Horní stanice lanovky navazuje na vestibul konečné stanice metra linky M6 a dolní stanice na přívoz přes úžinu Bospor z evropské části na asijskou. „Úspěšným předáním stavby podzemní lanovky významně přispěl Metrostav Ankara Inşaat, A.Ş. k posílení systému veřejné dopravy dvacetimilionového Istanbulu“, říká Marek Gasparovič, hlavní stavbyvedoucí tureckých projektů.

Hlavním dodavatelem stavby byl česko – turecký podnik Metrostav Ankara Inşaat, A.Ş. Dílo v režimu EPC (engineer – procure – construct) bylo realizováno pro Ředitelství železniční dopravy evropské části Magistrátu Istanbulu.

Rozsah prací dceřiné společnosti Metrostavu byly nejen tunelářské práce na traťových a staničních tunelech, ale i podzemní vestibuly horní a dolní stanice včetně stavebních a architektonických konstrukcí a kompletní technologie, tj. vozy lanovky (dodavatelem byl švýcarský výrobce Garaventa), poháněcí a napínací stanice, elektročást, automatizace a bezpečnostní systémy.