsi od společnosti CEMEX s obchodním označením PERVIA určitě neuděláte chybu. Umí propouštět 500 l vody za minutu a v zimě se na ní netvoří námraza.
Kontaktní údaje
CEMEX Czech Republic, s.r.o.Laurinova 2800/4, 155 00, 155 00 Praha 5 – Stodůlky, Tel.: +420 800 11 12 12, info@cemex.cz, Web: www.cemex.cz
Mohlo by vás zajímat
Beton od Cemexu pomáhá na svět největšímu lanovému mostu v ČR
V Pardubicích se staví nový lanový most přes řeku Labe jako součást severního obchvatu města. S délkou 257 metrů a 60metrovým pylonem se..
Beton od Cemexu pomáhá na svět lékařské a farmaceutické fakultě v Hradci Králové
Nedaleko centra Hradce Králové v blízkosti Zborovské ulice v sousedství Fakultní nemocnice Hradec Králové nyní panuje čilý stavební..
Beton od Cemexu pomáhá na svět lékařské a farmaceutické fakultě v Hradci Králové
V Hradci Králové nyní na plné obrátky běží výstavba kampusu lékařské a farmaceutické fakulty Univerzity Karlovy. Výhradním dodavatelem..
Kontinuální betonáž mostu na obchvatu Jaroměře zajišťovali pracovníci společnosti Cemex
Realizace významných dopravních staveb je téměř vždy spojena s prováděním rozsáhlých a náročných betonářských prací. Potvrdila..
Cemex zajistil dodávku betonů pro noční betonáž mostu na obchvatu Jaroměře
V současné době rychle pokračují stavební práce na výstavbě silnice I/33 – obchvat Jaroměře. Jednou z klíčových staveb na tomto..